• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ah dÀr ser man. SÄ egentligen borde dom fixa korrekta ringar bara! Aja. LÀtt vÀrt att göra.
Jag tycker det Àr mÀrkligt att INGEN kommenterat att ringen Àr vit istÀllet för röd. PÄ sprÀngskisserna i alla reklamer Àr ringen röd, IRL Àr den vit.

Senast Àndrad:
Jag tycker det Àr mÀrkligt att INGEN kommenterat att ringen Àr vit istÀllet för röd. PÄ sprÀngskisserna i alla reklamer Àr ringen röd, IRL Àr den vit.
LĂ„ter konstigt? Ringen, eller mellanlĂ€gget mellan bezel och boett Ă€r röd. Även pĂ„ de bilder jag sett. Men dĂ„ har jag iof inte sett sprĂ€ngskisser...
img01.jpg

Det Àr ju det jag sÀger. Men IRL Àr den vit.
Vi kanske pratar om varandra? Den röda ringen pĂ„ bilden ÄR röd pĂ„ min klocka. Den sitter mellan boett och bezel. Den plastringen som man fĂ„r slipa upp hĂ„len pĂ„ för att rikta modulen ska sitta mellan boett och modul/urverk. Om den Ă€r vit vet jag inte, för jag har inte öppnat baklocket.

Vi kanske pratar om varandra? Den röda ringen pĂ„ bilden ÄR röd pĂ„ min klocka. Den sitter mellan boett och bezel. Den plastringen som man fĂ„r slipa upp hĂ„len pĂ„ för att rikta modulen ska sitta mellan boett och modul/urverk. Om den Ă€r vit vet jag inte, för jag har inte öppnat baklocket.
Jaja det Àr klart. Den röda ringen pÄverkar ju inte hur modulen sitter sÄklart. En vit plastring pÄ insidan har jag sett pÄ flera screwbacks (men kanske inte pÄ plast modellerna vill jag minnas :bored:) .

Jaja det Àr klart. Den röda ringen pÄverkar ju inte hur modulen sitter sÄklart. En vit plastring pÄ insidan har jag sett pÄ flera screwbacks (men kanske inte pÄ plast modellerna vill jag minnas :bored:) .
Jag vet inget om insidan pÄ dom olika modellerna, men vad jag förstÄtt sÄ behövs inte plast mellanlÀgget mellan boett och bezel nÀr det Àr plast bezel. Den tar stötarna ÀndÄ

Okidoki. Jag sÄg foton pÄ WUS i stÄltrÄden dÀr nÄgon plockat isÀr son för att modulen var sned. Hans var vit.

Fick den igÄr, noterade inte förens jag lÀste pÄ foumet att tavlan Àr sned. Har nÄgon info om detta gick att lösa med garanti eller Àr det bara att köpa lÀget?
Supernöjd i övrigt med min första G-Shock ;)
G Shock.jpg
LÀs bakÄt i trÄden. Btw, vÀlkommen i klubben :cigar:

Ahh.. nu sÄg jag din tidigare post! Försökte gÄ igenom hela trÄden igÄr men mÄste ha missat det. Jag har en annan modell bestÀlld frÄn Globen sÄ jag hör med de nÀr jag hÀmtar den. Thanks!

Fick den igÄr, noterade inte förens jag lÀste pÄ foumet att tavlan Àr sned. Har nÄgon info om detta gick att lösa med garanti eller Àr det bara att köpa lÀget?
Supernöjd i övrigt med min första G-Shock ;)
G Shock.jpg
SÄ pÄ allihopa. SÄ inget o tÀnka pÄ..:)

Tillbaka
Topp