• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har halverat, frÄn 8 till 4, dessa Àr kvar:
29F26D56-C802-4ADC-A82C-1255F760ECBA.jpeg
56B40239-3C5F-4F18-B475-5A52C360FA0A.jpeg
9BFEFF5F-9DA1-43DF-9577-3666CA533A8A.jpeg
6704E5DC-FBA5-4946-9E03-A25F2A10C626.jpeg
Jag tycker faktiskt att original Àr den snyggaste varianten, ja till och med bÀttre Àn Maharashi.
 
SÄ skönt det Àr att titta in i trÄden och plötsligt kÀnna sig lite normal igen. Jag blev precis utskrattad av familjemedlemmar nÀr jag berÀttade om OWG March :bag:
Har inte vÄgat berÀtta om OWG, Àr nog ifrÄgasatt hemma som det Àr. Dock sÄ tror jag det börjar misstÀnkas att det Àr nÄgot i görningen dÄ klocklÄdan fylls pÄ men inga nya klockor letat sig upp pÄ handleden.
 
Har inte vÄgat berÀtta om OWG, Àr nog ifrÄgasatt hemma som det Àr. Dock sÄ tror jag det börjar misstÀnkas att det Àr nÄgot i görningen dÄ klocklÄdan fylls pÄ men inga nya klockor letat sig upp pÄ handleden.
BerÀtta att vi snart har samlat ihop 100k sÄ sÀtter de kanske skrattet i halsen :)
 
En GD-350 ligger ute pÄ köp och sÀlj. Tycker det verkar vara en intressant modell men Àr tveksam till den negativa displayen. Har vi nÄgon med erfarenhet av modellen i allmÀnhet eller den med negativ display i synnerhet?
 
Den Àr det. SÄ otroligt fin pÄ bild. Men kanske regnbÄge inte trÀffar helt rÀtt med tanke pÄ den @HSK postade bild pÄ. Men dÄ ÄterstÄr ju frÄgan, vad kallar vi den istÀllet?
GrĂ€slig? KĂ€nns som att vi alla kan enas om det? đŸ€đŸ€·â€â™‚ïž SkĂ€mt Ă„sido sĂ„ Ă€r det kul att de ibland tar fram lite udda modeller men det hĂ€r var lite over-the-top och kĂ€nns precis som du sa mer som ett hopplock dĂ€r man tagit isĂ€r ett par olika stĂ„lisar och sedan inte lyckats montera ihop dem igen. đŸ„Ž
Det Ă€r en DW-5600SC 🙂
Tack! Fantastiskt fin i all sin enkelhet med lite mjuka fÀrger som bryter av mot det vita. Jag har sagt att jag inte skulle ha nÄgon annan square Àn GW-5000 men undrar om man inte behöver en sÄdan...
I wish, mer deg in till familjekontot, blir fortfarande ingen ökad utdelning till mitt lekkonto... đŸ€”
Du fĂ„r vĂ€l se till att vara lite kreativ med bokföringen. 😉
 
En GD-350 ligger ute pÄ köp och sÀlj. Tycker det verkar vara en intressant modell men Àr tveksam till den negativa displayen. Har vi nÄgon med erfarenhet av modellen i allmÀnhet eller den med negativ display i synnerhet?
Ingen erfarenhet av modellen. Men dĂ€remot av negativ display. De enklare Ă€r i mitt tycke svĂ„rlĂ€sta i de flesta fall. StĂ„lisarna med STN Ă€r anstĂ€ndiga. Men positivt Ă€r att föredra i alla lĂ€gen. Önskar att de negativa inte sett sĂ„ jĂ€kla bra ut 😎
 
Ingen erfarenhet av modellen. Men dĂ€remot av negativ display. De enklare Ă€r i mitt tycke svĂ„rlĂ€sta i de flesta fall. StĂ„lisarna med STN Ă€r anstĂ€ndiga. Men positivt Ă€r att föredra i alla lĂ€gen. Önskar att de negativa inte sett sĂ„ jĂ€kla bra ut 😎
HÄller med dig, har gÄtt pÄ den minan, gÄng pÄ gÄng, kÀnns som att jag aldrig lÀr mig. TyvÀrr Àr alla videos som ligger pÄ Youtube filmade i studioljus vilket ger en skev bild över verkligen
 
En GD-350 ligger ute pÄ köp och sÀlj. Tycker det verkar vara en intressant modell men Àr tveksam till den negativa displayen. Har vi nÄgon med erfarenhet av modellen i allmÀnhet eller den med negativ display i synnerhet?

