• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

- Var ju inte sĂ„ coolt nĂ€r Batman hette LĂ€derlappen heller, men pĂ„ den tiden anvĂ€nde man inte engelska som nu. Å andra sidan hette luggar bandhorn ocksĂ„ nĂ€r vi pratade svenska i Sverige 😉
Precis! En lugg har man i pannan och jag sÀger fortfarande LÀderlappen, Spindelmannen och StÄlmannen. SÄ det sÄ!

Tjuvstartar med OWG-klockan
6FA76029-8D49-41AC-AD42-2D20DB0DAAE5.jpeg

Hej pÄ er alla!

Har nu fĂ„tt permission frĂ„n sjukhuset sĂ„ lĂ€nge inget konstigt uppstĂ„r med slangar och elĂ€nde i kroppen. Ska vila hemma nu och vĂ€nta pĂ„ att lĂ€kningsprocessen fĂ„r den tid som behövs. Även om det gör sjukt ont och man har mycket oro Ă€r det skönt att fĂ„ vara hemma igen. NĂ€r första steget Ă€r avklarat sĂ„ vĂ€ntar tvĂ„ operationer men det vill jag inte tĂ€nka pĂ„ nu. Detta Ă€r det vĂ€rsta jag varit med om. Men som jag skrev tidigare, personalen Ă€r verkligen fantastisk och som Ă€nglar. ❀

VĂ€ntade paket pĂ„ mig hĂ€r hemma oxĂ„. 😊
Har ju iaf lyckats shoppa frĂ„n sjukhusbĂ€dden med mobilen. Min kĂ€ra fru har hĂ€mtat ut paketen Ă„t mig. 😍

NĂ„gra bilder och sen lĂ€sa ikapp en massa sidor samt skriva omdömen. 😃
NÄgra klockor frÄn min samling har Àven fÄ nya hem dit de ska flytta.

Denna fina pjĂ€s, tack sĂ„ mycket @Sonnyboy för denna Grodman. Konstigt att ingen slog till pĂ„ den fast den lĂ„g ute ”lĂ€nge”. KĂ€nde att jag var tvungen att förbarma mig över den sĂ„ nu har jag tvĂ„ likadana. Men de Ă€r sĂ„ fina och sitter perfekt pĂ„ handleden. Grymma helt enkelt! đŸ€—
Det var en Àra att fÄ sÀlja till dig :)

Kan det vara sÄ för att stressa folk att köpa och sen Äterkomma med sÄna igen fast anniversary eller limited edition?
Casio sĂ€ljer miljoner och Ă„ter miljoner klockor varje Ă„r. Modeller kommer och gĂ„r. Folk som hĂ€nger pĂ„ klockforum och har koll pĂ„ allt som ges ut stĂ„r nog för en sĂ„ liten del av försĂ€ljningen att den inte mĂ€rks överhuvudtaget. 😉

AlltsÄ, jag Àr ju redan med pÄ listan dÀr.. Fast under vecka 4s vinstlista... RÀcker inte det??
Och Ă€ven om jag skulle vara med sĂ„ hinner jag inte vĂ€lja ut nĂ„n klocka tills dess. 😁
Vi i trĂ„den kan vĂ€lja Ă„t dig. Vi tar det som en liten fredagshappening, pĂ„ fredag kvĂ€ll tar vi alla en öl tillsammans och sĂ„ lĂ€gger du ut en bild pĂ„ samlingen sĂ„ löser vi det dĂ€r ska du se 😉😂

NÄgon som sitter pÄ en GW-5000-1JF eller annan square med screwback och positiv display och vill sÀlja?

OWG Mars börjar ju nÀrma sig :)
Har du funnit nĂ„gon GW-5000 Ă€nnu? 😊
Hej
Helt ny hÀr sÄ jag hoppas inlÀgget hamnar rÀtt.

Verkar som om jag Àr pÄ vÀg att trilla ner i kaninhÄlet av G-Socks.

Funderar pÄ en GW-9400 Rangeman men Àr fundersam pÄ storleken. Hur stor Àr den jÀmfört med andra G-Shocks?

Letar efter nÄgot med mer kvalitetskÀnsla Àn square 5610 och nÄgot som Àr mindre Àn GBD-H1000. Multiband 6 Àr ett krav.

