• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dag 3. Bjuder pÄ en skrevbild
79CD193D-526F-4D73-BD8C-29576990F232.jpeg

Börjar bli lite sugen pÄ en square, det Àr ju ett virrvarr av olika modeller, sÄ har litr frÄgor:
Varför Àr screwback sÄ najs?
Vad Àr en trÄksub?
Finns det nĂ„got av vĂ€rde med dem ”bĂ€ttre” modulerna förutom solar/bt/5 larm/vattenfas?

Lutar nĂ€mligen mot en DW/GW(?)-5600 dĂ„ jag Ă€r lite snĂ„l just nu. 😄

Lekte med eld nu under morgonen.
Fota andra klockor.
Detta Ă€r behind the scenes shot. SĂ„ ni behöver inte kalla pĂ„ ryssen eller lĂ€derlappen 🙂
6CB035CA-57FE-41F3-AA55-57FB4008582B.jpeg
Min GW-1700BTJ-9A fick följa med till jobbet idag. (I fickan) 👍
Har en jobbarkompis som nog kommer ta över vÄrdnaden om den (Edifice-kille med smala handleder) Jag har inte kunnat anvÀnda den sen jag köpte den... Hittar inga lÀnkar till att förlÀnga blodcirkulationsstopparen med....:oops:

Börjar bli lite sugen pÄ en square, det Àr ju ett virrvarr av olika modeller, sÄ har litr frÄgor:
Vad Àr en trÄksub?
Finns det nĂ„got av vĂ€rde med dem ”bĂ€ttre” modulerna förutom solar/bt/5 larm/vattenfas?

Sikta pĂ„ en GW-modell med Solar och Multiband sĂ„ har du en klocka av rang👍😄
GW-M5610 eller GW-B5600 Àr vÀldigt prisvÀrda Gs.

Vad Àr en trÄksub?

Sikta pĂ„ en GW-modell med Solar och Multiband sĂ„ har du en klocka av rang👍😄
GW-M5610 eller GW-B5600 Àr vÀldigt prisvÀrda Gs.
HĂ„ller med.
GW-M5610 ny under 1000kr. Eller GW-B5600 ny kring 1200-1300kr.
395C6F66-082A-41AD-8152-2401CEDBC1F4.jpeg
B89CD47C-CC1F-420B-8BA9-03F35FCD4081.jpeg

Vad Àr en trÄksub?

Tycker sjÀlv att screwback kÀnns lyxigare.

Vad Àr en trÄksub?

df38251c-daff-4eed-b9c6-aba213514a4b-jpeg.1682533

SmakfrÄga skulle jag sÀga.

Vad Àr en trÄksub?

Screwbacken gav mig en kÀnsla av en lite mer gedigen klocka med tyngden och en mer slÀt baksida. En mindre rörig baksida utan skruvar och infasning I stÄlet. Jag inbillar mig ocksÄ att det Àr en mer hÄllbar konstruktion.

PÄ GMW-B-modellerna kan du Àndra lÀngden pÄ ljustiden och knapparna Àr betydligt skönare Àn pÄ min gw-M5610.
Displayen har nĂ„got fĂ€rre indikatorer dĂ„ du fĂ„r gĂ„ in pĂ„ appen för att tex kolla batreristatus. NĂ„got jag först inte gillade men som sen övergick till en befrielse att slippa se batterinivĂ„n 😄

Har du problem med sync av multiband sÄ kan du Àven synca manuellt genom appen, ocksÄ ganska bra om du tex inte nÄr mottagningen.

Mitt enda minus med GMW-B-modellerna Àr att ingen kommer med resinbezel. AlltsÄ ingen gÄr att fÄ helt i plast vilket jag tycker Àr synd.

I övrigt sÄ tycker jag vÀldigt mycket om though solar och multiband dÄ det ger mig en kÀnsla av oberoende av batteribyte och att klockan oftast gÄr rÀtt.

Min rekommendation blir Gw-m5610. JÀttebra början som oftast resulterar i fler inköp. Varför jag inte rekommenderar gw-5000 direkt, som har screwback och ett jÀtteskönt armband Àr nog mest för att jag tror en del av nöjet och intresset Àr att testa sig fram och kanske inte börja med "det bÀsta" direkt för att förhoppnings vÀcka ett större intresse och ett sug efter jakten pÄ annat.

TrĂ„ksub Ă€r den helsilvriga silverstĂ„lisen GMWB5000D-1 som blev myntat trĂ„ksub av @Derix en tid tillbaka 😂👍

TvÄa pÄ bollen om trÄksub efter @Lord_tito88

Man börjar ju bli sugen att byta till de blÄ klÀderna nu.
@roosterman du som byter klÀder sÄ ofta, har du köpt JIS-mejslar eller kör du vanlig PH? Hittar inte JIS i nÄgra svenska butiker, men min Google-fu Àr inte vad jag skulle önska.
NÄgon annan som har JIS-mejslar och köpt dessa utanför eBay?
6A9D96F5-D0DB-4F28-8FB2-3D4D9495637F.jpeg
8512BE32-0ACB-449A-8CD2-82DDB3C515BE.jpeg

@roosterman du som byter klÀder sÄ ofta, har du köpt JIS-mejslar eller kör du vanlig PH? Hittar inte JIS i nÄgra svenska butiker, men min Google-fu Àr inte vad jag skulle önska.
JIS finns i ett av kitten som sÀljs hos classe, Kjell eller teknikmagasinet. LÀnkade tidigare i trÄden. Borde gÄ att hitta om du söker pÄ JIS. Min erfarenhet sÀger att en Philips duger om skruvarna inte sitter som berget. Om det Àr svarta skruvar som Àr synliga skulle jag definitivt anvÀnda JIS eftersom att det Àr stor risk att en Philips slinter och repar fÀrgen

JIS finns i ett av kitten som sÀljs hos classe, Kjell eller teknikmagasinet. LÀnkade tidigare i trÄden. Borde gÄ att hitta om du söker pÄ JIS. Min erfarenhet sÀger att en Philips duger om skruvarna inte sitter som berget. Om det Àr svarta skruvar som Àr synliga skulle jag definitivt anvÀnda JIS eftersom att det Àr stor risk att en Philips slinter och repar fÀrgen
Grymt tack!

Sen pÄ bollen... MÄste jobba lite ocksÄ pÄstÄr dom.... :eek:
Men det Àr ungefÀr denna mejselsatsen jag har nÀr jag skruvar o grejar:)

Tillbaka
Topp