• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Hans B 1955, du mÄste ha dem bÀsta priserna hÀr pÄ forumet. Stor eloge till dig som gör det möjligt för mÄnga att köpa
deras drömklockor till sÄ bra priser.
- Tack! Ja, jag sÀtter gÀrna förmÄnliga priser för de som hÄller till i den hÀr trÄden. Tycker om stÀmningen hÀr.
Har inget behov av att göra bra affÀrer nÀr det gÀller GShock, roligare om nÄgon hÀr uppskattar klockan och affÀren.

Du hade litet att lÀsa ikapp, ha ha!
Ja, det kan man verkligen sĂ€ga. 😂
Tackar đŸ™ŒđŸ„ł. Fixar givetvis lĂ€derlappen Ă„t dig under dagen 😉😎.
Wow, otroligt snĂ€llt! Tack sĂ„ jĂ€ttemycket! 😍
@Daion LĂ€derlappen Ă€r kirrad Ă„t dig đŸ™ŒđŸ„ł. Återkom med din adress via PM sĂ„ kommer den pĂ„ posten 😎.
EBD465F5-D561-4F16-A45C-B50ED0FB690F.jpeg
Wooow, vilken fin! 😍 JĂ€ttestort tack, verkligen, otroligt snĂ€llt! Vad glad jag blir, den kommer fĂ„ en hedersplats i mitt vitrinskĂ„p! đŸ€—đŸ˜đŸ€—
Kan LĂ€derlappen hĂ„lla koll pĂ„ mig hĂ€r hemma under Mars mĂ„nads OWG oxĂ„ . 😉😂

ApropĂ„ detta med Ă„lder kan jag sĂ€ga att jag var 6 Ă„r nĂ€r @Hans B 1955 köpte sitt hus. 😊

Ja, det kan man verkligen sĂ€ga. 😂

Wow, otroligt snĂ€llt! Tack sĂ„ jĂ€ttemycket! 😍

Wooow, vilken fin! 😍 JĂ€ttestort tack, verkligen, otroligt snĂ€llt! Vad glad jag blir, den kommer fĂ„ en hedersplats i mitt vitrinskĂ„p! đŸ€—đŸ˜đŸ€—
Kan LĂ€derlappen hĂ„lla koll pĂ„ mig hĂ€r hemma under Mars mĂ„nads OWG oxĂ„ . 😉😂

ApropĂ„ detta med Ă„lder kan jag sĂ€ga att jag var 6 Ă„r nĂ€r @Hans B 1955 köpte sitt hus. 😊
Absolut ingen orsak hehe đŸ‘đŸ„ł. Hoppas bara @roosterman s Deadpool kommer fram levande idag đŸ™ŒđŸ„łđŸ˜ƒ

HÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.

Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.

Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.

Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.

IMG_5829.JPG

IMG_5827.JPG

IMG_5828.JPG

Grymt! Kanske nÀsta platta kan bli en gshock logga som du kan fota av och ha som profilbild?!
Grym idĂ©. Den snor jag. Även om @livinl0ud garanterat kan göra den vassare. HĂ€r Ă€r mina första plattor sen jag var.... Om jag nĂ„gonsin ens pysslade med sĂ„nt pĂ„ dagis. JĂ€kligt kul. Dottern Ă€r lite för liten Ă€n sĂ„ det Ă€r mest jag som pĂ€rlar. Haha!
PXL_20210225_160407675.jpg

Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.

Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.

Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.

IMG_5829.JPG

IMG_5827.JPG

IMG_5828.JPG

Snyggt. Jag har testat lite samma, fast utan dremel. Klippa rakt av och sen hörnen, för att sedan försöka anvÀnda mindre fil. Typ nagelfil, eller fil pÄ schweisisk armekniv. Det Àr ett jÀkla jobb men om man filar ett tag blir ytan ganska fin. Betydligt smidigare med dremel kan jag tÀnka mig dock.

IMG_5829.JPG

IMG_5827.JPG

IMG_5828.JPG
SĂ„ jobbar ett proffs

Tillbaka
Topp