Jag har nÄgra referenser.
1. AnvÀnder en GBD-H1000 ibland, mest nÀr jag vill ha pulsmÀtaren. Displayen Àr fantastiskt men klockan fastnar i klÀder eller man slÄr i den lÀtt. Sitter som en smÀck pÄ armen och Àr vÀldigt bekvÀm.
2. En square 5610 som jag anvÀnder som beater nÀr grejar hemma. Köpte den för att den Àr lik en annan G-Shock jag har. Men Àr lite besviken pÄ kÀnslan i den klockan. Resin bandet kÀnns stelt, hÄrt och billigt. Bezel knarrar nÀr man klÀmmer pÄ den, dvs inte 100 passform över plasthuset (boetten).
3. Square DW-5000C som jag köpte ny som barn. TyvÀrr saknas en knapp och bezel har vittrat sönder helt. Jag hade den jÀmt pÄ mig. Badade mycket i saltvatten och var ute i solen pÄ somrarna.
Hoppas kunna fÄ liv i den nÄgon gÄng igen.

Uppdaterad med modellnamn pÄ min G-Shock frÄn 1983.
VĂ€lkommen hit! 😊
TrĂ„den, jag kĂ€nner att man inte tror pĂ„ oss G-shockers i OWG March-trĂ„den. Det pratas om att det bara finns serieflippare och alla tĂ€nkbara hemskheter 😂 i denna trĂ„d.
Ska vi inte motbevisa dem och stĂ€lla upp med ett starkt deltagande och bomba trĂ„den med G’s varje dag i 31 dagar?

@roosterman jag vet att du tvekar, men med alla dina klĂ€der till RM kan du ju ha ny skrud varje dag. đŸ‘đŸ»

AnmĂ€l er nu ni som inte gjort det, det Ă€r ju en kul grej (eller inte) och framförallt skĂ€nker vi en slant till Min stora dag ♄

SjÀlv har jag lovat att köra G-9300 i 743,5 timmar, alltsÄ dygnet runt bortsett frÄn ett klÀdbyte mitt i mÄnaden.

When the going gets tough, the G’s get going đŸ‘ŠđŸ»
443C8B8D-9C00-40A1-8A9A-EBEBC3AE0666.jpeg
Klart vi ska bomba trĂ„den med G:s varje dag, det ser jag fram emot. đŸ€—
NĂ„gon som vill skicka vidare sin DW-5035D?
Jag kan ev. slĂ€ppa min som Ă€r i finfint skick och full set. 😊
Det Ă€r ju inga problem! Inköp av 20 klockvĂ€skor inkommande đŸ€ŁđŸ„ł, dĂ„ en inköpt lĂ„da Ă€r ju DIN dĂ„!

Eller det "hittas" 10-12 ST tomma klocklĂ„dor i din samling, för en gĂ„ng i tiden sĂ„ samlade du pĂ„ klocklĂ„dor 😜đŸ€Ș
Ha ha, ja det Ă€r en lösning. Köpa pĂ„ sig lĂ„dor eller leta hemma. 😃😂
Jag köpte mina första Sonos nÀr jag lÄg pÄ akuten med njursten, kÀndes lite bÀttre dÄ.

Har för övrigt haft min G-9100 pÄ mig i över tio dagar, passade pÄ att byta till titanaren medan jag lÀste ikapp 20+ underbara sidor hÀr i trÄden!
IMG_20210220_160648.jpg
IMG_20210220_185231.jpg
HĂ„ller med dig, kĂ€ndes lite bĂ€ttre att shoppa lite grann i all misĂ€r. Men jag ska ju banta ner med prylar sĂ„ tur att nĂ„gra klockor flyttar oxĂ„. VĂ„gar dock inte rĂ€kna pĂ„ hur mĂ„nga som kommit in sen Ă„rsskiftet. 🙉🙈😂
SĂ„dĂ€r, nu Ă€r jag nöjd. 😎

@S.L Tack för en snabb och smidig affÀr!

