• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gissa om det tog tid att lĂ€sa ikapp allt jag missat. Puh! 😂
Hela kvĂ€llen och in pĂ„ nattkvisten. Har jag missat svara nĂ„gon ber jag om ursĂ€kt men vill tacka er alla för krya-pĂ„-mig hĂ€lsningar och vĂ€lkommen-tillbaka-till-forumet hĂ€lsningar! Tack sĂ„ mycket frĂ€nder, det vĂ€rmer! đŸ€—đŸ˜

Om jag rÀknat rÀtt har det blivit 12 klockor, (alla G-Shocks) som letat sig hit sedan detta Ärets början. Hur mÄnga har dÄ flyttat, fÄ se nu?
Hela 20 stycken som flyttat. 😊

Tycker jag att jag klarat mig ganska bra Ă€ndĂ„ för att vara en notorisk samlare. 😊

Att ta bort dem röda adaptrarna var inga problem, men det var ett helvete att sÀtta ditt dem svarta. (original adaptern som jag köpte
frÄn en fransk sÀljare pÄ bukten)
Efter mer Àn 4 timmar, lite förstörda band verktyg och en trasig springbar (Àndan flög ut och jag hittar inte den).
Till slut lyckades jag sÀtta in en adapter med original springbar och en med smalare springbar som jag hade hemma. (den smalare var enkelt att sÀtta ditt)
Skillnaden blir att den sidan som inte har original springbar kan man vicka lite grann.
Om nÄgon har en tjockare original springbar till DW-5600 över för en billig peng, hojta gÀrna till.

Slutligen kommer en bild pÄ DW-5600THC-1 fast med svarta bandadaptrar.
Tycker att klockan blev snyggare med dem svarta adaptrarna.
Vad tycker ni?

IMG_5815.JPG

IMG_5816.JPG

Senast Àndrad:
Har du funnit nĂ„gon GW-5000 Ă€nnu? 😊

VĂ€lkommen hit! 😊

Klart vi ska bomba trĂ„den med G:s varje dag, det ser jag fram emot. đŸ€—

Jag kan ev. slĂ€ppa min som Ă€r i finfint skick och full set. 😊

Ha ha, ja det Ă€r en lösning. Köpa pĂ„ sig lĂ„dor eller leta hemma. 😃😂

HĂ„ller med dig, kĂ€ndes lite bĂ€ttre att shoppa lite grann i all misĂ€r. Men jag ska ju banta ner med prylar sĂ„ tur att nĂ„gra klockor flyttar oxĂ„. VĂ„gar dock inte rĂ€kna pĂ„ hur mĂ„nga som kommit in sen Ă„rsskiftet. 🙉🙈😂

FörstĂ„r att du Ă€r nöjd med den dĂ€r fina pjĂ€sen. Grattis! 👍😊

Tycker du ska testa en stĂ„lis, det Ă€r grejen. Fin nĂ€rvaro pĂ„ handleden. 👍😊

Grym klocka och coolt armband! đŸ€— SĂ„ du finner oxĂ„ klockor i ditt hem nĂ€r du avsĂ€tter tid och letar, precis som hĂ€r? 😃

LĂ€gg gĂ€rna till mig, ser att jag saknas. 😊

Generöst av dig! Fin gest! 😍

Jösses, vilka konstverk, galet fina! 😍 FĂ„r man bestĂ€lla en LĂ€derlappen möjligtvis? đŸ€—đŸ˜

Oj oj oj, vilket konstverk! Snyggt! 😍

Tackar sĂ„ mycket! 🙏😍

Jag tror du har rĂ€tt! 🙏😍🙏

Tackar sĂ„ mycket! 😍

Tackar! 😍 Ska absolut lĂ€gga det pĂ„ minnet och vara nöjd med smĂ„ steg. â˜ș

Tackar! 🙏😍 Nöjet var Ă€ven pĂ„ min sida, den klockan blir ju min OWG i Mars. đŸ˜ŠđŸ€—
Du hade litet att lÀsa ikapp, ha ha!

