• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags för lite lek i lekparken med dottern đŸ™ŒđŸ„łđŸ˜Š.
5E899C01-76B9-4AF7-A4D2-D42A07A0E6A8.jpeg

SĂ€ljer du bara vidare allt du har köpt? 😂😂

TyvĂ€rr Ă€r det nĂ„gra som fĂ„r flytta men tror inte jag klarar att slĂ€ppa nĂ„gon MRG, de fĂ„r stanna. Sen har jag nĂ„gon ZRC och Sjöö Sandström samt nĂ„gra Aqualands som mĂ„ste stanna. Redan dĂ€r Ă€r jag uppe i Ă„tta klockor och sen har jag en MTM som absolut ska stanna. DĂ„ Ă€r det nio. Bara fem platser kvar dĂ„ och över 30 klockor till. đŸ€”đŸ˜Ź

Blir svĂ„rt att gallra. Dessutom vill jag hĂ„lla nĂ„gon av platserna ledig för att kunna ha som levande plats att kunna rotera klockor pĂ„. AlltsĂ„ bara fyra platser kvar. đŸ˜©

NÄn med erfarenhet av GMV-B5000GD-9ER? RÀdd för att man ska tröttna fort pÄ guldet :/

Guldet Àr okej sÄ lÀnge du kan leva med en negativ display.
Guldet Àr kanon och inte nÄgot som jag tröttnat pÄ (hade gÀrna bjudit pÄ bilder, men jag Àr fast med GW-5000 i ytterligare nÄgra veckor). Negativ display ser otroligt bra ut. Men positiv Àr att föredra i alla lÀgen.

Guldet Àr kanon och inte nÄgot som jag tröttnat pÄ (hade gÀrna bjudit pÄ bilder, men jag Àr fast med GW-5000 i ytterligare nÄgra veckor). Negativ display ser otroligt bra ut. Men positiv Àr att föredra i alla lÀgen.
Den negativa varianten har en fördel mot den positiva och det Àr den borstade bezeln. Inte för att den Àr snyggare utan för att den stÄr emot tepor bÀttre.

Irriterande som fan att jag Ă€r mellan tvĂ„ bandhĂ„l i storlek pĂ„ min DW-5030C jĂ€mfört med min fĂ€rgglada fyrkant 😭. Bandet Ă€r Ă€ven lite lĂ€ngre pĂ„ 5030C sĂ„ kanske dĂ€rför. Blir nog flipp pĂ„ den, pallar inte ha en klocka som sitter halvdant eller för tight đŸ˜‚đŸ€Ł.
3E5BA869-5D65-432C-8F53-F681940BD52D.jpeg
BCF5AAC9-92CA-4C32-8F92-403D3143B697.jpeg

Irriterande som fan att jag Ă€r mellan tvĂ„ bandhĂ„l i storlek pĂ„ min DW-5030C jĂ€mfört med min fĂ€rgglada fyrkant 😭. Bandet Ă€r Ă€ven lite lĂ€ngre pĂ„ 5030C sĂ„ kanske dĂ€rför. Blir nog flipp pĂ„ den, pallar inte ha en klocka som sitter halvdant eller för tight đŸ˜‚đŸ€Ł.
@Fredrik Lindfors Ă€r nog spekulant pĂ„ den 😁

Prova byt till Gw-5000 band, hjĂ€lpte mig pĂ„ 5600 med samma dilemma 😊

Allt beror ju pÄ vad man gillar, men Ängrar inte att jag skaffade Bling-bling.
Den syns om man sÀger sÄ ;) StÄl eller svart Àr mer diskret/neutralt.
IMG_20210220_083819.jpg

Den negativa varianten har en fördel mot den positiva och det Àr den borstade bezeln. Inte för att den Àr snyggare utan för att den stÄr emot tepor bÀttre.
@robertnygÄrds
Det vi egentligen sÀger och som du snart blir varse om i den hÀr trÄden Àr :
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😁
VĂ€lkommen in i G-emenskapen förresten😃

NÀr man kommer hem frÄn stan mÄste man byta klocka. :)
Vet nÄgon om DW-6900 band passar till DW-5600?
6900 banden passar mig perfekt pÄ 3e hÄlet. Medan en DW-5600 band hamnar jag mellan hÄlen. Det Àr fortfarande ok.
DÀremot sitter GLX-5600 bandet bra pÄ mig (kanske Àr det samma band som pÄ 6900).

IMG_5911.JPG

Tillbaka
Topp