• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det verkligen sĂ„? Om du har rĂ€tt Ă€r det ju sĂ„klart acceptabelt.
Jag kanske har fÄtt allt om bakfoten.

Du behöver inte ha appen igÄng för att synka. Om klockan Àr redan registrerad i appen sÄ kan man trycka pÄ den högra synkknappen för att synka tid via BT.
Jag sÀger sÄ hÀr:
Jag ger mig. 😁 Jag Ă€r nöjd med att klockorna synkar oavsett vilken vĂ€g, för det gör dom :D
Det Àr ÀndÄ det viktigaste för mig;)

OCH jag ser fram emot att fĂ„ börja anvĂ€nda dom igen nĂ€r OWGM Ă€r slut om en vecka.😍
 
BlÄa Àr ju vÀÀÀldigt lÀcker ocksÄ.

Den blÄ var överraskande bra i verkligheten, mÄste jag sÀga. SÄg sÄ extremt blÄ ut pÄ bilder, men det syns bara vi vissa ljus. Roostermans Àr moddad med blÄ text pÄ bezeln och combilÀnk. Den Àr ensam om att sÀljas pÄ vanlig gummi.
Helt korrekt ju 😁 Sen fick den svarta, bezeln frĂ„n den blĂ„ för jag tyckte texten var lite tydligare pĂ„ blĂ„bezeln👍
 
Funderar pĂ„ att köpa min första G-Shock, sĂ„ för en som har noll koll, vilken tror ni pĂ„? Har fastnat för Skeleton-serien, sĂ„ blir antingen en GA-2100 eller en DW-5600. Hur bĂ€rs de? Tycker nog GA Ă€r hĂ€ftigare, men rĂ€ds för 45mm diameter (Ă€ven om jag har 18,5cm handleder)😀
NÄgon som kan göra mig klokare?
701AAC6A-91F7-48B6-9D4F-63C7388C41CE.jpeg
6B29E77B-A186-4808-8E99-5F4DBAAE5FDF.jpeg
SĂ„ sjukt, satt precis och hade exakt samma fundering. DĂ„ hamnade jag i denna trĂ„d och ser detta inlĂ€gg 😅 Bra tajming!
 
Va kul! Gillar Rainbow klockorna (har MTG och Frogman)
Skulle du inte gilla den, sÄ hör gÀrna av dig om den ska vandra vidare...:)
Du borde veta att Ă€r jag Ă€r raka motsatsen till @livinl0ud. HĂ€r slĂ€pps inga klockor vidare. 😁
SÄ lÀnge jag inte hamnar kris slÀpper jag inte klockan och om jag slÀpper den i kris kan jag nog inte slÀppa den billig.
Vilket jag inte tror kommer att hÀnda. Den kommer nog att gÄ i arv, haha.
 
Funderar pĂ„ att köpa min första G-Shock, sĂ„ för en som har noll koll, vilken tror ni pĂ„? Har fastnat för Skeleton-serien, sĂ„ blir antingen en GA-2100 eller en DW-5600. Hur bĂ€rs de? Tycker nog GA Ă€r hĂ€ftigare, men rĂ€ds för 45mm diameter (Ă€ven om jag har 18,5cm handleder)😀
NÄgon som kan göra mig klokare?
701AAC6A-91F7-48B6-9D4F-63C7388C41CE.jpeg
6B29E77B-A186-4808-8E99-5F4DBAAE5FDF.jpeg

BĂ„da finns billigt frĂ„n Zalando, glöm inte att du fĂ„r en rabattkod om du registrerar dig pĂ„ deras nyhetsbrev 👌
 
Du borde veta att Ă€r jag Ă€r raka motsatsen till @livinl0ud. HĂ€r slĂ€pps inga klockor vidare. 😁
SÄ lÀnge jag inte hamnar kris slÀpper jag inte klockan och om jag slÀpper den i kris kan jag nog inte slÀppa den billig.
Vilket jag inte tror kommer att hÀnda. Den kommer nog att gÄ i arv, haha.
Det lÄter sunt:)
 
Dagens DW-003. Med BPM-rÀknare,sÄklart. Delvis negativ display var ingen höjdare 1995 för man mÄste tokstirra pÄ nÀra hÄll för att kunna utlÀsa nÄgot o_O (MÄste lÀra mig att anvÀnda nÄtt filter, som en fjortis, sÄ att dammet försvinner)
image.jpg
image.jpg
 
Senast Àndrad:
Jahapp, har uppenbarligen lÀst lite för mycket i den hÀr trÄden pÄ sistone. Hade till slut inget val, det var bara att kliva ner i trÀsket...
Doppar tÄrna lite försiktigt med en gw-5610, vÀldigt trevlig bekantskap sÄ hÀr lÄngt. Osar verkligen tÄlighet trots att den Àr billigare Àn en utekvÀll, bekvÀmare Àn man vÄgade hoppas och skön 80-talskÀnsla frÄn nÀr man var ung och vacker. Tror vi kan bli riktigt bra kompisar!

IMG_0138.jpeg
 
Är glad för din skull. Lite orĂ€ttvis att du fĂ„r din före min, haha.
Hoppas den kommer fram nĂ€sta vecka. Grattis och du fick den till ett bra pris ocksĂ„. đŸ„ł
Har förstÄtt det som att den asiatiska skiljer sig lite frÄn den europeiska, bl a med ett annat band (eller vad man nu kallar det). Var det den du köpte?
 
Har förstÄtt det som att den asiatiska skiljer sig lite frÄn den europeiska, bl a med ett annat band (eller vad man nu kallar det). Var det den du köpte?
Nej, min kusin hjÀlpte mig att köpa den frÄn nÄgon liten butik/grÄ handlare, den Àr utan "cuffen" klockan kommer nog ursprungligen frÄn nÄgot land utanför HK misstÀnker jag. Ska titta pÄ boxen vilken etikett den har nÀr den kommer fram.
FörstĂ„r du att det gjorde lite ont i hjĂ€rtat nĂ€r jag fick veta att man kunde fĂ„ tag i en Porter frĂ„n Tyskland. 😆
 
Tillbaka
Topp