Att ta bort dem röda adaptrarna var inga problem, men det var ett helvete att sÀtta ditt dem svarta. (original adaptern som jag köpte
frÄn en fransk sÀljare pÄ bukten)
Efter mer Àn 4 timmar, lite förstörda band verktyg och en trasig springbar (Àndan flög ut och jag hittar inte den).
Till slut lyckades jag sÀtta in en adapter med original springbar och en med smalare springbar som jag hade hemma. (den smalare var enkelt att sÀtta ditt)
Skillnaden blir att den sidan som inte har original springbar kan man vicka lite grann.
Om nÄgon har en tjockare original springbar till DW-5600 över för en billig peng, hojta gÀrna till.

Slutligen kommer en bild pÄ DW-5600THC-1 fast med svarta bandadaptrar.
Tycker att klockan blev snyggare med dem svarta adaptrarna.
Vad tycker ni?

IMG_5815.JPG

IMG_5816.JPG
Jag tycker det blev ett lyft med svart đŸ‘đŸ»
Men att det ska va sĂ„ knepigt att byta đŸ€”
Har inte gjort det sjÀlv Àn och det ser ju ut som du har bra verktyg.

Har du funnit nĂ„gon GW-5000 Ă€nnu? 😊

VĂ€lkommen hit! 😊

Klart vi ska bomba trĂ„den med G:s varje dag, det ser jag fram emot. đŸ€—

Jag kan ev. slĂ€ppa min som Ă€r i finfint skick och full set. 😊

Ha ha, ja det Ă€r en lösning. Köpa pĂ„ sig lĂ„dor eller leta hemma. 😃😂

HĂ„ller med dig, kĂ€ndes lite bĂ€ttre att shoppa lite grann i all misĂ€r. Men jag ska ju banta ner med prylar sĂ„ tur att nĂ„gra klockor flyttar oxĂ„. VĂ„gar dock inte rĂ€kna pĂ„ hur mĂ„nga som kommit in sen Ă„rsskiftet. 🙉🙈😂

FörstĂ„r att du Ă€r nöjd med den dĂ€r fina pjĂ€sen. Grattis! 👍😊

Tycker du ska testa en stĂ„lis, det Ă€r grejen. Fin nĂ€rvaro pĂ„ handleden. 👍😊

Grym klocka och coolt armband! đŸ€— SĂ„ du finner oxĂ„ klockor i ditt hem nĂ€r du avsĂ€tter tid och letar, precis som hĂ€r? 😃

LĂ€gg gĂ€rna till mig, ser att jag saknas. 😊

Generöst av dig! Fin gest! 😍

Jösses, vilka konstverk, galet fina! 😍 FĂ„r man bestĂ€lla en LĂ€derlappen möjligtvis? đŸ€—đŸ˜

Oj oj oj, vilket konstverk! Snyggt! 😍

Tackar sĂ„ mycket! 🙏😍

Jag tror du har rĂ€tt! 🙏😍🙏

Tackar sĂ„ mycket! 😍

Tackar! 😍 Ska absolut lĂ€gga det pĂ„ minnet och vara nöjd med smĂ„ steg. â˜ș

Tackar! 🙏😍 Nöjet var Ă€ven pĂ„ min sida, den klockan blir ju min OWG i Mars. đŸ˜ŠđŸ€—
Tackar đŸ™ŒđŸ„ł. Fixar givetvis lĂ€derlappen Ă„t dig under dagen 😉😎.

header-main.png

Vad Àr det för obskyra colabs, eller Àr det bara jag som Àr helt ute och inte fattar nÄgot?

Vet inte om det diskuterats redan (ursĂ€kta isf) men det verkar som att ”glĂ€djemĂ€taren” dvs stegrĂ€knaren i GBDH-1000 serien justerats till det bĂ€ttre nu. JĂ€mförde den med min telefon nu pĂ„ morgonens promenad med telning till förskolan och det var i princip ingen som helst skillnad mellan telefonen och GBDH-1000 stegrĂ€kning.

Tillbaka
Topp