• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

The lord

Audemars
Sambons nya. Hon frÄgade om man kan ha samma modell i olika fÀrger. Svarade att det Àr nog vÀldigt ovanligt. ;)
IMG_1362.jpg

*Edit: Sambons bild.
Inte schysst Det Àr som att sÀga till sina barn att godiset Àr slut!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Första inlÀgget i trÄden och det brukar ju vara en frÄga: Àr sugen pÄ en 5600 för lite tuffare tag, tex lekparkshÀng och liknande dÀr en vintagepjÀs inte gör sig sÄ bra. Men den verkar ju finnas i ett stort antal varianter. Vad skulle fÄ mig att inte gÄ pÄ, vad jag uppfattar som grundmodellen, https://www.klockmagasinet.com/casi...nE3a2hjArYgdSe8dBUz6IGL5k__VNR8caAhJ0EALw_wcB ? Kanske inte behöver solar men det verkar Ä andra sidan inte kosta sÄ mycket extra sÄ det tjÀnar jag vil igen ganska fort. Klarar sig solar Àven pÄ vintern förresten? Eller lurar man sig sjÀlv med en sÄdan i Sverige vintertid?

Mange takk pÄ förhand, hoppas slippa ryssens vrede om frÄgan Àr för frivolt stÀlld.
Jag lÀnkar in min egna utredning frÄn en stund tillbaka:

Med facit i hand fastnade jag för BT-modulen. Den synkar trots att jag bor i Uppsala vilket MB6 inte gjorde, och den Àr lite mer clean i displayen. Idag har jag en svart stÄlis (GMW-B5000) med positiv display och en GW-B5600 AR.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
M5610 Àr jÀttebra och har alla funktioner man egentligen behöver.
Finns pÄ klockor.com för 400 spÀnn billigare.

Tycker klassiska 5600 Ă€r roligare Ă€n 5610 😊

VÀlkommen till trÄden!
Om det gĂ„r för dig som för mĂ„nga av oss andra i trĂ„den sĂ„ Ă€r det inte sista G-Shocken du köper. 😉

VĂ€lkommen!
GW-B5600 Àr ocksÄ ett hett tips, finns nÄgra olika modeller, dock de flesta med negativ display.
Den har allt som GW-M5610 har plus att den Àven har bluetooth-koppling mot mobil om man sÄ önskar. Bara för instÀllning och tidssynk om man inte fÄr kontakt med radiomasten. Inte en smartklocka alltsÄ ;)
927B8E91-AD40-478D-87FD-4E29C26345DA.jpeg

A74515A2-EE66-4849-8EF7-9D458C401BA2.jpeg

Ryssen har semester till mars -22. SĂ„ du kan vara lugn đŸ€Ł

Jag lÀnkar in min egna utredning frÄn en stund tillbaka:

Med facit i hand fastnade jag för BT-modulen. Den synkar trots att jag bor i Uppsala vilket MB6 inte gjorde, och den Àr lite mer clean i displayen. Idag har jag en svart stÄlis (GMW-B5000) med positiv display och en GW-B5600 AR.
Tack till alla för inspel! Återkommer om (nĂ€r?) jag gjort slag i saken...
 
Topp