• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

För ni som har koll pÄ marknaden, brukar upphöranda modeller ibland komma ut igen pÄ marknaden via Äterproduktion eller restlager som töms?

Jag tÀnker specifikt pÄ positiva titanaren och regnbÄgsgrodan men Àven generellt hur casio och gshocks gör med limitedprodukter
Min erfarenhet Àr att de kanske Àndra lite grann pÄ utseendet, typ byta ut diplayen eller bandet sÄ kan de ge ut den som en annan limited.

HÄller med att Casio slÀpper för mÄnga klockor med negativa display.

Denna ser fint ut, dock en sk limited.

GW-M5610K-1JR​

1617195585492.png

Den dÀr Àr riktigt frÀsch! SpÀckhuggar-squaren!

orca.jpg or.jpg

För ni som har koll pÄ marknaden, brukar upphöranda modeller ibland komma ut igen pÄ marknaden via Äterproduktion eller restlager som töms?

Jag tÀnker specifikt pÄ positiva titanaren och regnbÄgsgrodan men Àven generellt hur casio och gshocks gör med limitedprodukter
- Titanen finns pÄ Klockmaster Globen.
578F89FD-58E8-4FB4-9C5B-7993D4097AD3.jpeg

Min erfarenhet Àr att de kanske Àndra lite grann pÄ utseendet, typ byta ut diplayen eller bandet sÄ kan de ge ut den som en annan limited.

Den positiva Titanaren har nog inte utgÄtt, den kom pÄ lager lite överallt för nÄgon mÄnad sedan.

- Titanen finns pÄ Klockmaster Globen.
578F89FD-58E8-4FB4-9C5B-7993D4097AD3.jpeg
Okej tack. DĂ„ verkar den cirkulera ute iaf! 17k det Ă€r lite mer Ă€n min grĂ€ns pĂ„ 3k som jag satte innan 😁 Dags att se över klockbudgeten nĂ„got 🍜

Bytte batteri pÄ min Credor klocka nu, efter att ha haft pÄ sig bara G-shock ett bra tag fÄr handleden nÀstan en shock
hur smĂ„ andra klockor Ă€r. 😆

Är sugen pĂ„ en Citizen One som Ă€r endast 2,98 tjock. (tunn)
Det Àr rolig att Sverige för en gÄngs skull har förmodligen billigaste priset i hela vÀrlden pÄ just
AR5000-50E & AR5000-68A. Och det som Àr Ànnu konstigare Àr att det Àr Ur och Penn som sÀljer dem. (de Àr autorized dealer)

IMG_5986.JPG

IMG_5987.JPG

Bilder pÄ Citizen One som visar hur tunn den Àr.

1617199439815.png

1617199540335.png
Jag skrev lite reflektioner om ONE för en tid sedan https://klocksnack.se/threads/citiz...-ar5000-68a-japanska-tunnbröd-wis-dlx.137111/ Mina absoluta favoriter :)

Bytte batteri pÄ min Credor klocka nu, efter att ha haft pÄ sig bara G-shock ett bra tag fÄr handleden nÀstan en shock
hur smĂ„ andra klockor Ă€r. 😆

Är sugen pĂ„ en Citizen One som Ă€r endast 2,98 tjock. (tunn)
Det Àr rolig att Sverige för en gÄngs skull har förmodligen billigaste priset i hela vÀrlden pÄ just
AR5000-50E & AR5000-68A. Och det som Àr Ànnu konstigare Àr att det Àr Ur och Penn som sÀljer dem. (de Àr autorized dealer)

IMG_5986.JPG

IMG_5987.JPG

Bilder pÄ Citizen One som visar hur tunn den Àr.

1617199439815.png

1617199540335.png
Den dĂ€r Credorn var hĂ€rlig. De Ă€r riktigt intressanta. För nĂ„gra Ă„r sedan lĂ„g det en platina-Credor pĂ„ k&s till ett rimligt pris. Ångrar att jag inte var lite snabbare pĂ„ avtryckaren dĂ„.

