• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Beror nog lite pÄ vilken modell du springer pÄ, men frÄn 900-1200 skulle jag sÀga. Just denna kan du köpa ny, med kombilÀnk frÄn Klockmagasinet för 1498kr. Kanonpris om du frÄgar mig, dÄ bara lÀnken gÄr pÄ en 1000-lapp löst.

Edit: Lyssna inte pÄ recensenten "Tim", han vet inte vad han pratar om! Klockan har BT-koppling och du kan stÀlla om tiden för hur lÀnge belysningen ska lysa i appen och eftersom den har tough solar kan du ha den pÄ auto utan att köra slut pÄ batteriet. Med det sagt, det Àr ju en negativ display, men det hade du ju pÄ din gröna DW ocksÄ, sÄ du vet ju hur vÀl det syns.
Ping @Staafen
SÄg du detta? Bra pris pÄ ny.

VĂ€rt att provađŸ‘đŸ»
Jag tvÀttar mina i tvÀttmaskinen pÄ ylleprogram utan centrifugering. Men de tappar formen till viss del.

NÄtt speciellt program? Antar att man inte vill ha för varmt?

Detta kan revolutionera min keps budget dvs mer pengar till klockbudgeten😅

.

OcksÄ nyfiken. Mina kepsar fÄr en massa flÀckar kring pann-omrÄdet pg a solkrÀm som dÄ inte gÄr bort i tvÀttmaskinen.

Haha vilket lördagsĂ€mne - KepstvĂ€ttning. 😅
Men tvĂ€tta i diskmaskin?!? đŸ€Ș
SjĂ€lv har jag kastat skitiga kepsar förut men sist slĂ€ngde jag in en med vinst och förlust i tvĂ€ttmaskinen tillsammans med klĂ€der i 60 grader. Kepsen blev till min stora förvĂ„ning som ny och inte en tillstymmelse till att tappa formen. KĂ€nner mig lurad! SĂ„ mĂ„nga kepsar jag slĂ€ngt. 😅
Tror jag fÄtt det dÀr om att kepsar tappar formen för mÄnga Är sedan av en kompis som tvÀttade sina i en speciell "kepshÄllare". SÄg ut som ett galler fast i kepsform.
Moderna kepsar har vÀl typ plastbit i kepsdelen sÄ det ska nog mycket till innan dom tappar formen?
Jag har iaf slÀngt min sista keps!

Godnatt frĂ„n TvĂ€ttrĂ„dstipset. 😂

ApropÄ barndomslego frÄn 70-80 talet - vissa fÀrger Àr giftiga. PÄ den tiden visste man ju inte bÀttre utan anvÀnde en massa fÀrgÀmnen/kemikalier i legot som man inte skulle tillÄta idag.
Har du mer info eller nÄn lÀnk till lÀsning?
Edit: Efter 1981 ska vara ok https://www.thesun.co.uk/news/54369...ego-could-harm-children-with-toxic-chemicals/
Kadmium som fanns i Ànnu Àldre lego Àr miljöfarligt, men inte hÀlsofarligt (dvs lackar inte ur).

Senast Àndrad:
Det Ă€r VÄLDIGT jobbigt att vĂ€nta nĂ€r jag bestĂ€llt en klocka (eller andra speciella prylar). Saken blir inte lĂ€ttare nĂ€r det ska skickas frĂ„n Japan!
Å andra sidan, nĂ€r man sedan tĂ€nker tillbaka pĂ„ tiden, sĂ„ Ă€r det just vĂ€ntan som Ă€r bland det roligaste med sjĂ€lva köpet 😆

Minns nĂ€r GPR-B1000 hade kommit men inte Ă€nnu slĂ€ppts. Det var veckor med recensioner pĂ„ YouTube och LÅNG vĂ€ntan. Men samtidigt, nĂ€r jag tĂ€nker tillbaka, en stor del av tjusningen.

SĂ€tter mig och vĂ€ntar vidare 😎

Godmorgon!

Screenshot_20210411-071712_eBay.jpg

Det Ă€r VÄLDIGT jobbigt att vĂ€nta nĂ€r jag bestĂ€llt en klocka (eller andra speciella prylar). Saken blir inte lĂ€ttare nĂ€r det ska skickas frĂ„n Japan!
Å andra sidan, nĂ€r man sedan tĂ€nker tillbaka pĂ„ tiden, sĂ„ Ă€r det just vĂ€ntan som Ă€r bland det roligaste med sjĂ€lva köpet 😆

Minns nĂ€r GPR-B1000 hade kommit men inte Ă€nnu slĂ€ppts. Det var veckor med recensioner pĂ„ YouTube och LÅNG vĂ€ntan. Men samtidigt, nĂ€r jag tĂ€nker tillbaka, en stor del av tjusningen.

SĂ€tter mig och vĂ€ntar vidare 😎

Godmorgon!

Screenshot_20210411-071712_eBay.jpg
Snacka om att sĂ€ga A..... đŸ€Ł

Vad vĂ€ntar vi i trĂ„den pĂ„ frĂ„n Japan nu dĂ„? 🙂😍

Om nÄn av er kÀnner att stÀmningen ibland blir för stel pÄ KS, ingen risk hÀr inne dock, sÄ finns nu KS Glada Bakficka, dÀr det Àr lite mer avslappnad instÀllning till livet Àn det generellt kan vara pÄ KS.

HÀr inne Àr det ju soft och chill, sÄ hÀnger man bara hÀr finns kanske inte behovet, men jag gillar ju er sÄ jag bjuder ÀndÄ upp till dans. :)

Tillbaka
Topp