• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hoppla
4E010AA6-6D04-47A9-B749-C03A9C2E49EA.jpeg

- TyvÀrr hÀnder sÄnt hÀr nÀr man köper begagnat. MÄnga verkar hitta nÄt fel pÄ klockan eller stÀller till nÄt sjÀlva och dÄ Äker den ut pÄ sÀljsidan. Mycket svagt av sÀljaren oavsett priset pÄ klockan, speciellt pÄ ett entusiastforum :-(
Pinsamt dÄligt skött, speciellt i den hÀr prisklassen. Man tar sitt ansvar och reder ut det och om man inte kan reda ut det tar man ÀndÄ sitt ansvar - Àven om man sjÀlv missat problemet.
"Nyskick. Med bl.a. Solar, vĂ€ldigt fint skick." 😆
đŸ€· Har valt att inte skriva nĂ„gon review alls efter den affĂ€ren. Hoppas att fler inte rĂ„kar ut för samma sak och personen/-erna i frĂ„ga Ă€ndĂ„ lĂ€rt sig nĂ„got efter detta.
@Fujoor, om du blir arg pĂ„ fingeravtryck pĂ„ batteriet, tror jag att du skulle bli som Michael Douglas i filmen Falling down om du skulle ha öppnat upp klockan. 😆

Vad klockan hade för fel....hmmm i vilken Ă€nda ska jag börja med? 😂

1. O-ring satt helt fel, dÀrför började baklocket rosta och en av skruvarna mé.
2. Den vita plasten som ligger pÄ modellen, de 2 metall "flÀrpen" ska vara över den. Personen satte den vita plasten över sÄ den mosade flÀrparna.
3. FjÀrdern som ligger gÄr igenom den vita plasten, den var nedklÀmd. Skadad sÄ att den nÀstan Àr av. ( kunde inte böja tillbaka den, ser ut som om nÄgon har försökt att dra ut den )
4. NÀr jag lyfte ut modulen ser jag att nÄgon la ditt ett tunt dubbelhÀftande tejp pÄ solpanelen, sÀkert för att hÄla modulen still, inte konstig att modulen stod ut.
5. Metall flÀrpen som fungerar som en fjÀder till knappen som inte fungerade korrekt, nÄgon mÄste ha öppnat hela modulen och nÀr man satte tillbaka metallen som hÄller modulen, den var sned vilket gjorde att flÀrpen ocksÄ var det.

Den största utmaningarna var att böja tillbaka dem 2 flÀrparna utan att dem skulle gÄ av, eftersom dem var sÄ illa klÀmda,
fjĂ€rden som inte Ă€r rakt lĂ€ngre, hur ska jag fĂ„ tillbaka den genom den vita plasten? đŸ˜±

MÄste vara stolt över mig sjÀlv hur pÄhittig jag kan vara ibland.
Se lösningen hÀr under.

Även om sĂ€ljaren inte visste att skicket var sĂ„ dĂ„lig under locket kan vara förstĂ„elig.
Men skadorna vid bandhornen kan man ju inte missa, det ju jÀttemycket mÀrke, sÄ pass sÄ att plasten stÄr ut till och med.
Och bandet var inte den originala utan det var bandet frÄn DW-6900 med plastspÀnnet.
För mig gör det inget, jag kommer ÀndÄ aldrig att sÀlja klockan. Plus att hÀlften av kostnaden gick till vÀlgörenhet.
( Tack @parasec )

Ja, det tog ju mig nÄgra timmar att fixa klockan. Och svettig var det.
Men vilken kĂ€nsla nĂ€r man vĂ€l klarade att fixa den. 😅

IMG_6114.JPG

Jag tog en synÄl och trÀdde den igenom hÄlet och i sin tur genom hÄlet i fjÀdern och pÄ sÄ sÀtt kunde jag fÄ den igenom. :cool:
Man ser tom pÄ bilden att fjÀdern inte Àr helt ok om man tittar noga.

IMG_6115.JPG
Vilken kung och rĂ€ddare i nöden du Ă€r ♄

Minst sagt imponerande insats. Nu ser man tydligt att Mode-knappen inte sitter lÀngre in som den gjorde i de tvÄ(!) tidigare annonserna.

Pinsamt dÄligt skött, speciellt i den hÀr prisklassen. Man tar sitt ansvar och reder ut det och om man inte kan reda ut det tar man ÀndÄ sitt ansvar - Àven om man sjÀlv missat problemet.

đŸ€· Har valt att inte skriva nĂ„gon review alls efter den affĂ€ren. Hoppas att fler inte rĂ„kar ut för samma sak och personen/-erna i frĂ„ga Ă€ndĂ„ lĂ€rt sig nĂ„got efter detta.

Vilken kung och rĂ€ddare i nöden du Ă€r ♄

Minst sagt imponerande insats. Nu ser man tydligt att Mode-knappen inte sitter lÀngre in som den gjorde i de tvÄ(!) tidigare annonserna.

NÀr du nÀmner om knappen, har jag lyckats fÄ ut adjustknappen ocksÄ eller har denna modell inte en adjustknapp som inte sitter lÀngre in Àn dem andra 3 knapparna?
NÄgon som vet & kan bekrÀfta detta?

Tack, trodde nĂ€stan att jag böjde ut dem dĂ€r metall flĂ€rparna för mycket. 😆
Den dÀr klockan Àr sÄ fin.
Grymt jobbat! Jag Àr lite nyfiken, du skrev tidigare att:
"Men skadorna vid bandhornen kan man ju inte missa, det ju jÀttemycket mÀrke, sÄ pass sÄ att plasten stÄr ut till och med."

Kan du förtydliga, eller visa pÄ bild vad du menar? (jag Àr bara nyfiken)

Grymt jobbat! Jag Àr lite nyfiken, du skrev tidigare att:
"Men skadorna vid bandhornen kan man ju inte missa, det ju jÀttemycket mÀrke, sÄ pass sÄ att plasten stÄr ut till och med."

Kan du förtydliga, eller visa pÄ bild vad du menar? (jag Àr bara nyfiken)

Tack :) . Det Àr lite svÄrt att fota klockan dÄ den Àr sÄ mörk. Men hoppas denna foto visar.
Alla 4 sidor har mer eller mindre samma skada och backlocket har repa ocksÄ.
SĂ„ i nyskick......NOT.

IMG_6119.JPG

Ah, tack, nu hajar jag. SÄna mÀrken/Àrr/skador efter bandbyten ser man ofta tycker jag. Dessa var definitivt bland de vÀrre jag sett.

Edit: Ännu en fördel men stĂ„lboett/screwback ;)
Ja lite mÀrke nÀr man byter bandbyten gör mig inte nÄgot, men det hÀr var ju överdrivet.
Kan tÀnka mig att parasec blev arg och besviken nÀr han trodde att han gjorde ett kap och att klockan ska vara i nyskick, nÀr den i sjÀlva verket hade sÄ mÄnga fel. Undrar om ens ljudet fungerade över huvud taget, innan jag plockade isÀr den.
Hade sÀljaren skrivit om det hade det inte varit problem.

Jag gillar screwbacks för vissa modeller gör att den sitter bÀttre pÄ mig. Men vikten Àr jag inte sÄ förtjust i. ( fast det stör mig inte heller, föredra dock lÀttare G-shock klockor )

Jag Àr glad att jag Àntligen har en GW-6900. :)

Tillbaka
Topp