lulemarcus
Silver
Grymt! Kanske nÀsta platta kan bli en gshock logga som du kan fota av och ha som profilbild?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt! Kanske nÀsta platta kan bli en gshock logga som du kan fota av och ha som profilbild?!
- Tack! Ja, jag sÀtter gÀrna förmÄnliga priser för de som hÄller till i den hÀr trÄden. Tycker om stÀmningen hÀr.@Hans B 1955, du mÄste ha dem bÀsta priserna hÀr pÄ forumet. Stor eloge till dig som gör det möjligt för mÄnga att köpa
deras drömklockor till sÄ bra priser.
Ja, det kan man verkligen sÀga.Du hade litet att lÀsa ikapp, ha ha!
Wow, otroligt snÀllt! Tack sÄ jÀttemycket!Tackar. Fixar givetvis lÀderlappen Ät dig under dagen
.
Wooow, vilken fin!
Mycket bra idéGrymt! Kanske nÀsta platta kan bli en gshock logga som du kan fota av och ha som profilbild?!
Absolut ingen orsak heheJa, det kan man verkligen sÀga.
Wow, otroligt snÀllt! Tack sÄ jÀttemycket!
Wooow, vilken fin!JÀttestort tack, verkligen, otroligt snÀllt! Vad glad jag blir, den kommer fÄ en hedersplats i mitt vitrinskÄp!
Kan LÀderlappen hÄlla koll pÄ mig hÀr hemma under Mars mÄnads OWG oxÄ .
ApropÄ detta med Älder kan jag sÀga att jag var 6 Är nÀr @Hans B 1955 köpte sitt hus.![]()
Har hunnit avverka min glide (Äkte skidor pÄ lunchen) min semistÄlis under arbetstiden och nu efter dusch och klÀdombyte blev det casio oak. GÀller att passa pÄSnart Àr det dags! 3 dagar kvar med oÀndliga klockbyten.
![]()
LÄter bra! Jag har lÄtit Mudman vila lÀnge nu, sÄ jag lÀngtar efter den. Det Àr min strategiHar hunnit avverka min glide (Äkte skidor pÄ lunchen) min semistÄlis under arbetstiden och nu efter dusch och klÀdombyte blev det casio oak. GÀller att passa pÄ
Aldrig förr har jag fasat sÄ mycket inför marsSnart Àr det dags! 3 dagar kvar med oÀndliga klockbyten.
![]()
Ărfilen Ă€r ju en baggis men frĂ„gan Ă€r om du kan leva med nederlaget?Aldrig förr har jag fasat sĂ„ mycket inför marsMen det finns en smidig vĂ€g ut.. ta en örfil frĂ„n LĂ€derlappen och byta klocka.
Det nederlaget kan jag nog leva med pĂ„ ett klockforumĂrfilen Ă€r ju en baggis men frĂ„gan Ă€r om du kan leva med nederlaget?
Haha fan vad skönt att den kom fram hel och vÀlbehÄllen
En feg vÀg ut menar duAldrig förr har jag fasat sÄ mycket inför marsMen det finns en smidig vÀg ut.. ta en örfil frÄn LÀderlappen och byta klocka.
Det vore ju iofs lite pinsamt@Derix, jag Ă€r lite orolig att ett slap inte Ă€r det enda man fĂ„r. Ăr rĂ€dd för att man ska fĂ„ en ny banner![]()
SÄ vÀl inslagen och sÄ kaxig som PÀrlpool Àr sÄ Àr han lika tuff som en G-shockHaha fan vad skönt att den kom fram hel och vÀlbehÄllen, var lite orolig att Postnord skulle kvadda den under transporten.
Har man ingen banner behöver man ju inte tÀnka pÄ sÄntDet vore ju iofs lite pinsamt
![]()
Har man ingen banner behöver man ju inte tÀnka pÄ sÄnt![]()
Grym idĂ©. Den snor jag. Ăven om @livinl0ud garanterat kan göra den vassare. HĂ€r Ă€r mina första plattor sen jag var.... Om jag nĂ„gonsin ens pysslade med sĂ„nt pĂ„ dagis. JĂ€kligt kul. Dottern Ă€r lite för liten Ă€n sĂ„ det Ă€r mest jag som pĂ€rlar. Haha!Grymt! Kanske nĂ€sta platta kan bli en gshock logga som du kan fota av och ha som profilbild?!
HÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.
Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.
Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.
Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.
![]()
![]()
![]()
SÄ jobbar ett proffsHÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.
Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.
Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.
Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.
![]()
![]()
![]()
Snart Àr det dags! 3 dagar kvar med oÀndliga klockbyten.
![]()