PXL_20210221_140005615.MP-01.jpeg
FörstĂ„r att du Ă€r nöjd med den dĂ€r fina pjĂ€sen. Grattis! 👍😊
MÄste sÀga att jag blir lite förvÄnad att vÀldigt mÄnga hÀr inne kör mest med square? Jag köpte min DW5600E efter att jag kom över en artikel med en del historia och fastnade mycket av att den anvÀnts av bla NASA men det tog inte lÄng tid innan den mest lÄg i lÄdan. Kanske Àr det annat med de i metall, solceller, multiband osv men jag har svÄrt att klicka ordentligt med min. Kanske skulle testa en annan square typ 5600bb eller nÄtt o se om det uppstÄr mer kÀrlek
Tycker du ska testa en stĂ„lis, det Ă€r grejen. Fin nĂ€rvaro pĂ„ handleden. 👍😊
Man var tuff med ett sĂ„nt armband 😁 Kan sĂ€ga att det skulle behöva vara ca 4cm lĂ€ngre för att jag skulle kunna knĂ€ppa ihop det idag..
Blev sÄ jÀkla glad nÀr den kom fram igen. Visste att jag hade den, men inte var.... Vred upp den och vipps funkade den igen:D
Grym klocka och coolt armband! đŸ€— SĂ„ du finner oxĂ„ klockor i ditt hem nĂ€r du avsĂ€tter tid och letar, precis som hĂ€r? 😃
Det kommer att blir pÄfrestande att hÀnga hÀr och se nÀr ni andra lÀgger upp dagens val av klocka under #OWGMARCH.

Vilka Àr det nu av oss som oftast hÀnger hÀr inne som kommer köra?
TÀnkte vi kanske behöver ha en egen variant. Jag menar Batman, come on, han biter ju inte pÄ en G-shockbÀrare. ;)

TÀnker att vi behöver bli tillrÀttavisade för vÄr eventuellt svaga karaktÀr genom nÄt lite mer rejÀlt, lite mer som en G-shock.
Typ en stenhÄrd ryss :eek:
slap 1.gif

Det blir som en utmaning i utmaningen :)
SÄ den hÀr listan med deltagare fyller vi pÄ tycker jag:
@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura
@roloj

KÀnner ni att ni saknas, sÄ lÀgger jag till er :)

Edit:
Precis som i huvudtrÄden för OWG sÄ finns det inget, snitches end up in ditches! Utan under mars har alla golare polare! ;)
Ingen kommer undan med att smyga med en annan klocka i nÄn annan trÄd, det finns alltid nÄgon som ser :pompus:
LĂ€gg gĂ€rna till mig, ser att jag saknas. 😊

Nu Àr priset officiellt ;)
Generöst av dig! Fin gest! 😍
@roosterman nu Ă€r Deadpool fixad till dig 😉.
B349D5D9-E089-4AD1-BF6F-D39BD72C3E1A.jpeg
57E8968A-D4EC-4674-B4FD-B8B595FC1E52.jpeg
Jösses, vilka konstverk, galet fina! 😍 FĂ„r man bestĂ€lla en LĂ€derlappen möjligtvis? đŸ€—đŸ˜
HĂ€r Ă€r det Frugis som stĂ„r för pĂ€rlandet😁 Jag sitter bredvid och KSar och agerar YJ (YoutubeJockey) istĂ€llet👍
IMG_20210223_172249.jpg

IMG_20210223_172256.jpg
Oj oj oj, vilket konstverk! Snyggt! 😍
- HÄller tummarna för att allt blir bra och att du dyker upp hÀr i trÄden ofta!
Tackar sĂ„ mycket! 🙏😍
Du vet vĂ€l att G-Shock har healande krafter... 👍👍👍
Jag tror du har rĂ€tt! 🙏😍🙏
VÀlkommen tillbaka. Hoppas du ÄterhÀmtar dig fort.
Tackar sĂ„ mycket! 😍
HÀrligt att du ÀndÄ mÄr lite bÀttre :)
Skynda lÄngsamt brukar va bra nÀr det kommer till ÄterhÀmtning.
Tackar! 😍 Ska absolut lĂ€gga det pĂ„ minnet och vara nöjd med smĂ„ steg. â˜ș
Gott att se dig i trÄden! Hoppas ÄterhÀmtningen gÄr fint. Helt rÀtt att fokusera pÄ nuet och njuta av att vara hemma.
Det var en Àra att fÄ sÀlja till dig :)
Tackar! 🙏😍 Nöjet var Ă€ven pĂ„ min sida, den klockan blir ju min OWG i Mars. đŸ˜ŠđŸ€—

Tillbaka
Topp