• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bara gillar den mer och mer för varje dag! SÄ perfekt pÄ jobbet! 5610! Lagom stor! :)
1461842343049-531156142.jpg

Bara gillar den mer och mer för varje dag! SÄ perfekt pÄ jobbet! 5610! Lagom stor! :)
1461842343049-531156142.jpg
Samma hÀr! Gillar min Dw5600 som fan och bÀrs pÄ jobbet varje dag, sÄ det Àr den klockan som fÄr mest handledstid! Men jag Ängrar att jag inte köpte den du har eller samma fast den med inverterad display. En klocka som stÀller tiden automatiskt och dÀrmed gÄr exakt hela tiden, funkar jÀmt dÄ den drivs av ljuset och dÀrmed slipper batteribyten, stöttÄlig samt vattentÀt.... behöver man en annan klocka egentligen??
IMG_20160428_133126.jpg

Samma hÀr! Gillar min Dw5600 som fan och bÀrs pÄ jobbet varje dag, sÄ det Àr den klockan som fÄr mest handledstid! Men jag Ängrar att jag inte köpte den du har eller samma fast den med inverterad display. En klocka som stÀller tiden automatiskt och dÀrmed gÄr exakt hela tiden, funkar jÀmt dÄ den drivs av ljuset och dÀrmed slipper batteribyten, stöttÄlig samt vattentÀt.... behöver man en annan klocka egentligen??
IMG_20160428_133126.jpg
Är vĂ€l inte sĂ„ farligt att byta batteri och den gĂ„r vĂ€l rĂ€tt exakt Ă€ndĂ„? Men Ă€r ju en cool extradetalj. Klarar ju undergĂ„ngen, SĂ„ lĂ€nge solen finns kvar! :p precis! Mest handledstid blir det lĂ€tt!

Har sneglt pÄ g-shock ett bra tag och det finns mÄnga trevliga modeller. Gillar det lite mera klassiskta utseende och har smalnat ner mot antingen:
Mudman 9000
Casio-G-Shock-G9000-1V-Mud-Shock-Resistant-watches-for-men..jpg

alt.
Superklassiskern dw6900.

DW6900-1V_xlarge.png

Spontant, kommentarer?

Är pĂ„ vĂ€g att klicka hem en Gravitymaster, men vet inte om man ska vĂ€lja en GA-1000 eller GA-1100. NĂ„n som vet vilka skillnader som finns mellan dem?
GA1100-1A3_xlarge.png
GA1000-1A_xlarge.png

Specen ser ut att vara likadan vad jag kan se. UtseendemÀssigt sÄ har GA-1100 typ en extra tidsvisning, annars ser de lika ut. NÄn som har koll?

Har sneglt pÄ g-shock ett bra tag och det finns mÄnga trevliga modeller. Gillar det lite mera klassiskta utseende och har smalnat ner mot antingen:
Mudman 9000

alt.
Superklassiskern dw6900.

DW6900-1V_xlarge.png

Spontant, kommentarer?

Mudman G-9000 Àr mindre Àn DW-6900 och sitter dÀrför ev mer bekvÀmt beroende pÄ hur handledsbegÄvad man Àr :D. BÄda modellerna Àr ju populÀra och finns i en mÀngd olika utföranden. GÄ in och klÀm pÄ dom. Brukar finnas nÄn variant av bÄda modellerna pÄ de flesta vÀlsorterade Klockmaster eller Urk&Penn tex.

Mudman 9000

alt.
Superklassiskern dw6900.

DW6900-1V_xlarge.png

Spontant, kommentarer?
LÀgg Àven till nÄgra kronor sÄ fÄr du tough solar och multiband! Sen har du en svingrym klocka som tÄl allt, drivs av ljus och visar rÀtt tid!

Kan nÄgon komma med förslag om vilken G-shock man ska ha? TÀnkte ha den under jakt sÄ kanske camo i orange/grön/brun/svart?

