Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ praktiskt att kunna ta tiden samtidigt som man ser vad klockan Àr. En av fördelarna med Rangeman. TvÄ minuters setvila?
Bicepscurlar du med de dÀr? Heavy stuff.
Jajamensan! Föredrar dock Gold Speeden dÄ jag kan stÀlla in timern pÄ sekunden
LÀste pÄ olika trÀningsbloggar att mÄnga vilar för lite mellan seten och jag kÀnner att ju mer jag ökar desto mer behöver jag vila emellan.
Tackar Har hÄllt pÄ sedan 2016 och det Àr gött nÀr man mÀrker resultaten
LÀngtar tills jag kan prova min 5035, min första screwback. En vecka kvarScrewback day
@dragonhf har inte du modellen?Tycker oftast de flesta g-shocks Àr liiite vÀl biffiga. Men hittade denna pÄ klockmagasinet:
Casio G-Shock Metal GM-S5600-1ER
Köp Casio G-Shock Metal GM-S5600-1ER pÄ nÀtet för 1 522,00 Kr. Snabb och pÄlitlig leverans och 90 dagars öppet köp.www.klockmagasinet.com
Det Ă€r visserligen en "dammodell" men tycker den ser rĂ€tt frĂ€sig ut. SĂ„ lĂ€nge bandet inte smalnar av sĂ„dĂ€r ĂŒber mycket som de gör pĂ„ vissa dammodeller sĂ„ Ă€r de ju ingen större skillnad förutom storleken. NĂ„gon som har testat? Försökte hitta live-bilder men inte hittat nĂ„gra.
Golle aka pengatvÀttarenDenna förtjÀnar verkligen mer handledstid Àn vad den fÄr, trots hÄrd konkurrens. Fick ett samtal frÄn min bankman i MÄndags, han hade en del frÄgor pga aktiviteten pÄ mitt swish-konto. NÄgon som fÄtt liknande samtal?
LÀngtar tills jag kan prova min 5035, min första screwback. En vecka kvar
Eller hur! Fick fint förklara hur det Àr att leva som flippare pÄ ksGolle aka pengatvÀttaren
Skicka en lÀnk till G-trÄden sÄ förstÄr han lÀgetDenna förtjÀnar verkligen mer handledstid Àn vad den fÄr, trots hÄrd konkurrens. Fick ett samtal frÄn min bankman i MÄndags, han hade en del frÄgor pga aktiviteten pÄ mitt swish-konto. NÄgon som fÄtt liknande samtal?
Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara sÄ. Men dÄ hade jag nog vart mer orolig om det vart en annan snubbe med hÄrig arm och likadan klocka som mig hemma hos Frugis om inte jag var hemmaEller.... Tillhör den hÄriga armen din hÄriga kompis, och i sjÀlva verket har du roterat klockor hela mÄnaden?!
Ăr det helt sĂ€ker pĂ„ att du inte provat den?? Inte ens lite i smyg??LĂ€ngtar tills jag kan prova min 5035, min första screwback. En vecka kvar
Eh assÄ, jag gillar klockor va.... och dÄ...Eller hur! Fick fint förklara hur det Àr att leva som flippare pÄ ks
Det Àr helt sÀkert och det Àr den sjuka delen av denna utmaning. Jag har tre som ligger oprövade, 5035, GWG-1000 och en Scurfa...Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara sÄ. Men dÄ hade jag nog vart mer orolig om det vart en annan snubbe med hÄrig arm och likadan klocka som mig hemma hos Frugis om inte jag var hemma
Ăr det helt sĂ€ker pĂ„ att du inte provat den?? Inte ens lite i smyg??
Vilken terror att ha en mudmastern som ligger och vÀntarDet Àr helt sÀkert och det Àr den sjuka delen av denna utmaning. Jag har tre som ligger oprövade, 5035, GWG-1000 och en Scurfa...
Den som inte fÄtt ett liknande samtal frÄn sin bank flippar för lite. KS-regel #1.Denna förtjÀnar verkligen mer handledstid Àn vad den fÄr, trots hÄrd konkurrens. Fick ett samtal frÄn min bankman i MÄndags, han hade en del frÄgor pga aktiviteten pÄ mitt swish-konto. NÄgon som fÄtt liknande samtal?
Enligt forskning ska man vila rÀtt lÀnge för bÀsta resultat. 1 1/2 - 2 minuter Àr nog opti.
Back to topic : Det Àr synd att mÄnga moduler inte gÄr att stÀlla in pÄ sekunden! Det kan ju inte vara en kostnadsfrÄga sÄ undrar varför Casio gör sÄ pÄ de flesta moduler.
Tycker inte att Casio Àr sÄ logiska med sina val av moduler.Enligt forskning ska man vila rÀtt lÀnge för bÀsta resultat. 1 1/2 - 2 minuter Àr nog opti.
Back to topic : Det Àr synd att mÄnga moduler inte gÄr att stÀlla in pÄ sekunden! Det kan ju inte vara en kostnadsfrÄga sÄ undrar varför Casio gör sÄ pÄ de flesta moduler.
Ja, det stÀmmer. Hade Rose gold modellen som jag sÄlde vidare.@dragonhf har inte du modellen?
Sitter ju perfekt! Du skulle aldrig sÄltJa, det stÀmmer. Hade Rose gold modellen som jag sÄlde vidare.
@Jakob HÀll hittade en gammal bild som jag har tagit pÄ mig sjÀlv. Jag har ca 15,5 cm runt handleden.
Den ser mindre ut i verkligheten. Men om man sÀger sÄhÀr, skulle det inte ha varit en G-shock sÄ hade jag tyckt att den satt bra.Sitter ju perfekt! Du skulle aldrig sÄlt
JÀkla fin fÀrgkombo pÄ den. Fattar inte varför Casio inte valde att göra denna kombo frÄn början (Àr vÀl eg. grönt band pÄ denna?)Matchar skor o klocka i vadpressen.
Ja det Àr verkligen en konstig kostnadsbesparing, gÄr ju att stÀlla ner pÄ sekundnivÄ pÄ en modul frÄn början av 90-talet liksom
Tycker inte att Casio Àr sÄ logiska med sina val av moduler.
MÄnga billigare G-shocks har jÀttebra moduler, medan mÄnga dyrare har basic moduler.
Man kunde fÄ sin vintage-square servad och med nytillverkad bezel/band för nÄgot Är sedan om man hade japansk postadress. Vet inte om det bara var nÄgon tillfÀllig grej dom körde för jag har inte hört nÄgot om det pÄ senare tid..
Man borde skriva en motion till Casio.
Och att de slÀpper skal som passar vintage squares sÄ att man slipper hÄlla pÄ med aftermarket franken - hur svÄrt eller dyrt kan det vara att göra det. De har ju redan Ätskilliga unika skal för moderna squares.
Man kunde fÄ sin vintage-square servad och med nytillverkad bezel/band för nÄgot Är sedan om man hade japansk postadress. Vet inte om det bara var nÄgon tillfÀllig grej dom körde för jag har inte hört nÄgot om det pÄ senare tid.