• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Första bilden😁
491A1FEC-E589-4462-8C45-E7A9E1CEFF44.jpeg
Cool!

Exakt, det Àr en annan samlarmarknad i Asien.
Den hĂ€r ocksĂ„. 55k sek (49800HKD) för en std gwf-d1000 med lite text pĂ„ bandet. 😄
Screenshot_20210310-134837.jpg

FrÄgan Àr om nÄgon köper dem för dessa priser? Om man tittar pÄ eBay priser pÄ alla mina fÀrgglada Crazy colors G-shocks sÄ ligger dem mellan 1500-2500kr.
Tror att de flesta sÀljarna chansar och lÀgger upp och vÀntar att nÄgon som Àr intresserad att förhandla om priset och dÀrmed ÀndÄ gör en vinst.
Vet att det finns sÀljare som sÀtter jÀttehöga priser, för egentligen vill de inte sÀlja, men ifall nÄgon skulle nappa pÄ dem höga priserna sÄ slÀpper dem det.

HÀr i Sverige eller rÀttare sagt pÄ KS skulle jag inte tro att man kan göra en vinst pÄ att sÀlja sin G-shock klocka.
I och för sig har jag bara sÄlt en G-shock klocka, Ärets modell, prövade endast den och sÄlde den direkt, fick sÀnka priset med 33% innan nÄgon nappade.

För min del Àr det kul att veta att man har en klocka som Àr svÄr att fÄ tag pÄ (rare) och att inte sÄ mÄnga har den.
Klart att det blir som en extra bonus att veta att klockan har stigit i vÀrdet, men för mig som typ aldrig sÀljer sÄ spelar det ingen roll egentligen.
Köper det jag tycker om och hamstra. Kanske en dag nĂ€r vi fĂ„r barn sĂ„ kan jag tĂ€nka mig att slĂ€ppa nĂ„gon till denne. 😆
Eller sÄ köper man nÄgon ny istÀllet, vill ju inte att ungen tar sönder nÄgon rare G-shocks hahaha.

RÀtt, missade det. Vi hade lokala poliskontor som arbetade preventivt i min lilla hÄla. Polisen var ofta pÄ skolan och snackade, alla kÀnde polisen och hade stor respekt för dom.

Oj, nu blev det mycket OT. Skickar in en bild pÄ mina gs som ligger oanvÀnda just som kompensation
LĂ€s Det lilla landet som kunde, av Jens Ganman och Mustafa Panshiri! Mycket intressant i den boken!

Men denna diskussionen kan bli hur lÄng som helst! Men ingen lÀtt nöt och knÀcka!

FrÄgan Àr om nÄgon köper dem för dessa priser? Om man tittar pÄ eBay priser pÄ alla mina fÀrgglada Crazy colors G-shocks sÄ ligger dem mellan 1500-2500kr.
Tror att de flesta sÀljarna chansar och lÀgger upp och vÀntar att nÄgon som Àr intresserad att förhandla om priset och dÀrmed ÀndÄ gör en vinst.
Vet att det finns sÀljare som sÀtter jÀttehöga priser, för egentligen vill de inte sÀlja, men ifall nÄgon skulle nappa pÄ dem höga priserna sÄ slÀpper dem det.

HÀr i Sverige eller rÀttare sagt pÄ KS skulle jag inte tro att man kan göra en vinst pÄ att sÀlja sin G-shock klocka.
I och för sig har jag bara sÄlt en G-shock klocka, Ärets modell, prövade endast den och sÄlde den direkt, fick sÀnka priset med 33% innan nÄgon nappade.

För min del Àr det kul att veta att man har en klocka som Àr svÄr att fÄ tag pÄ (rare) och att inte sÄ mÄnga har den.
Klart att det blir som en extra bonus att veta att klockan har stigit i vÀrdet, men för mig som typ aldrig sÀljer sÄ spelar det ingen roll egentligen.
Köper det jag tycker om och hamstra. Kanske en dag nĂ€r vi fĂ„r barn sĂ„ kan jag tĂ€nka mig att slĂ€ppa nĂ„gon till denne. 😆
Eller sÄ köper man nÄgon ny istÀllet, vill ju inte att ungen tar sönder nÄgon rare G-shocks hahaha.
Jag har rÄd att handla lite dyrare klockor men har satt en mental grÀns pÄ allt jag köper. Om jag inte vÄgar ha pÄ mig klockan I alla situationer och Àr rÀdd att sÀtta mÀrken, slarva bort eller ha sönder en klocka sÄ ska jag heller inte köpa den. Ser inget syfte att ha klockor liggande.

