• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄn skulle man ha. Aldrig hört talas om innan, men kanske Àr en lite för nischad feature för att slÄ stort. Har du testat den mot nÄn referens för att se hur vÀl den hittar faktiska tempot?
Minns att det fanns mackapÀrer att köpa pÄ 90-talet som hade enbart den funktionen. SÄg ut som en liten dosa med en eller tvÄ knappar och display. Precis som pÄ @El Guapo s klocka sÄ skulle man trycka pÄ en knapp i takt (ju lÀngre man höll pÄ desto mindre felmarginal antar jag).
 
Minns att det fanns mackapÀrer att köpa pÄ 90-talet som hade enbart den funktionen. SÄg ut som en liten dosa med en eller tvÄ knappar och display. Precis som pÄ @El Guapo s klocka sÄ skulle man trycka pÄ en knapp i takt (ju lÀngre man höll pÄ desto mindre felmarginal antar jag).

SjÀlv brukar jag oftast anvÀnda en app för det nÀr nöden kallar, men kan tÀnka mig att det Àr lite mer kÀnsla i en sÄdan dosa (eller klocka) haha. KÀnns spontant som att det dock hade varit mer praktiskt med en ren metronom i klockan, för att hjÀlpa till att hÄlla takten om man spelar nÄt instrument.
 
NĂ€r jag vĂ€ntar pĂ„ nĂ€sta G ska komma hittar jag nĂ€stan alltid trevliga bilder pĂ„ just den modellen frĂ„n @Fujoor 😉 SĂ„ Ă€ven hĂ€r, 350 blir spĂ€nnande testa!
1F26E54D-23E6-48E2-9FEF-2E7C5445F066.png
Ibland minns jag inte ens att jag haft dom :)
 
Hello ni kunniga. Har en DW-5600 som beater vilket det senaste Ă„ret utsatts för bĂ„de gipsdamm, betong och mĂ„larfĂ€rg. Om man skulle fĂ„ för sig att snygga till den med nytt band och ”plasthölje” runt tavlan, i brist pĂ„ annat, var vĂ€nder man sig för att införskaffa dylika attiraljer?
Vet inte om du redan fÄtt svar men Tiktok i UK brukar vara en bra start för bezel och band.
 
Har en Casio Oak Cammo, som jag tÀnker sÀlja.
Ifall nÄgon Àr intresserad, sÄ hör av er via PM.
 
Eftersom jag alltid bÀr klockan över knölen (alltsÄ lÀngre upp pÄ armen) sÄ mÀter jag dÀr klockan sitter

Över knölen tror jag Ă€r det vedertagna sĂ€ttet att mĂ€ta.
Tackar! Jag kĂ€nner ett vĂ€xande behov av att ta reda pĂ„ det eftersom det verkar vara standard att veta sitt mĂ„tt. 😂 Nu mĂ„ste jag bara hitta ett mĂ„ttband
 
Det hÀr var knÀppt. En blÀstrad Titansquare :oops:
335E6C52-9D60-46DE-9CF3-E19D3E5EC767.jpeg

7975942F-9079-4C47-8636-753DF9D73330.jpeg

 
Det hÀr var knÀppt. En blÀstrad Titansquare :oops:
335E6C52-9D60-46DE-9CF3-E19D3E5EC767.jpeg

7975942F-9079-4C47-8636-753DF9D73330.jpeg



VÄgat. Men frÄn finpolerad titan till grÄ hÀftmassa... :-O
 
Tillbaka
Topp