• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En frÄga - bandverktyg för att fÄ bort band till vanliga g-shocks, hur bred gaffel Àr det som gÀller?
Har sett att det finns 1mm 1,2mm, 3mm bredd pÄ gafflarna.
MÄste skaffa mig en sÄn. Skruvmejsel suger. Att fÄ bort sprinten Àr lÀtt men att fÄ tillbaka den... ger mig fortfarande lite vaken-mardrömmar.

Har pÄ mig min första G-shock som jag köpte.
Tycker fortfarande om den lika mycket som nĂ€r jag köpte den, om inte mer nu. 😁

IMG_6104.jpg

En frÄga - bandverktyg för att fÄ bort band till vanliga g-shocks, hur bred gaffel Àr det som gÀller?
Har sett att det finns 1mm 1,2mm, 3mm bredd pÄ gafflarna.
MÄste skaffa mig en sÄn. Skruvmejsel suger. Att fÄ bort sprinten Àr lÀtt men att fÄ tillbaka den... ger mig fortfarande lite vaken-mardrömmar.
Jag kör en sÄn hÀr mini gaffel. Ser ut som att den Àr 2mm bredd. Funkar perfekt.

Tackar.

Bergeon ska ju vara bra och men undrar hur denna Àr?
Till skillnad frÄn Bergeon finns bÄde en smal och bred gaffel.

zulu bandverktyg.jpg
Med risk för att lÄta som en annons sÄ köp en bergeon 6767s eller 6767f och komplettera med spetsar frÄn den du inte köper. Finns med rabatt pÄ strapped.se. Har haft min i över tre Är och funkar klockrent till alla mina byten.

TvÄa pÄ bollen

Provat en hel del olika bandverktyg men detta Ă€r absolut de bĂ€sta jag haft 😊. Bergeon 7767F/S - Fine
7C20CFF8-1F63-428A-B297-6891EA59BAAB.jpeg

1mm bredd pÄ gaffeln. Blir det inte för tunt dÄ? @L&W tipsade om ~3mm.
Vet du förresten vad det Àr för skillnad mellan 7767F och 6767F? BÄda har ju 1 mm bredd pÄ gaffeln...

Den dÀr borde funka!

Men du kör alltsÄ med 3mm för att fÄ ut sprintarna pÄ t ex squares?

Med risk för att lÄta som en annons sÄ köp en bergeon 6767s eller 6767f och komplettera med spetsar frÄn den du inte köper. Finns med rabatt pÄ strapped.se. Har haft min i över tre Är och funkar klockrent till alla mina byten.

TvÄa pÄ bollen

Ok, sÄ F (fine, 1mm) Àr gott nog för G. 3mm funkar sÀkert ocksÄ men det kanske blir i det tajtaste laget.

1mm bredd pÄ gaffeln. Blir det inte för tunt dÄ? @L&W tipsade om ~3mm.
Vet du förresten vad det Àr för skillnad mellan 7767F och 6767F? BÄda har ju 1 mm bredd pÄ gaffeln...

Men du kör alltsÄ med 3mm för att fÄ ut sprintarna pÄ t ex squares?
Jag har inga som helst problem 😊. Tycker det Ă€r mycket smidigare och enklare att byta band Ă€n med 3mm dĂ„ jag har ett sĂ„dant bandverktyg ocksĂ„. SĂ€kert smaksak 😃.

Jag köpte via www.strapped.se enda skillnaden som stÄr pÄ hemsidan ska vara
att 7767F ska vara uppdaterat med bĂ€ttre ergonomi och grepp för sĂ€krare och skönare hantering 😂.

Ok, sÄ F (fine, 1mm) Àr gott nog för G. 3mm funkar sÀkert ocksÄ men det kanske blir i det tajtaste laget.
Jag har inga som helst problem 😊. Tycker det Ă€r mycket smidigare och enklare att byta band Ă€n med 3mm dĂ„ jag har ett sĂ„dant bandverktyg ocksĂ„. SĂ€kert smaksak 😃.

Jag köpte via www.strapped.se enda skillnaden som stÄr pÄ hemsidan ska vara
att 7767F ska vara uppdaterat med bĂ€ttre ergonomi och grepp för sĂ€krare och skönare hantering 😂.
Ändarna verkar passa bĂ„da varianterna sĂ„ det Ă€r bara en smaksak vilken man köper beroende pĂ„ hur mycket ”grepp” man vill ha pĂ„ handtaget.

Tack alla för tips! @livinl0ud , @L&W , @Danne.l
VÀlrenommerade Bergeon kÀnns som ett sÀkrare val men med zulun fÄr man tvÄ gafflar i ett plus en pushing pin verktyg. :D FÄr se om snÄlheten vinner över visheten.
Jag knÀckte ett par billiga innan jag köpte en dyr... vet inte om den hÄllit bÀttre för den var dyr eller gör att jag Àr mer försiktig eftersom den var dyr!

Har hÀnt mig med. Köpte nÄn no-name för nÄgra Är sedan och spetsen gick av efter ett par ggr.
Det lutar Ă„t Bergeon.
En röst till pÄ Bergeon. Köpte en 7767 för ett tag sedan, helt överlÀgsen de billiga jag kört med tidigare. KÀnns som att den greppar mycket bÀttre och Àr mycket lÀttare att anvÀnda.

TvÄa pÄ bollen
Jag har bara kört med skrÀpverktyg, kanske dags för mig att uppgradera.
Hur fÄr man rabatten @Danne.l ?

Tillbaka
Topp