Jag hade en... positiv.
Som Mudman i storlek, Vibe-alarm kunde vÀcka mig pÄ morgonen eller ljudlöst larma nÀr det behövs. En överraskande vibration pÄ handleden vÀcker garanterat din uppmÀrksamhet. Den negativa displayen Àr enligt de flesta det bÀsta negativa Casio har tillverkat och siffrorna Àr enorma, sÄ det finns ingen ursÀkt att inte köpa den.
 
Jag tycker att Peggy-muddien Ă€r snyggast 😍

bffca42bc0c4f94813e89823f29d4172.plist
JÀtterolig modell men jag mÄste erkÀnna att jag kÀnde att jag inte grejade att gÄ omkring med det bandet pÄ...
D9F55B0A-E8E0-4558-A741-197064DA9F9C.jpeg

Och sÄvitt jag förstÄr sÄ har ingen av de efterföljande Àgarna av min gamla klocka kört den pÄ originalbandet heller, verkar fortsatt sitta pÄ det svarta 1000GB bandet.
 
JÀtterolig modell men jag mÄste erkÀnna att jag kÀnde att jag inte grejade att gÄ omkring med det bandet pÄ...
D9F55B0A-E8E0-4558-A741-197064DA9F9C.jpeg

Och sÄvitt jag förstÄr sÄ har ingen av de efterföljande Àgarna av min gamla klocka kört den pÄ originalbandet heller, verkar fortsatt sitta pÄ det svarta 1000GB bandet.
Man mĂ„ste ju ha matchande klĂ€der ocksĂ„. 😜
Screenshot_20210321-190314.jpg
 

Bilagor

  • asos-brown-Skinny-Fit-Leopard-Print-Shirt.jpeg
    asos-brown-Skinny-Fit-Leopard-Print-Shirt.jpeg
    139.1 KB · Visningar: 1
JÀtterolig modell men jag mÄste erkÀnna att jag kÀnde att jag inte grejade att gÄ omkring med det bandet pÄ...
D9F55B0A-E8E0-4558-A741-197064DA9F9C.jpeg

Och sÄvitt jag förstÄr sÄ har ingen av de efterföljande Àgarna av min gamla klocka kört den pÄ originalbandet heller, verkar fortsatt sitta pÄ det svarta 1000GB bandet.
ÖvervĂ€ger att sĂ€tta pĂ„ originalbandet till sommaren....
 
JÀtterolig modell men jag mÄste erkÀnna att jag kÀnde att jag inte grejade att gÄ omkring med det bandet pÄ...
D9F55B0A-E8E0-4558-A741-197064DA9F9C.jpeg

Och sÄvitt jag förstÄr sÄ har ingen av de efterföljande Àgarna av min gamla klocka kört den pÄ originalbandet heller, verkar fortsatt sitta pÄ det svarta 1000GB bandet.

Det stÀmmer, har försökt övertyga dom efterföljande Àgarna att ta pÄ originalbandet utan resultat.

ÖvervĂ€ger att sĂ€tta pĂ„ originalbandet till sommaren....

Jaaaa! Gör det đŸ€˜
 
JÀtterolig modell men jag mÄste erkÀnna att jag kÀnde att jag inte grejade att gÄ omkring med det bandet pÄ...
D9F55B0A-E8E0-4558-A741-197064DA9F9C.jpeg

Och sÄvitt jag förstÄr sÄ har ingen av de efterföljande Àgarna av min gamla klocka kört den pÄ originalbandet heller, verkar fortsatt sitta pÄ det svarta 1000GB bandet.
@TerryTee đŸ™‹â€â™‚ïžđŸ†
 
Tillbaka
Topp