• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

A858652C-06F2-47FD-8C28-7178EAAF7170.jpeg

Rangeman i nya klÀder.

Snygg! Har en grön rangeman med negativ display, ville inte inse det till en början men ”vanlig” display Ă€r ljusĂ„r bĂ€ttre:(

Dagens stora förvÄning och skratt. Nu Àr det kötid för Casio G-Shock i vissa butiker verkar det som.

https://www.klockmagasinet.se/casio-g-shock-gmw-b5000d-1-full-metal

Eller kan de vara sÄ att casio-g-shock-gmw-b5000 full metal Àr pÄ vÀg att ta slut? Det Àr ju trots allt en limited edition som bör vara sjukt populÀr.
Den Àr inte limiterad sÄ det Àr bara att vÀnta pÄ nÀsta batch.

Frugan köpte en systemkamera igÄr sÄ lÄnade den för tvÄ bilder :)
DSC_0059-01.jpeg
DSC_0060-01.jpeg
Schysst med lÀnk ocksÄ!
Ni som har, och anvÀnder stÄlisen.
Vad har ni för Ă„sikter om denna? Är den vĂ€rd dom extra tusenlapparna kontra en plast?

Börjar nÀmligen vara lite sugen pÄ en ifall jag skulle komma över en fin.
LÀs min recension pÄ engelska sÄ fÄr du ett hum.

Blev det sÄ att du ENBART tog med dig den eller fuskade du?
Njae :bag: Jag fuskade lite. Tog med en Longines la grande Classic kvarts att skifta med om andan skulle falla pÄ med tunn klocka. Den sitter pÄ alligator, sÄ den funkade i en kvart... SÄ har faktiskt bara stÄlisen, men den fungerar över förvÀntan. Trodde den skulle kÀnnas lite klumpig, men man Àr ju lÀttklÀdd sÄ det gÄr bra :)

Det behövdes nÄgot nytt pÄ handleden sÄ det blev en GDF-100. Passar bra för den som vill ha nÄgot lite större och kÀnner att man vill ha koll pÄ temperatur och höjd. Skulle man börja bli skumögd framÄt smÄtimmarna sÄ Àr det bra med de stora siffrorna. :D
För den som undrar över storlek sÄ kan man se bild 2 dÀr jag jÀmför med DW-5600E.
IMG_9439.JPG
IMG_9436.JPG

InvĂ€ntar min första G-shock, blev en GW-5610-1ER. Har tvĂ„ frĂ„gor, 1. Vad tycker ni om inverted display? 2. Åsikter om composite bracelet? Finns det nĂ„gon stĂ€lle som sĂ€ljer dessa?

e5MXVvu.jpg

Nu har StÄlis burits 24/7*30 dagar och jag mÄste sÀga att den Àr ruskigt bekvÀm.
Lite skrap pÄ lÄset har det vÀl blivit men annars Àr han som ny:)
MÄlet Àr att StÄlis ska sitta pÄ 365 dagar och det kÀnns faktiskt inte helt omöjligt....

e5MXVvu.jpg

Nu har StÄlis burits 24/7*30 dagar och jag mÄste sÀga att den Àr ruskigt bekvÀm.
MÄlet Àr att StÄlis ska sitta pÄ 365 dagar och det kÀnns faktiskt inte helt omöjligt....

Samma hÀr. Haft min varje dag i över en mÄnad nu o hÄller med.
Har vÀl lyckats med nÄgra smÄ smÄ mÀrken pÄ de polerade precis pÄ kanten till lÀnken o nÄgra hairlines pÄ toppen typ men syns bara om man kollar noga.
Tog denna hÀromdagen.
DSC_8549.JPG

Rangeman 9400 Àr förmodligen en bjÀsse pÄ mina fjuttiga 16,5 cm, men jag kÀnner att jag mÄste ha en.
Kan inte nÄn slÀppa sin till mig? :D

rangeman.jpg

e5MXVvu.jpg

TÀnkte att jag skulle testa lite att köra modul 3459 utan att den Àr kopplad till nÄgon mobil och finner dÄ att om man trycker pÄ C i ca 1.5s i till exempel Alarm mode sÄ hoppar klockan tillbaka till Timekeeping mode.
PĂ„minner lite om funktionen i Rangeman.
Gillar StÄlis mer och mer:happyhappy:

Tillbaka
Topp