Det Ă€r denna trĂ„ds fel... Till att jag fick upp ögonen för G-Shock som var mĂ„Ă„nga Ă„r sedan den var av intresse. Nu var jag pĂ„ jakt efter en beater till Ă€ventyr som skulle ha funktioner som att kunna visa höjd mm. Efter lite sökande sĂ„ var det en kandidat kvar. I början var det ovant med en sĂ„ stor klicka som bygger mycket pĂ„ höjden (jĂ€mfört med ex Rolex GMT) men den Ă€r lĂ€ttare sĂ„ den Ă€r inget problem att bĂ€ra, sĂ„ lĂ€nge det inte Ă€r till en skjorta (Ă€r omöjligt). Gillar fĂ€rgen skarpt, grön med gul text samt svart text ger den militĂ€r kĂ€nsla. Grymt nöjd och kĂ€nns riktigt prisvĂ€rd. Är lite förvĂ„nad sjĂ€lv hur mĂ„nga gĂ„nger den har valts framför sina mycket dyrare mekaniska konkurrenter frĂ„n Schweiz.
Lite bilder..
image.jpeg

En Box..
image.jpeg

En plÄtlÄda..
image.jpeg

Mm, nÄgot grönt..
image.jpeg

Och hÀr Àr den..
image.jpeg

Rangeman!
image.jpeg

image.jpeg

Kan nÄgon komma med förslag om vilken G-shock man ska ha? TÀnkte ha den under jakt sÄ kanske camo i orange/grön/brun/svart?
En liknande frÄga kom upp i Officiella CasiotrÄden för ett tag sen. Den hÀr borde vÀl funka?..
gw7900ms-jpg.305907

(GW-7900MS-3) Med solcellsdrift och radiosynk!

eller...
g-7900-3-jpg.305575

(G-7900-3)

Eller, om du vill ha camo...
gd120cm-jpg.305572

(GD-120CM)
Dessa tre Àr ju förstÄs bara exempel, finns massvis med andra tÀnkbara kandidater. :D
Alla bilder lÄnade.

Attans vad fet! Är det bara jag eller blir den mörk-pĂ„-mörk-displayen svĂ„r att titta i?
Gillar verkligen visarna!
Tack. Jo, Àr man sci-fi-nörd sÄ dreglar man Àven över hexagonmönstrad solcellspanel. :borg:
Har sett att det finns kompositlÀnk att bestÀlla till den hÀr modellen. MisstÀnker att det skulle bli riktigt bra.
Ja, det Àr ju lite mer svÄrlÀst Àn "vanlig" positiv display, men lite fÄr man vÀl offra för tuffare looks :D:cool:. Det blir ocksÄ överdrivet svÄrlÀst pÄ foto av nÄn anledning, beror kanske pÄ polarisering/vinkel. Inte alls sÄ farligt irl.

Tack. Jo, Àr man sci-fi-nörd sÄ dreglar man Àven över hexagonmönstrad solcellspanel. :borg:
Har sett att det finns kompositlÀnk att bestÀlla till den hÀr modellen. MisstÀnker att det skulle bli riktigt bra.
Ja, det Àr ju lite mer svÄrlÀst Àn "vanlig" positiv display, men lite fÄr man vÀl offra för tuffare looks :D:cool:. Det blir ocksÄ överdrivet svÄrlÀst pÄ foto av nÄn anledning, beror kanske pÄ polarisering/vinkel. Inte alls sÄ farligt irl.

Hahah ja det blir en helt annan grej med negativ display och visarna stÄr lyser ju i kontrasten sÄ man tÀnker inte pÄ det lika mycket som till exempel DW5600BB dÀr det bara kÀnns svart och svÄrlÀst (men det negativa gör Àven den ocksÄ ÄtrÄvÀrd hehe:p)

Efter lite titt pÄ youtube och sÄ kÀnns den hÀr g-shocken som en hederlig kandidat till ens första g-shock.. StudentplÄnboken tackar och bockar! :D

Tillbaka
Topp