Det gjorde du rÀtt iKÀnde pÄ mig att jag ville byta klocka igen
VÀnta du bara till 1/4 sÄ ska jag byta ikapp med dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det gjorde du rÀtt iKÀnde pÄ mig att jag ville byta klocka igen
Det gjorde du rÀtt i
VÀnta du bara till 1/4 sÄ ska jag byta ikapp med dig
KÀnde pÄ mig att jag ville byta klocka igen
Godafton pÄ er alla!
En kort frÄga till er experter inom omrÄdet. Som ni vet ska jag lÄta en del klockor fÄ flytta och en av de som jag har svÄrast att bedöma rimlig prisbild pÄ Àr min speciella och utsÄlda Maharishi X G-Shock GWG-1000MH-1AER Mudmaster. Limiterad till 1000 exemplar över vÀrlden om jag inte Àr helt felinformerad.
Men jag behöver verkligen er proffesionella syn pÄ saken. Vilket pris Àr rimligt att sÀtta pÄ denna pjÀs?
Mitt exemplar Àr aldrig anvÀnt en endaste gÄng. Skicket Àr dÀrefter sÄklart.
Ytterst tacksam för er hjÀlp vÀnner!
Det Àr fÄ saker som Àr sÄ tillfredsstÀllande som att laga sakerJapp, det stÀmmer. Kommer jag aldrig att glömma hur mÄnga timmar jag la pÄ den för att fÄ den att fungera.
Men om jag ska se det frÄn en positiv sida, har jag nu lÀrt mig hur man gör.
Det Àr fÄ saker som Àr sÄ tillfredsstÀllande som att laga saker
Jag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade den hÀr diskussionen ganska nyligen?Godafton pÄ er alla!
En kort frÄga till er experter inom omrÄdet. Som ni vet ska jag lÄta en del klockor fÄ flytta och en av de som jag har svÄrast att bedöma rimlig prisbild pÄ Àr min speciella och utsÄlda Maharishi X G-Shock GWG-1000MH-1AER Mudmaster. Limiterad till 1000 exemplar över vÀrlden om jag inte Àr helt felinformerad.
Men jag behöver verkligen er proffesionella syn pÄ saken. Vilket pris Àr rimligt att sÀtta pÄ denna pjÀs?
Mitt exemplar Àr aldrig anvÀnt en endaste gÄng. Skicket Àr dÀrefter sÄklart.
Ytterst tacksam för er hjÀlp vÀnner!
Jag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade just den hÀr diskussionen ganska nyligen?Pingst herr @S.L pÄ den frÄgan
Inte lika till Ären hÀr, men jo det hade niJag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade den hÀr diskussionen ganska nyligen?
Jag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade just den hÀr diskussionen ganska nyligen?
Köpte du till list sÄ har den ju absolut ökat i vÀrde.
Ebay annonsen Ă€r rent lycksökeri. Normalt sett sĂ„ brukar denna typ av annonser ha âmake an offerâ alternativet aktiverat, att nĂ„n skulle köra BIN till det priset kĂ€nns extremt osannolikt. VĂ€ljer man att filtrera pĂ„ âsold itemsâ istĂ€llet sĂ„ fĂ„r man ju en mer representativ och verklighetsförankrad indikation och dĂ€r ser man att den senaste tiden har det sĂ„lts ett flertal i spannet 8.000-18.000kr, de flesta i spannet 9.000kr-12.000. MĂ„nga potentiella kunder finns i USA och Asien och de vill oftast inte köpa av europeisk sĂ€ljare pga frakt/moms. Marknaden i Sverige Ă€r sĂ„pass liten att priset sannolikt beror pĂ„ tur med timing, finns rĂ€tt köpare nĂ€r man vill sĂ€lja? De flesta G-Shocks handlas till ganska förmĂ„nliga nivĂ„er i Sverige faktiskt.
10 Àr ett rimligt riktvÀrde skulle jag sÀga, man ska inte betala mycket mer Àn sÄ och det Àr nog svÄrt att komma jÀttemycket under 10.
En favorit med all rĂ€tt!En av mange favoritter, Casio DW-5600B-2V, tar nĂ„ kveld. âș
Skönt att nÄgon hÄller koll hÀr!Jag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade den hÀr diskussionen ganska nyligen?
Jag börjar ju bli till Ären men vill minnas att vi hade just den hÀr diskussionen ganska nyligen?
HÀrligt med en till med bra minne!Inte lika till Ären hÀr, men jo det hade ni
Tack sÄ jÀttemycket! DÄ kör jag sÄ.FrÄn Maharishi diskussionen som var uppe i januari:
Jösses vad cool den dÀr Àr. Allra helst med svarta bandet pÄ. DÄ ser den grym ut!
