• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den ser mindre ut i verkligheten. Men om man sÀger sÄhÀr, skulle det inte ha varit en G-shock sÄ hade jag tyckt att den satt bra.
Den sitter ungefÀr som min midsize Rolex datejust och jag har kostymklockor som Àr mindre.
Sen att den var i rosé guld gjorde ju att det sÄg lite feminin ut, eller det Àr kanske bara jag som Àr van med den vanliga storleken pÄ DW-5600.
Jag förstÄr, den ser vÀldigt dressy ut, kanske inte det man normalt associerar gshock till
 

Den ser mindre ut i verkligheten. Men om man sÀger sÄhÀr, skulle det inte ha varit en G-shock sÄ hade jag tyckt att den satt bra.
Den sitter ungefÀr som min midsize Rolex datejust och jag har kostymklockor som Àr mindre.
Sen att den var i rosé guld gjorde ju att det sÄg lite feminin ut, eller det Àr kanske bara jag som Àr van med den vanliga storleken pÄ DW-5600.
Mellan DW-5600 och S5600 finns ju Baby-G, men dÄ stÄr det Baby-G pÄ den...
43414822-D64F-4790-9742-DB9AF0321BEC.jpeg
 
Leverans frÄn Watchtech.
För att ni ska ha en hum om hur lÀnge det tog, jag bestÀllde den 11e mars.
Men bezel tillhör ju en lite ovanligare modell och pÄverkade sÀkert tiden. De fick sjÀlva bestÀlla hem den.
1st Bezel och 2st springbar till DW-5600, totalsumma 404kr inkl frakt.
Är nöjd med bestĂ€llningen, det enda de kan förbĂ€ttra Ă€r att de borde meddela automatisk att artikel inte fanns pĂ„ lager och att de kan ta lite tid.

IMG_5954.JPG
Nice! Vad ska du ha den till och vilket band?
 
Mellan DW-5600 och S5600 finns ju Baby-G, men dÄ stÄr det Baby-G pÄ den...
43414822-D64F-4790-9742-DB9AF0321BEC.jpeg

För min del tycker jag att en vanlig DW-5600/GLX-5600 passar mina smala handleder bra, ca 15,5cm.
Jag Àr van med Seiko & Wenger divers som Àr runt 43mm.
Som denna GLX-5600A-3, jag anvÀnder 3e hÄlet och den sitter perfekt.
Med vanliga DW-5600 Àr jag mellan 4e och 5e hÄlet.

IMG_5955.JPG
 
Man kunde fĂ„ sin vintage-square servad och med nytillverkad bezel/band för nĂ„got Ă„r sedan om man hade japansk postadress. Vet inte om det bara var nĂ„gon tillfĂ€llig grej dom körde för jag har inte hört nĂ„got om det pĂ„ senare tid. đŸ€·â€â™‚ïž

SÄg ocksÄ det nÀr jag letade efter bezel och band till min DW-5600C. Lite trÄkigt att behöva köpa AM-delar nÀr jag hellre hade gett Casio dom pengarna.
 
Vet inte om dessa har nĂ€mnts förr i trĂ„den (inte sett det isf), men pĂ„ tal om g-shocks för mindre handleder. Eller för oss som inte Ă€r vana med större klockor 😅 tycker bĂ„de den svarta och vita ser rĂ€tt schyssta ut faktiskt!
 
Ja, det stÀmmer. Hade Rose gold modellen som jag sÄlde vidare.

@Jakob HÀll hittade en gammal bild som jag har tagit pÄ mig sjÀlv. Jag har ca 15,5 cm runt handleden.

1616676906076.png
Den ser ju riktigt tjusig ut. Har ungefĂ€r samma storlek pĂ„ handleden som dig men nĂ„got mindre hĂ€nder. Tror den dĂ€r hade suttit fint. Dock intresserad av stĂ„lversionen. Detta kanske fasiken blir tredje klockköpet i mars. 😁
 
