• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Med VÄLDIGT kort varsel sĂ„ tĂ€nkte vi prova att köra ett kortare ZOOM-möte i trĂ„den vid kl 20.00 hĂ€r ikvĂ€ll.
Dom som kÀnner för att hoppa in och i alla fall sÀga hej Àr vÀlkomna.
Vi fĂ„r kalla det uppstartsmöte eller nĂ„t sĂ„nt 😁

HÀr kommer anslutningslÀnken:
https://zoom.us/j/96118122608?pwd=a0RWODNLcTFnS2dRWmZFZ1BUd3JxUT09
Är det via ZOOM som tanken Ă€r att dessa möten ska hĂ„llas framöver 😊?

Med VÄLDIGT kort varsel sĂ„ tĂ€nkte vi prova att köra ett kortare ZOOM-möte i trĂ„den vid kl 20.00 hĂ€r ikvĂ€ll.
Dom som kÀnner för att hoppa in och i alla fall sÀga hej Àr vÀlkomna.
Vi fĂ„r kalla det uppstartsmöte eller nĂ„t sĂ„nt 😁

HÀr kommer anslutningslÀnken:
https://zoom.us/j/96118122608?pwd=a0RWODNLcTFnS2dRWmZFZ1BUd3JxUT09
Kom in och hÀng, vi sitter hÀr en stund!
Vi kör utan video sÄ alla kan vara bekvÀma :)

En rolig grej med min GW-M5610:
Synkroniseringen fungerar endast nĂ€r jag bĂ€r den under natten. Om den ligger i fönstret eller liknande funkar det ej utan endast nĂ€r den sitter pĂ„ handleden haha... nĂ„gon som fĂ„r samma fenomen att du fungerar som antenn? Gissar pĂ„ att det Ă€r samma sak som att om du hĂ„ller fjĂ€rrkontrollen till bilen mot halsen och gapar sĂ„ rĂ€cker signalen lĂ€ngre till bilen đŸ€”đŸ€©

20210411_202945.jpg

En rolig grej med min GW-M5610:
Synkroniseringen fungerar endast nĂ€r jag bĂ€r den under natten. Om den ligger i fönstret eller liknande funkar det ej utan endast nĂ€r den sitter pĂ„ handleden haha... nĂ„gon som fĂ„r samma fenomen att du fungerar som antenn? Gissar pĂ„ att det Ă€r samma sak som att om du hĂ„ller fjĂ€rrkontrollen till bilen mot halsen och gapar sĂ„ rĂ€cker signalen lĂ€ngre till bilen đŸ€”đŸ€©

20210411_202945.jpg
Jag har precis samma grej med min Rangeman. Den synkar bara nÀr jag bÀr den över natten.
0F8ABC13-4141-4CA7-B863-859BBC16D8A6.jpeg

En fundering till er alla dĂ€r ute, vad kan en GA-1000-1AER tĂ€nkas gĂ„ för? Är lite fundersam pĂ„ om man skulle bytt ut denna mot nĂ„gonting annat roligt :D? Anledningen att jag köpte denna var pga kompassen, som visserligen Ă€r frĂ€ck men hittar tyvĂ€rr inget nytta i den just nu hehe...
IMG_20210225_144646.jpg

Jag gillar ocksÄ utseendet pÄ den. Försöker intala mig om att jag inte behöver den. Har redan för mÄnga klockor redan.
Tror dock att nĂ„gon gĂ„ng kommer jag att införskaffa mig en sĂ„n i alla fall.😆
Haha det Ă€r svĂ„rt att lĂ„ta bli. Har inte alls tĂ€nkt att skaffa mĂ„nga squares men det blir sĂ„ i alla fall. 😄 Har 2st pĂ„ vĂ€g in, den 5600 och en annan som Ă€r riktig intressant. 🙂

Vi kan vÀl börja med en enkel undersökning för att utröna vilka som faktiskt avser att delta vid en sÄn hÀr "digital GTG"?

AnvĂ€nd likeknappen, men vĂ€lj 😍 om ni vill vara med pĂ„ ett zoom-möte (utan video första gĂ„ngen iaf) och dĂ„ Ă€ven fĂ„ vara med i PM-trĂ„den kring planeringen av mötet.

Vanlig "like" betyder inget mer Àn just en like. :)

ebddf23adf27707da67d5e58c89bdf23.jpg

Tillbaka
Topp