Grattis! Riktigt fin den dÀr!Denna anlÀnde enligt plan i veckan och jag fick proffshjÀlp att korta bandet hos KM Globen igÄr.
Var Àrligt talat lite orolig att det skulle visa sig vara ett demoex mtp priset men allt var BNIB och som det skulle vara. Mycket nöjd!
Jobbar du pÄ Globen? HÀnger inte med i svÀngarna.Haha, sÄ det var du och dina charmtroll som var dÀr, kul!
Du sÄg alltsÄ @S.L MRG Bruce live pÄ Globen ?Medium kul faktist, men sneglade pÄ din bruce lee, riktigt snygg,.
Jag kan ta över den dÀr sÄ slipper du plÄgan kompis. Vad sÀger du?Nu börjar det hÀr bli trÄkigt..
Grattis, den ser riktigt trevlig ut!Blev en transparent Casioak idag. Köpte för att tavlans stil nog funkar bra för metallarmbandsmoddning, men vet inte om jag vill ge mig pÄ den Àn
@Ploprof har en sĂ„dan till salu till ett kanonpris (om den nu finns kvar). För det priset Ă€r det en "no-brainer".Hej! Ăr Ă„ter igen sugen pĂ„ en g-shock. Har lite dĂ„lig koll. Skulle gĂ€rna vilja ha stegrĂ€knare, positiv display, midsize och gumminerade knappar.
GBD-800-8ER
Ăr den enda modellen jag hittat, nĂ„gon som vet nĂ„gra alternativ?
Har ingen större koll, kÀnns som en djungel detta med g-shock hehe.
Tack pÄ förhand!
Tycker att det har varit mycket givande att vara hÀr i G-shock gruppen och gruppen har givit mig mÄnga skratt och gjort mig pÄ bÀttre humör.
Det betyder mycket för mig. Speciellt nÀr det har hÀnt lite saker inom familjen och trÄkigheter som gjorde att jag tog beslutet att sÀga upp mig frÄn jobbet.
(vet att det Àr dumt nu i Corona tider, men jag stod inte ut och om jag ska kunna respektera mig sjÀlv som mÀnniska var jag tvungen att göra nÄgonting Ät saken)
SÄ jag tÀnkte göra nÄgonting kul för gruppen.
Ska göra ett litet lotteri pÄ hemmagjorda armband. Om jag bryter mot reglerna fÄr nÄgon hojta till.
En liten story ang armbandet: jag googlade efter paracord bracelet som inte var sÄ stora och rÄkade se ett pÄ en online affÀr som jag tyckte om, men det kostade $32. Tycker att det Àr ok om de ville ha typ $10-15 för det, men $32 var ju överdrivet. DÄ tÀnkte jag, men det dÀr mÄste jag ju sjÀlv kunna göra sjÀlv.
Sagt och gjort, nu kan jag göra egna och i vilken fÀrg jag vill nÀstan. (var dock lite bökig att fÄ hem grejerna till rimligt pris pga frakten utomlands, men det Àr ÀndÄ vÀrt)
Regler:
Kommer endast att lotta ut 2 st custom, justerbara armband till 2 olika personer. (1st armband per person)
Kommer att skicka det i ett vanligt kuvert kostnadsfritt.
Först till kvarn att anmÀla sig gÀller.
Lotteriet har endast 10 deltagare för att undvika att det ska bli för mÄnga inlÀgg hÀr.
Kommer att anvÀnda en generator för att plocka ut numret.
Om samma nummer kommer upp 2 gÄnger, sÄ trycker jag bara vidare tills jag har fÄtt 2 unika vinnare.
NÀr vi har 10 deltagare och jag har tid och ser det, sÄ kommer jag att sÀtta igÄng lotteriet.
NÀr jag vet vilka som har vunnit, kommer vinnaren att fÄ vÀlja mellan nÄgra fÀrger som jag har.
Sedan behöver jag mÄtt pÄ sjÀlva handen, mÄste göra den stor nog att handen gÄr att trÀ igenom armbandet.
Jag instruera sen till vinnarna hur de ska mÀtta.
Vinnaren sjÀlv bestÀmmer vem som ska ha armbandet, det Àr ok att ge mig ett mÄtt som inte Àr vinnarens, tex för att ge det till sitt barn.
SÄ hÀr kommer armbandet att se ut ungefÀr. (vissa har reflex remsor i)
Klicka pÄ fotot för att se i större upplösning.
Instruktion:
Skriv in ditt anvÀndarnamn/alias pÄ nÄgot av nedanstÄende nummer. Sen kopiera man hela listan och svara inlÀgget. (om namn finns redan, kopiera med det)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. Roosterman
8.