Nyinkommet idag! Wrist-shot Ă„terkommer jag med imorgon nĂ€r OWGM Ă€r över. Min första tanke Ă€r att jag Ă€r riktigt imponerad över den, riktigt trevlig utseendemĂ€ssigt😊 Dock har den inte ”uppdaterat” tiden till sommartid. Visst ska den göra det automatiskt?
4D9CA5DB-EC40-48B5-AEA4-55177606F4BF.jpeg
DA4EFF4F-8780-41B5-8CCC-C83E2E8B2D18.jpeg
7443657D-5159-4BDA-817E-A56CB2C43DD0.jpeg

@BarbaBaba, Äh du har bÄda. Vad avis jag blir.
Dem hÀr klockorna Àr lite av en "hidden gem".
Vilken Àr din favorit, den vita eller svarta?
PÄ bilderna lutar det Ät den svarta för mig.
Men den vita Àr sÀkert finare "in real".

Haha, jag lÀser din recension och folk kommenterar: 39mm, det lÄter ganska stor hahahah.
I den hÀr gruppen Àr det tvÀrtom.

Senast Àndrad:
@BarbaBaba, Äh du har bÄda. Vad avis jag blir.
Dem hÀr klockorna Àr lite av en "hidden gem".
Vilken Àr din favorit, den vita eller svarta?
PÄ bilderna lutar det Ät den svarta för mig.
Men den vita Àr sÀkert finare "in real".
Det gÄr inte riktigt att vÀlja en över den andra ;) Den vita har bÀttre lÀsbarhet eftersom man ser index i alla vinklar, bÄda kommer pÄ samma lÀnk och bÄda klÀr i lÀder, men jag tycker den vita Àr mer "klassisk dressklocka" med lÀderband. Den svarta kÀnns lite mer modern och vass, och mönstret i tavlan Àr tydligen ett kÀnt Japanskt mönster jag inte mins namnet pÄ. Smaksak, och jag Àr tydligen velig nog att vÀlja bÄda :p

Den dĂ€r Credorn var hĂ€rlig. De Ă€r riktigt intressanta. För nĂ„gra Ă„r sedan lĂ„g det en platina-Credor pĂ„ k&s till ett rimligt pris. Ångrar att jag inte var lite snabbare pĂ„ avtryckaren dĂ„.

NÄgra bonus bilder till @Nygren pÄ en annan Credor.
Den hÀr urtavlan Àr sÄ hÀftig, I vissa vinklar Àr den vit och i visa vinkar Àr vissa detaljerna ljusblÄ osv, det Àr som 3 urtavla i en och samma klocka.
Dock Àr det jÀttevÄr att fÄ det pÄ bild.

IMG_5992.JPG

IMG_5990.JPG

Vad kul att du ocksÄ fick tag i en Kith Rainbow, grattis!
Vilken smygare du gjorde, sa inte att du ocksÄ lyckades bestÀlla en.

Uff dÄ blev den ganska dyr eller hur?
Eller rÀttare sagt Ànnu dyrare. :p
Men jag kan tÀnka mig om nÄgot Är kommer den att kosta som KITH rose gold, helt överdrivet.
Nja, brukar inte betala över list men fick punga upp 1500kr extra.
Helt ok,

Nyinkommet idag! Wrist-shot Ă„terkommer jag med imorgon nĂ€r OWGM Ă€r över. Min första tanke Ă€r att jag Ă€r riktigt imponerad över den, riktigt trevlig utseendemĂ€ssigt😊 Dock har den inte ”uppdaterat” tiden till sommartid. Visst ska den göra det automatiskt?
4D9CA5DB-EC40-48B5-AEA4-55177606F4BF.jpeg
DA4EFF4F-8780-41B5-8CCC-C83E2E8B2D18.jpeg
7443657D-5159-4BDA-817E-A56CB2C43DD0.jpeg

Grattis till ett bra köp och vĂ€lkommen till trĂ„den 😃!

Du fĂ„r tyvĂ€rr Ă€ndra den manuellt till sommartid dĂ„ den inte har multiband 6. Men Ă€r ju iofs inte svĂ„rt att köpa en 5610 som har det. KÖÖÖÖP đŸ€Ł

Grattis till ett bra köp och vĂ€lkommen till trĂ„den 😃!

Du fĂ„r tyvĂ€rr Ă€ndra den manuellt till sommartid dĂ„ den inte har multiband 6. Men Ă€r ju iofs inte svĂ„rt att köpa en 5610 som har det. KÖÖÖÖP đŸ€Ł
Tusen tack! Hahah fĂ„r nog nöja mig med en G-Shock först och frĂ„mst😉 Attans, jag som hoppades att jag skulle slippa det. DĂ„ blir det till att lĂ€sa instruktionsboken dĂ„đŸ˜Ź

Tillbaka
Topp