NÀr paket kommer tidigt, slutar man tidigt. Det Àr sen lÀnge.
20210316_104131.jpg
20210316_104407.jpg
Vilken fin! 😊 Saknar den redan. 😊
Men det var tvunget för att göra nĂ„gon annan affĂ€r lite nĂ€rmare verklighet. 😊
Inte en chans att jag misslyckas nu, vi Àr ju mer Àn halvvÀgs :woot:
Klart du inte misslyckas! Snart i mĂ„l! Heja heja! 👍😊
Hamnade i denna trĂ„d av en slump för nĂ„gra veckor sen och nu ikvĂ€ll blev det en Frogman. 😁 Har Ă€ven köpt nĂ„gra fyrkanter hĂ€r som jag Ă€r mkt nöjda med! Verkligen trevlig trĂ„d! đŸ‘đŸ»đŸ˜
VĂ€lkommen kompis! 😊
Du fĂ„r visa lite fina fyrkanter sen tycker jag. 😍
Tackar! Ja man har ju köpt mer Àn vad man hade tÀnkt.....haha.
He he, det kĂ€nns igen. Finns ju sĂ„ mkt som lockar. 😂
Galenskapen Ă€r slutförd😁👍
IMG_20210316_200447.jpg
IMG_20210316_200422.jpg
Den dĂ€r Ă€r grym! Vilket arbete, snyggt jobbat! đŸ€—
Hoppas allt gÄr bra, lycka till!
Tackar! 🙏😍
Tack sĂ„ mycket! 🙏😍
Tack för det! 🙏😍
Hoppas allt gÄr bra!!!
Tackar för de vĂ€nliga orden! 🙏😍
🙏😍🙏 Tack sĂ„ mycket!

G-Shock GST-B400 is the slimmest G-STEEL watch​

G-SHOCK-G-STEEL-GST-B400.jpg

Jag gillar dessa. En sĂ„dan ska jag nog testa sen. 👍😊
HÄller tummarna att allt gÄr bra för dig :)!
Tack sĂ„ mycket! 🙏😍
Hoppas allt gÄtt/gÄr bra idag! Och önskar ett snabbt tillfrisknande.
Jag tackar sĂ„ mycket för omtanken! 🙏😍
Hej allesammans ! Helt ny hÀr pÄ forumet. HÀr kommer en liten bild pÄ denna skönhet!
VĂ€lkommen i gĂ€nget!!😊
RÀtt nöjd med den nya
DAD8058C-05B1-48C9-9C9F-31E97E483FE0.jpeg
2D8AF047-CD43-42FE-B5FD-6349FDC29A87.jpeg
Den dĂ€r Ă€r verkligen jĂ€ttefin! Grattis till en supergrym square! đŸ€—
Tack sĂ„ mycket! 🙏😍🙏
Vad tycker vi om frogman pÄ lÀnk?
Jag tycker det blev ballt, lite som en stökig storebror till MR-G 🙂
E41146FA-FD25-40BE-AEE8-46ABEBEEB960.jpeg
Den dĂ€r ser verkligen brutal ut. Jag vill ha! 😍
Tackar sĂ„ mycket! 🙏😍
Tack sĂ„ jĂ€ttemycket! 🙏😍
Lite modd. Inte lika fÀrgglatt som en del andra coola modd hÀr, men jag Àr lite konservativ av mig.

Bra eller bajamaja?

IMG_20210319_194702.jpg
Tycker de ser riktigt bra ut! 👍😊
Dags för lite sÀllskapsspel.
IMG_20210319_201115.jpg
Ticket to Ride Ă€r en favorit. VĂ€ldigt skoj! 😊
5 timmars tentan Ă€r klar och nu Ă€r det födelsedag och fredag!😍
681879C1-70B2-4D68-B478-B203414F2FCD.jpeg
Grattis och grattis! đŸ€—đŸ˜ŠđŸ€—
Nu Àr det dags att dom lagar ihop dig ordentligt sÄ du fÄr komma hem snart igen :heart:
Tack sĂ„ jĂ€ttemycket! 🙏😍🙏 Ja, vi fĂ„r hoppas att de lyckas. Kanske Ă€r jag som en genomrostig bil dĂ€r de försöker laga rosten men ju mer man försöker desto mer smulas det sönder. đŸ„ș😂
Har syndat, köpte en Seiko nyss. KÀnde att jag behövde bikta mig. LÀget Àr just nu 8-2 med ledning gshock, sÄ Ànnu ingen större fara. Hoppas ni har en fin helg och krya pÄ dig @Daion
Tack sĂ„ mycket! 🙏😍
God ledning för G, sĂ„ ingen fara för oro Ă€nnu. 😉😊
Tackar sĂ„ jĂ€ttemycket! 🙏😍
Stort tack! 🙏😍
Inte kul att besöka sjukhus igen. Hoppas de fixar dig sÄ att du slipper Äka in igen.
Tack sĂ„ mycket! 🙏😍
Jag hoppas detsamma. Detta Àr inte roligt.

Oj oj, jag betar mig framĂ„t i trĂ„den. Nu Ă€r 21 sidor kvar. đŸ€—
 
Tillbaka
Topp