Jag som hade Ängest att jag har hade hunnit köpa 6st G-shock klockor i Är. Fick ett hett tips frÄn kÀra @roosterman och det blev tyvÀrr 2 till :banghead:
(fast innerst inne sĂ„ uppskattar jag verkligen alla tips som alla lĂ€gger upp hĂ€r 😍)

Tack @danne10 för klockorna.

DW-6900PL-9 frÄn 2013.

IMG_5889.JPG

DW-6900LU-3 frÄn 2018.

IMG_5888.JPG

Senast Àndrad:
Jag som hade Ängest att jag har hade hunnit köpa 6st G-shock klockor i Är. Fick ett hett tips frÄn kÀra @roosterman och det blev tyvÀrr 2 till :banghead:
(fast innerst inne sĂ„ uppskattar jag verkligen alla tips som alla lĂ€gger upp hĂ€r 😍)

DW-6900PL-9 frÄn 2013.

IMG_5889.JPG

DW-6900LU-3 frÄn 2018.

IMG_5888.JPG
Dom ser ju riktigt fina ut 👍

Först trodde jag det var ett tidigt april skĂ€mt. Sen inser jag att TranTixxii Ă€r en teknik att fĂ„ blank finish pĂ„ titan. DĂ„ trodde jag det var en produktbild för att visa dom olika fĂ€rgerna som komma skall. Nu verkar det ju som att det verkligen ska slĂ€ppas en sĂ„dan modell. Vet inte vad jag ska tro lĂ€ngre. Ber om ursĂ€kt i förvĂ€g till Er som kommer handla ett exemplar, kĂ€nns som jag alltid kommer trycka pĂ„ 😂-ikonen nĂ€r jag ser den... 😏

Jag tycker att den Àr hur kul som helst och hÄller tummarna för att det inte Àr ett tidigt aprilskÀmt. Man blir ju lite misstÀnksam nÀr den pÄ bilden har repor pÄ bezel
Den Ă€r sĂ€kert en pre-prod ex. Kanske ser bĂ€ttre ut under andra ljusförhĂ„llanden. Jag kanske ska testa mĂ„la lĂ€nken pĂ„ min guldstĂ„lis med fĂ€rgpennor och se om jag kan vĂ€nja mig vid den. 😂

DW-6900PL-9 frÄn 2013.

IMG_5889.JPG

DW-6900LU-3 frÄn 2018.

IMG_5888.JPG
Letade efter ett ord att beskriva gulfĂ€rgen dĂ€r... đŸ„š"PĂ„skgul":chicken: Ă€r nog bra exakt.😄

@Meraborsten pÄ din Mudmaster (GWG-1000), hur mÄnga hÄl har du kvar pÄ banden? SÄ taggad pÄ en sÄn nu nÀr jag sÄg att du kunde ha den :) :) :)

Jag har rÄd att handla lite dyrare klockor men har satt en mental grÀns pÄ allt jag köper. Om jag inte vÄgar ha pÄ mig klockan I alla situationer och Àr rÀdd att sÀtta mÀrken, slarva bort eller ha sönder en klocka sÄ ska jag heller inte köpa den. Ser inget syfte att ha klockor liggande.
Vad Àr den magiska grÀnsen dÄ?

Vad Àr den magiska grÀnsen dÄ?
Beror faktiskt helt pÄ hur tuff klockan Àr. En Mudmaster med safirglas skulle jag kunna tÀnka mig köpa för rÀtt dyra pengar, tyvÀrr Àr den för stor för min handled. Samma med en diver av "tooligare" slag. En Frogman Artica hade lÀtt slantat upp till om den passade min handled. DÀremot skulle jag inte köpa en helpolerad dressare pÄ polerad lÀnk för mer Àn sÀg 5k. Dreglar lite efter en MT-G B2000 men Àr osÀker pÄ storleken.

Tillbaka
Topp