• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vill oxĂ„ tacka @Hans B 1955 för en fantastiskt trevlig kontakt och affĂ€r! 🙏😍🙏
Denna fina pjĂ€s bor numera hos mig. đŸ€—
Till Ryssen: Nej, det Ă€r inte min handled utan min frus sĂ„ du fĂ„r inte snyta till mig idag heller. 😉🙏😊

Sista bilden en jĂ€mförelse med den klocka hon fick i present av mig och som Ă€r hennes daily. 😊
Grymt. MÄste testa en sÄdan nÄgon dag

Till Ryssen: Nej, det Ă€r inte min handled utan min frus sĂ„ du fĂ„r inte snyta till mig idag heller. 😉🙏😊

Sista bilden en jĂ€mförelse med den klocka hon fick i present av mig och som Ă€r hennes daily. 😊
DĂ€r kom den! Jag hade mina aningar om vart den skulle hamna 😍

Kan otroligt lite om bilar. BerÀtta gÀrna mer!

Vet inte om det funkar pÄ sÀkerhetssystem som airbags, men det kan ju vara vÀrt att testa.
SlÀckte en hel drös felkoder med denna

OWG-kompisen för att hĂ„lla topic 😁
9A739669-D0D4-4E88-B06A-9B2969BC21F5.jpeg

Hehe, jag skulle tÀnka mig för bÄde en ,tvÄ, tre och fyra gÄnger innan jag försökte mig pÄ att slÀcka den dÀr lampan utan att fixa ev. fel. Det kanske kÀnns surt just nu men tÀnk pÄ att du kanske har den dÀr pÄsen att tacka för ditt liv om du har tur/otur beroende pÄ hur man ser det.

Vet inte om det funkar pÄ sÀkerhetssystem som airbags, men det kan ju vara vÀrt att testa.
SlÀckte en hel drös felkoder med denna

OWG-kompisen för att hĂ„lla topic 😁
9A739669-D0D4-4E88-B06A-9B2969BC21F5.jpeg
Fi fan! Stort tack. Blir lÀtt ett besök hos Biltema vid lunch imorrn. Absolut vÀrt ett försök. Sist jag var hos Mekonomen och bad dom titta pÄ det nekade dom mig jobbet dÄ det skulle dra ivÀg för mÄnga timmar i felsökningstid och det skulle bli för dyrt. Den gÄngen passerade jag dock besiktning med felet. Lite tröttsamt att besiktning ska vara ett jÀvla lotteri.

Min stabila partner fortfarande pÄ, bild för att lugna ryssen.
PXL_20210302_200312495.jpg

Hehe, jag skulle tÀnka mig för bÄde en ,tvÄ, tre och fyra gÄnger innan jag försökte mig pÄ att slÀcka den dÀr lampan utan att fixa ev. fel. Det kanske kÀnns surt just nu men tÀnk pÄ att du kanske har den dÀr pÄsen att tacka för ditt liv om du har tur/otur beroende pÄ hur man ser det.
Jo. Tack. VÀrt att fundera över. Men tror inte att det ska vara nÄgot fel pÄ airbagen, lampan har blinkat fram och tillbaka en del. Men lyser nu stadigt. Tror faktiskt att det Àr glapp i nÄgon kontakt, har ruckat lite förut och dÄ slÀckt lampan en tid. Men man kanske sÀnker sina chanser att fÄ varningar lÀngre fram? Eller?

Hehe, den Ă€r jĂ€vligt rosa alltsĂ„... Det blir kul. FĂ„r vĂ€nja in den lite grann. Med den, vit t-shirt, jeans och sneakers sĂ„ Ă€r man ju kung i vĂ„r/sommar 😊

Haha, ja verkligen! Det Ă€r alldeles för mycket fĂ€rg för mig, men Ă€ndĂ„ Ă€r det nĂ„got som gör att man vill ha en sĂ„n Ă€ndĂ„ 😅 Tror det kommer bli en hit!

Jo. Tack. VÀrt att fundera över. Men tror inte att det ska vara nÄgot fel pÄ airbagen, lampan har blinkat fram och tillbaka en del. Men lyser nu stadigt. Tror faktiskt att det Àr glapp i nÄgon kontakt, har ruckat lite förut och dÄ slÀckt lampan en tid. Men man kanske sÀnker sina chanser att fÄ varningar lÀngre fram? Eller?
Dom ska ju helst inte anvÀndas enbart som felkod-slÀckare. Vitsen Àr ju att fÄ fram en felkod sÄ man kan lokalisera och ÄtgÀrda felet och dÀrefter slÀcka koden.

Dom ska ju helst inte anvÀndas enbart som felkod-slÀckare. Vitsen Àr ju att fÄ fram en felkod sÄ man kan lokalisera och ÄtgÀrda felet och dÀrefter slÀcka koden.
SÄ Àr det och jag Àr osÀker pÄ om den slÀcker sÀkerhetssystem av just den anledningen. Hade en Saab 9-3 med airbag i stolarna. NÀr man körde stolarna lÄngt bak sattes felkod pga för korta/dÄligt dragna kablar. Ofta kunde jag slÀcka den genom att koppla bort batteriet nÄgon minut eller sÄ. Funkade, men kanske inget att rekommendera

SÄ Àr det och jag Àr osÀker pÄ om den slÀcker sÀkerhetssystem av just den anledningen. Hade en Saab 9-3 med airbag i stolarna. NÀr man körde stolarna lÄngt bak sattes felkod pga för korta/dÄligt dragna kablar. Ofta kunde jag slÀcka den genom att koppla bort batteriet nÄgon minut eller sÄ. Funkade, men kanske inget att rekommendera
Tror absolut att det Àr dragningar under passegerarstolen som Àr problemet i det hÀr fallet. Kör bilbarnstol dÀr och har hÀrjat runt med band och skit som troligen skapat problemet.

