• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ligger och steker mina somvÀnner
IMG_20160515_101321.jpg

imgrc0064987129.jpg

Funderar pÄ att bestÀlla den hÀr som sommarklocka. Tough Solar och Multiband 6, ref. G-Shock GW-M5610MD-7JF (JDM).
Hur Ă€r det med kopior av G-Shocks? Är det nĂ„got att vara aktsam med?
Coolt, blir nog perfekt sommardinka det dÀr.
Kopior pÄ G-Shocks förekommer. Om jag inte minns fel sÄ dök det upp en hÀr pÄ forumet för nÄt Är sedan.
Artikel om fake g's:
http://mygshock.com/2008/01/15/how-to-spot-a-fake-g-shock/

Jag tyckte om min G-shock redan frÄn början och anvÀnde den av och till men den fick ocksÄ tillbringa lÄnga pass i lÄdan. Först nu efter helgens tuffa fiskehelg med kraftig vind, mycket regn, handen upp och ner ur vattnet, fiskgegg, eldande och annat stök sÄ har den verkligen förtjÀnat sin plats i lÄda och kÀnns helt sjÀlvklar. Efter en sÄn helg, att bara skölja av den och gÄ vidare med livet e rÀtt skönt :)
image.jpeg

Jag tyckte om min G-shock redan frÄn början och anvÀnde den av och till men den fick ocksÄ tillbringa lÄnga pass i lÄdan. Först nu efter helgens tuffa fiskehelg med kraftig vind, mycket regn, handen upp och ner ur vattnet, fiskgegg, eldande och annat stök sÄ har den verkligen förtjÀnat sin plats i lÄda och kÀnns helt sjÀlvklar. Efter en sÄn helg, att bara skölja av den och gÄ vidare med livet e rÀtt skönt :)
image.jpeg
En G-shock förtjÀnar absolut en plats i var mans lÄda! Min dw5600 Àr den klockan som spenderar minst tid i lÄdan dÄ den anvÀnds dagligen pÄ jobbet och nÀr jag grejar hemma!

image.jpeg
Precis vad de Àr till för!

Fan vad bra den Àr.
Jag var lite nervös för storleken men hade bestÀmt för att ha bÀsta plastklockan medan jag sparar till en MR G.
Köpte en Mudmaster sÄledes.

Glöm att fÄ in den under manchetten

BekvÀm pga lÄg vikt och smarta bandhorn.

Riktigt lyckad. Kul med elektronisk kompass i som faktiskt fungerar svinbra.

Fan vad bra den Àr.
Jag var lite nervös för storleken men hade bestÀmt för att ha bÀsta plastklockan medan jag sparar till en MR G.

Grattis till en trevlig klocka har en likadan med rött och grönt band, sjukt trevligt ur =)

Fan vad bra den Àr.

Vad stor! Grattis till klockan!

Lite nyfiken pĂ„ DW-5900. Har en dum frĂ„ga med anledning av det. Jag har sett den i olika utföranden, bĂ„de med och utan G-Shock-"inramningen". Är det samma modell dĂ€r man valt att plocka av "ramen", eller Ă€r det i grunden olika versioner? Jag bifogar tvĂ„ bilder för att förtydliga frĂ„gan.
DW-5900 med ram.jpg
DW-5900 utan ram.jpg

Lite nyfiken pĂ„ DW-5900. Har en dum frĂ„ga med anledning av det. Jag har sett den i olika utföranden, bĂ„de med och utan G-Shock-"inramningen". Är det samma modell dĂ€r man valt att plocka av "ramen", eller Ă€r det i grunden olika versioner? Jag bifogar tvĂ„ bilder för att förtydliga frĂ„gan.
DW-5900 med ram.jpg
DW-5900 utan ram.jpg
Det Àr samma modell. Den nedre saknar sjÀlva resin-höljet eller bezeln eller vad man ska kalla det. Man ser skruvarna som ska hÄlla fast höljet, dom sticker ut frÄn bandhornen pÄ bilden.

Det Àr samma modell. Den nedre saknar sjÀlva resin-höljet eller bezeln eller vad man ska kalla det. Man ser skruvarna som ska hÄlla fast höljet, dom sticker ut frÄn bandhornen pÄ bilden.
Är det bara jag som tycker den strippade Ă€r snyggare? Men man lĂ€r vĂ€l fastna med piggarna.

Efter att min AD fÄtt tre försök pÄ sig att leverera en DW-5600E med rak datumruta fick jag den istÀllet utbytt till denna svarta krigare:
IMG_20160618_210511.jpg

DW-5600BB.
Bra val , fick min idag
FÄr dock ingen ordning pÄ datumet
Den hÀvdar att den 21 juni Àr en mÄndago_O

EDIT datumet funkar bÀttre om man sÀtter Äret pÄ 16 istÀllet för 55:facepalm:
image.jpg

Senast Àndrad:
SĂ„g denna nu:
GW-M5610R-1JF JĂ€kligt tuff!!
FrÄga Àr om man ska komplettera sin dw-5600 med denna eller en GW-M5610-1ER?

Tillbaka
Topp