9.
10
Lycka till!
Mycket fint initiativ!!Tycker att det har varit mycket givande att vara hÀr i G-shock gruppen och gruppen har givit mig mÄnga skratt och gjort mig pÄ bÀttre humör.
Det betyder mycket för mig. Speciellt nÀr det har hÀnt lite saker inom familjen och trÄkigheter som gjorde att jag tog beslutet att sÀga upp mig frÄn jobbet.
(vet att det Àr dumt nu i Corona tider, men jag stod inte ut och om jag ska kunna respektera mig sjÀlv som mÀnniska var jag tvungen att göra nÄgonting Ät saken)
Ska göra ett litet lotteri pÄ hemmagjorda armband. Om jag bryter mot reglerna fÄr nÄgon hojta till.
En liten story ang armbandet: jag googlade efter paracord bracelet som inte var sÄ stora och rÄkade se ett pÄ en online affÀr som jag tyckte om, men det kostade $32. Tycker att det Àr ok om de ville ha typ $10-15 för det, men $32 var ju överdrivet. DÄ tÀnkte jag, men det dÀr mÄste jag ju sjÀlv kunna göra sjÀlv.
Sagt och gjort, nu kan jag göra egna och i vilken fÀrg jag vill nÀstan. (var dock lite bökig att fÄ hem grejerna till rimligt pris pga frakten utomlands, men det Àr ÀndÄ vÀrt)
Regler:
Kommer endast att lotta ut 2 st custom, justerbara armband till 2 olika personer. (1st armband per person)
Lotteriet har endast 10 deltagare för att undvika att det ska bli för mÄnga inlÀgg hÀr.
Om samma nummer kommer upp 2 gÄnger, sÄ trycker jag bara vidare tills jag har fÄtt 2 unika vinnare.
NÀr vi har 10 deltagare och jag har tid och ser det, sÄ kommer jag att sÀtta igÄng lotteriet.
NÀr jag vet vilka som har vunnit, kommer vinnaren att fÄ vÀlja mellan nÄgra fÀrger som jag har.
Sedan behöver jag mÄtt pÄ sjÀlva handen, mÄste göra den stor nog att handen gÄr att trÀ igenom armbandet.
Vinnaren sjÀlv bestÀmmer vem som ska ha armbandet, det Àr ok att ge mig ett mÄtt som inte Àr vinnarens, tex för att ge det till sitt barn.
Instruktion:
Skriv in ditt anvÀndarnamn/alias pÄ nÄgot av nedanstÄende nummer. Sen kopiera man hela listan och svara inlÀgget. (om namn finns redan, kopiera med det)
1.
2. Boba Fett
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10
Lycka till!
Tycker att det har varit mycket givande att vara hÀr i G-shock gruppen och gruppen har givit mig mÄnga skratt och gjort mig pÄ bÀttre humör.
Regler:
Instruktion:
1.
2. Boba Fett
3. livinl0ud
4.
5.
6.
7. Roosterman
8.
9.
10
Lycka till!
Kan du tÀnka dig en annan siffra, nÄgon gjorde fel och glömde klistra in Roosterman pÄ nr 7. Skriver in dig pÄ 8 istÀllet, hoppas det Àr ok.
HÀr var jag verkligen inte inblandad överhuvudtaget!Jag tar pÄ mig att det blir fel, men skyller som vanligt allt pÄ @Derix
Nej, jag jobbar inte pÄ Globen. RÄkade bara vara i butiken för att fÄ hjÀlp med lite band/lÀnkjusteringar samtidigt som @bob_sthlm var dÀr för att spana G-Shocks.Jösses vad cool den dÀr Àr. Allra helst med svarta bandet pÄ. DÄ ser den grym ut!
Grattis! Riktigt fin den dÀr!
Jobbar du pÄ Globen? HÀnger inte med i svÀngarna.
Du sÄg alltsÄ @S.L MRG Bruce live pÄ Globen ?
Jag kan ta över den dÀr sÄ slipper du plÄgan kompis. Vad sÀger du?
Grattis, den ser riktigt trevlig ut!
1. @Derix
2. @Boba Fett
3.
4.
5.
6. @lulemarcus
7. @roosterman
8. @livinl0ud
9.
10.
Kommer garanterat bli fel, men jag gör ett försök i att fÄ in mitt namn i listan pÄ plats nr 6.
Ingen fara, jag fixar.Edit: Ja, det blev fel! Jag Àr fullkomligt hopplös pÄ att anvÀnda funktionerna pÄ detta forum. Kan nÄgon lappa och laga mitt misstag sÄ Àr jag evigt tacksam