• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Sonnyboy de blĂ„ klĂ€derna kan rekommenderas, men jag Ă€r sugen pĂ„ de röda ocksĂ„ 🙂
27F55E0D-8189-4012-94E5-33C3B2746629.jpeg
IMG_20210220_141127.jpg
Visst Àr den ball! Gammal bild men ser likadan ut idag.

Tycker oftast de flesta g-shocks Àr liiite vÀl biffiga. Men hittade denna pÄ klockmagasinet:

Det Ă€r visserligen en "dammodell" men tycker den ser rĂ€tt frĂ€sig ut. SĂ„ lĂ€nge bandet inte smalnar av sĂ„dĂ€r ĂŒber mycket som de gör pĂ„ vissa dammodeller sĂ„ Ă€r de ju ingen större skillnad förutom storleken. NĂ„gon som har testat? Försökte hitta live-bilder men inte hittat nĂ„gra.

Denna förtjÀnar verkligen mer handledstid Àn vad den fÄr, trots hÄrd konkurrens. Fick ett samtal frÄn min bankman i MÄndags, han hade en del frÄgor pga aktiviteten pÄ mitt swish-konto. NÄgon som fÄtt liknande samtal?
6703D7CC-0C1D-4712-BFFB-D906A8D7BE54.jpeg

SÄ praktiskt att kunna ta tiden samtidigt som man ser vad klockan Àr. En av fördelarna med Rangeman. TvÄ minuters setvila? :)

Jajamensan! Föredrar dock Gold Speeden dĂ„ jag kan stĂ€lla in timern pĂ„ sekunden 😁

LÀste pÄ olika trÀningsbloggar att mÄnga vilar för lite mellan seten och jag kÀnner att ju mer jag ökar desto mer behöver jag vila emellan.

Bicepscurlar du med de dÀr? Heavy stuff. :)

Tackar 😍 Har hĂ„llt pĂ„ sedan 2016 och det Ă€r gött nĂ€r man mĂ€rker resultaten 😁

Jajamensan! Föredrar dock Gold Speeden dĂ„ jag kan stĂ€lla in timern pĂ„ sekunden 😁

LÀste pÄ olika trÀningsbloggar att mÄnga vilar för lite mellan seten och jag kÀnner att ju mer jag ökar desto mer behöver jag vila emellan.

Tackar 😍 Har hĂ„llt pĂ„ sedan 2016 och det Ă€r gött nĂ€r man mĂ€rker resultaten 😁

Enligt forskning ska man vila rÀtt lÀnge för bÀsta resultat. 1 1/2 - 2 minuter Àr nog opti.

Back to topic : Det Àr synd att mÄnga moduler inte gÄr att stÀlla in pÄ sekunden! Det kan ju inte vara en kostnadsfrÄga sÄ undrar varför Casio gör sÄ pÄ de flesta moduler.

Tycker oftast de flesta g-shocks Àr liiite vÀl biffiga. Men hittade denna pÄ klockmagasinet:

Det Ă€r visserligen en "dammodell" men tycker den ser rĂ€tt frĂ€sig ut. SĂ„ lĂ€nge bandet inte smalnar av sĂ„dĂ€r ĂŒber mycket som de gör pĂ„ vissa dammodeller sĂ„ Ă€r de ju ingen större skillnad förutom storleken. NĂ„gon som har testat? Försökte hitta live-bilder men inte hittat nĂ„gra.
@dragonhf har inte du modellen?

LÀngtar tills jag kan prova min 5035, min första screwback. En vecka kvar :)

Den Àr rolig pÄ mÄnga sÀtt!
Screwback, gulddetaljer och en rÀtt ball display. Och givetvis den förtroendeingivande texten "Project team tough" i blÄ text. :)
Displayen uppför sig dock lite som en sunburst dial i vissa vinklar sÄ tiden Àr inte alltid lÀtt att se.

