Sorubim
Guld
Ja vad konstigt, lÀgga in en random bild pÄ ett buskage i en trÄd pÄ ett klockforum? Ytterst mÀrkligt.En tom bild! (J/k)
@Laplander , cool avatar. Ăr det inte Rovdjurets egna digitala klocka frĂ„n Predator (1987) ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja vad konstigt, lÀgga in en random bild pÄ ett buskage i en trÄd pÄ ett klockforum? Ytterst mÀrkligt.En tom bild! (J/k)
Det finns alltid nĂ„got att störa sig pĂ„ om man Ă€r lagd Ă„t det hĂ„llet. Ej centrerade saker, ej perfekt polering, ej perfekt lyspasta, visare som inte ligger helt i synk, visare som inte trĂ€ffar ârĂ€ttâ, krona som inte skurkar in som man önskar, vridring som Ă€r för trög/lös, datum som inte centrerar, fĂ€rg som inte Ă€r perfekt applicerad mm mm.SĂ„klart. Men jĂ€mför displayen. Den Ă€r ju rak iaf
Kan inte pÄstÄ att jag har koll pÄ priserna. Kolla pÄgÄende och avslutade annonser pÄ eBay och Yahoo Japan samt kolla pÄ watchrecon om det ligger nÄgra dÀr.Du som verkar kunna Casio utantill, vad kan den vara vÀrd? Den bara ligger i en lÄda hos mig sÄ jag tÀnkte lÀgga ut den till försÀljning, men har ingen aning om vÀrdet. Har sett att de ligger pÄ Ebay för upp till 3000-4000 kr, men det kÀnns helt osannolikt i mina ögon. @yonsson
Man kan ju anta att den nya modulen kanske inte varit helt lĂ€tt att stoppa in rĂ€tt. Har vĂ€l möjligtvis lite andra dimensioner Ă€n övriga. Med dom Ă€ldre DW modellerna sĂ„ gĂ„r det ju nĂ€stan inte att stoppa in den fel. Antingen fĂ„r den plats eller inte. Ăldre 5000C/5600C varianter har jag varit med om att dom lĂ€tt kan bli snĂ©a.
Det finns alltid nĂ„got att störa sig pĂ„ om man Ă€r lagd Ă„t det hĂ„llet. Ej centrerade saker, ej perfekt polering, ej perfekt lyspasta, visare som inte ligger helt i synk, visare som inte trĂ€ffar ârĂ€ttâ, krona som inte skurkar in som man önskar, vridring som Ă€r för trög/lös, datum som inte centrerar, fĂ€rg som inte Ă€r perfekt applicerad mm mm.
Det Àr sÄ squareberoendet funkar. En 5610 Àr inkörsporten till tyngre grejjer.
Innan man fattar vad som hÀnt sÄ sitter man dÀr med nÄgra JDM-modeller och vÀgrar bÀra nÄgot utan screwback.
Det finns ju en betydlig grövre square, som jag dessvÀrre inte kommer pÄ reffen pÄ nu....Finns det nÄgot mellanting mellan square och Mudman? Jag har en Mudman och gillar utseendet pÄ den men hade gÀrna sett att den var snÀppet mindre. Jag kan tycka att den, alla som Àr större Àn den, nÀstan kÀnns lite plojiga pga storleken. Som Transformersleksaker pÄ armen.
Finns det nÄgot mellanting mellan square och Mudman? Jag har en Mudman och gillar utseendet pÄ den men hade gÀrna sett att den var snÀppet mindre. Jag kan tycka att den, alla som Àr större Àn den, nÀstan kÀnns lite plojiga pga storleken. Som Transformersleksaker pÄ armen.
NÀe, tack, men det dÀr blev Ät fel hÄll.Det finns ju en betydlig grövre square, som jag dessvÀrre inte kommer pÄ reffen pÄ nu....
Ă terkommer.
Edit:
GX56 xx
Ăr tydligen stor som ett hus. HĂ€r brevid en Rangeman tror jag. Har för mig att den Ă€r oljefylld ocksĂ„.
Bilder frÄn Google.
Jag har 9300. 9000 tycker kag sÄg lite gammal ut i designen med de röda knapparna.Har du g-9300 eller g-9000? G-9000 Àr iaf rÀtt liten och grym modell i övrigt (plus billig, ~700kr)
Ja, hÄller med dig, gillar inte alls dem.NÀe, tack, men det dÀr blev Ät fel hÄll.