Kan mycket vĂ€l vara sĂ„ att sjĂ€lva airbagen Ă€r felfri men lampan lyser av nĂ„gon anledning. Jag Ă€r ingen expert men jag vet att det iaf bestĂ„r av minst en kollisionsensor och har den inte kontakt med airbagen sĂ„ kommer den inte lösa ut vid en krock. LĂ„ter mycket troligt att den delen du ruckar pĂ„ bara behöver lite kontaktspray. Men en sĂ„n dĂ€r felkodslĂ€sare Ă€r ju perfekt att börja med. 👍

EDIT: Mycket Offtopic nu. Bjuckar pÄ en gammal bild... Screwbacks FTW!

screwisar.jpg

Senast Àndrad:
Tjenare alla G-Shockare! Jag Àr ny pÄ KS och ny pÄ trÄden. Jag söker en bra plats att börja för nÄgon som aldrig har haft en G-Shock. Vill gÀrna hitta nÄgot futuristiskt i fÀrgen svart. GÄr rÀtt mycket pÄ utseendet eftersom det Àr just dÀr G-Shock tilltalar för mig personligen. Har fÄtt höra att: DW5600E-1V Àr en bra plats att börja. StrÀcker ut handen i hopp om att fÄ förslag som ska vÀgleda mig till mitt första inköp.

//Ha en fin dag allihopa ☕
SlĂ„r ocksĂ„ jag ett slag för GW-5000. Tycker den Ă€r i en sweetspot bland fyrkanterna med funktioner/kvalitet/pris😃
85C0B9C6-9ED3-4D08-86D5-79D717DCB0C7.jpeg

Om nÄgon hade frÄgat mig för en vecka sen vad jag tycker om G-Shock sÄ hade jag bara ryckt pÄ axlarna. Har liksom inte sneglat Ät det hÄllet förut riktigt. MEN...eftersom jag letar klockor pÄ en ganska snÀv budget har jag lyckats hamna hÀr. Ju mer jag lÀser, ju fler bilder jag ser...desto mer skriker shock-sekten efter mig och min handled. Hur lÀnge tror ni jag stÄr emot?

Om nÄgon hade frÄgat mig för en vecka sen vad jag tycker om G-Shock sÄ hade jag bara ryckt pÄ axlarna. Har liksom inte sneglat Ät det hÄllet förut riktigt. MEN...eftersom jag letar klockor pÄ en ganska snÀv budget har jag lyckats hamna hÀr. Ju mer jag lÀser, ju fler bilder jag ser...desto mer skriker shock-sekten efter mig och min handled. Hur lÀnge tror ni jag stÄr emot?
Beroendet slĂ„r till snabbt och skoningslöst. Lika bra att ge efter! 😅

Inte sĂ„ lĂ€nge om du hĂ€nger hĂ€r i gĂ€nget. DĂ„ Ă€r du snart fast. 👍😊

Det bĂ€sta sĂ€ttet att bli av med en frestelse Ă€r att falla för den. 🙂

- Tack sjÀlv för en vÀldigt trevlig affÀr, hoppas du kommer att trivas med den!

Det Ă€r bara att slĂ€ppa sargen och komma in i matchen, vĂ€lkommen in i gemenskapen och klocksnacks, i mina ögon, trevligaste trĂ„d. 🙂

Det jag gillar mest med gshock kÀnslan att ha en klocka för under 1000 lappen som man vet klarar allt ifrÄn rymdfÀrder till att bli överkörd av en stridsvagn. Visst det Àr kvalitetsskillnader och funktionsskillnader om man gÄr upp en del I pris. Men grundkonceptet Àr detsamma.

Införskaffade mig en svart stÄlis, gmw-b5000, hÀromdagen och galet vilken kvalitet. Dock stör jag mig lite pÄ att displayen verkar ligga lite lÀgre ner i case Àn ex den vanliga 5610, vilket gör att man ser kanterna pÄ displayen nÀr man tÀnder backlighten vid vissa vinklar. Fjantigt frÄga kanske men mÄste stÀlla den ÀndÄ, ska det vara sÄ eller Àr ngt galet pÄ min stÄlis?

51FAFCB4-C3B4-4359-89EF-1246194B2F04.jpeg

Införskaffade mig en svart stÄlis, gmw-b5000, hÀromdagen och galet vilken kvalitet. Dock stör jag mig lite pÄ att displayen verkar ligga lite lÀgre ner i case Àn ex den vanliga 5610, vilket gör att man ser kanterna pÄ displayen nÀr man tÀnder backlighten vid vissa vinklar. Fjantigt frÄga kanske men mÄste stÀlla den ÀndÄ, ska det vara sÄ eller Àr ngt galet pÄ min stÄlis?

51FAFCB4-C3B4-4359-89EF-1246194B2F04.jpeg
Samma pÄ min
CB9AEBD2-5144-4A0F-B535-3A35B1D4DD9E.jpeg

Tillbaka
Topp