Eller.... Tillhör den hÄriga armen din hÄriga kompis, och i sjÀlva verket har du roterat klockor hela mÄnaden?! ;)
200.gif
Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara sĂ„. Men dĂ„ hade jag nog vart mer orolig om det vart en annan snubbe med hĂ„rig arm och likadan klocka som mig hemma hos Frugis om inte jag var hemma😳
LÀngtar tills jag kan prova min 5035, min första screwback. En vecka kvar :)
Är det helt sĂ€ker pĂ„ att du inte provat den?? Inte ens lite i smyg?? 😁

Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara sĂ„. Men dĂ„ hade jag nog vart mer orolig om det vart en annan snubbe med hĂ„rig arm och likadan klocka som mig hemma hos Frugis om inte jag var hemma😳

Är det helt sĂ€ker pĂ„ att du inte provat den?? Inte ens lite i smyg?? 😁
Det Àr helt sÀkert och det Àr den sjuka delen av denna utmaning. Jag har tre som ligger oprövade, 5035, GWG-1000 och en Scurfa... :banghead:

Enligt forskning ska man vila rÀtt lÀnge för bÀsta resultat. 1 1/2 - 2 minuter Àr nog opti.

Back to topic : Det Àr synd att mÄnga moduler inte gÄr att stÀlla in pÄ sekunden! Det kan ju inte vara en kostnadsfrÄga sÄ undrar varför Casio gör sÄ pÄ de flesta moduler.

Ja det Ă€r verkligen en konstig kostnadsbesparing, gĂ„r ju att stĂ€lla ner pĂ„ sekundnivĂ„ pĂ„ en modul frĂ„n början av 90-talet liksom đŸ€·â€â™€ïž

Tycker inte att Casio Àr sÄ logiska med sina val av moduler.
MÄnga billigare G-shocks har jÀttebra moduler, medan mÄnga dyrare har basic moduler.

Leverans frÄn Watchtech.
För att ni ska ha en hum om hur lÀnge det tog, jag bestÀllde den 11e mars.
Men bezel tillhör ju en lite ovanligare modell och pÄverkade sÀkert tiden. De fick sjÀlva bestÀlla hem den.
1st Bezel och 2st springbar till DW-5600, totalsumma 404kr inkl frakt.
Är nöjd med bestĂ€llningen, det enda de kan förbĂ€ttra Ă€r att de borde meddela automatisk att artikel inte fanns pĂ„ lager och att de kan ta lite tid.

IMG_5954.JPG

Senast Àndrad:
Sitter ju perfekt! Du skulle aldrig sÄlt
Den ser mindre ut i verkligheten. Men om man sÀger sÄhÀr, skulle det inte ha varit en G-shock sÄ hade jag tyckt att den satt bra.
Den sitter ungefÀr som min midsize Rolex datejust och jag har kostymklockor som Àr mindre.
Sen att den var i rosé guld gjorde ju att det sÄg lite feminin ut, eller det Àr kanske bara jag som Àr van med den vanliga storleken pÄ DW-5600.

Senast Àndrad:
.
Ja det Ă€r verkligen en konstig kostnadsbesparing, gĂ„r ju att stĂ€lla ner pĂ„ sekundnivĂ„ pĂ„ en modul frĂ„n början av 90-talet liksom đŸ€·â€â™€ïž

Tycker inte att Casio Àr sÄ logiska med sina val av moduler.
MÄnga billigare G-shocks har jÀttebra moduler, medan mÄnga dyrare har basic moduler.

Man borde skriva en motion till Casio.
Och att de slÀpper skal som passar vintage squares sÄ att man slipper hÄlla pÄ med aftermarket franken - hur svÄrt eller dyrt kan det vara att göra det. De har ju redan Ätskilliga unika skal för moderna squares.

.

Man borde skriva en motion till Casio.
Och att de slÀpper skal som passar vintage squares sÄ att man slipper hÄlla pÄ med aftermarket franken - hur svÄrt eller dyrt kan det vara att göra det. De har ju redan Ätskilliga unika skal för moderna squares.
Man kunde fĂ„ sin vintage-square servad och med nytillverkad bezel/band för nĂ„got Ă„r sedan om man hade japansk postadress. Vet inte om det bara var nĂ„gon tillfĂ€llig grej dom körde för jag har inte hört nĂ„got om det pĂ„ senare tid. đŸ€·â€â™‚ïž

Man kunde fĂ„ sin vintage-square servad och med nytillverkad bezel/band för nĂ„got Ă„r sedan om man hade japansk postadress. Vet inte om det bara var nĂ„gon tillfĂ€llig grej dom körde för jag har inte hört nĂ„got om det pĂ„ senare tid. đŸ€·â€â™‚ïž

Ja det dÀr minns jag. Det var en begrÀnsad period de erbjöd detta.

Tillbaka
Topp