Ja, antar att jag fÄr gÄ den vÀgen. Tack!Kan inte pÄstÄ att jag har koll pÄ priserna. Kolla pÄgÄende och avslutade annonser pÄ eBay och Yahoo Japan samt kolla pÄ watchrecon om det ligger nÄgra dÀr.
BÀst priser fÄr du sÀkert om du sÀljer den internationellt med bra foton och bra beskrivning pÄ eBay.
Jag har 9300. 9000 tycker kag sÄg lite gammal ut i designen med de röda knapparna.
Hur stÄr sig Rescue gw-7900 storleksmÀssigt mot Mudman? Jag funderar pÄ om skruvarna i fronten gör att den upplevs som stor?
Ăr det ett kĂ€nt problem med just metallskruvarna?Du ska absolut inte ha den negativa GW-7900... siffrorna syns vĂ€ldigt dĂ„ligt och de falska skruvar faller av. Den Ă€r större Ă€n g-9000, men om du vill ha en sĂ„n satsa pĂ„ en grön positiv G-7900-3.
Ăr det en Ă€ldre modell? FĂ„r inte upp sĂ„ mĂ„nga butiker nĂ€r jag googlar den.G-7900-3... armbandet sitter uberskönt pĂ„ handen och klockan Ă€r storleksmĂ€ssigt mittemellan g-9000 och g-9300:
Det finns en uppsjö av olika 9000-modeller. LÄngt ifrÄn alla har röda knappar.9000 tycker kag sÄg lite gammal ut i designen med de röda knapparna.
Jag blev nyfiken pĂ„ detta och googlade lite, hittade det hĂ€r pĂ„ WUS:Precis, det Ă€r bara pĂ„ den negativa GW-7900 som âmetallskruvarnaâ faller av och det Ă€r ett vĂ€lkĂ€nnt problem...
Jag tror det var @xBjörne som lĂ€nkade tidigare angĂ„ende denna modell. Modulen har en plastring mellan sig och boetten. HĂ„len till knapparna ligger i spĂ„r i plastringen. Det Ă€r dessa hĂ„l som sitter lite fel. Det gĂ„r alltsĂ„ INTE att vrida modulen. DĂ€remot Ă€r det vĂ€ldigt enkelt att slipa upp hĂ„len i plastringen. Jag har frĂ„gat KM och det Ă€r bara att lĂ€mna in klockan sĂ„ fixas det pĂ„ garanti. Om dom gör det sjĂ€lva Ă„t dig eller om dom skickar ivĂ€g klockan lĂ„ter jag vara osagt. RĂ€kna med en vecka eller tvĂ„ för att fĂ„ det fixat. Ni som tittar pĂ„ datumfönstret, titta pĂ„ den undre raden istĂ€llet sĂ„ ser ni hur snett det Ă€r. SĂ„, nu jĂ€klar har man planterat lite OCDMan kan ju anta att den nya modulen kanske inte varit helt lĂ€tt att stoppa in rĂ€tt. Har vĂ€l möjligtvis lite andra dimensioner Ă€n övriga. Med dom Ă€ldre DW modellerna sĂ„ gĂ„r det ju nĂ€stan inte att stoppa in den fel. Antingen fĂ„r den plats eller inte. Ăldre 5000C/5600C varianter har jag varit med om att dom lĂ€tt kan bli snĂ©a.
Ah dÀr ser man. SÄ egentligen borde dom fixa korrekta ringar bara! Aja. LÀtt vÀrt att göra.Jag tror det var @xBjörne som lÀnkade tidigare angÄende denna modell. Modulen har en plastring mellan sig och boetten. HÄlen till knapparna ligger i spÄr i plastringen. Det Àr dessa hÄl som sitter lite fel. Det gÄr alltsÄ INTE att vrida modulen. DÀremot Àr det vÀldigt enkelt att slipa upp hÄlen i plastringen. Jag har frÄgat KM och det Àr bara att lÀmna in klockan sÄ fixas det pÄ garanti. Om dom gör det sjÀlva Ät dig eller om dom skickar ivÀg klockan lÄter jag vara osagt. RÀkna med en vecka eller tvÄ för att fÄ det fixat. Ni som tittar pÄ datumfönstret, titta pÄ den undre raden istÀllet sÄ ser ni hur snett det Àr. SÄ, nu jÀklar har man planterat lite OCD
Jag tyckte först inte det gjorde sÄ mycket, men tittar man pÄ hur högt sekunderna sitter mot timmarna... Blir som att ha en klocka dÀr sekundvisaren missar tolvslaget för mig.Ah dÀr ser man. SÄ egentligen borde dom fixa korrekta ringar bara! Aja. LÀtt vÀrt att göra.