@Fujoor, om du blir arg pÄ fingeravtryck pÄ batteriet, tror jag att du skulle bli som Michael Douglas i filmen Falling down om du skulle ha öppnat upp klockan.
Vad klockan hade för fel....hmmm i vilken Ànda ska jag börja med?
1. O-ring satt helt fel, dÀrför började baklocket rosta och en av skruvarna mé.
2. Den vita plasten som ligger pÄ modellen, de 2 metall "flÀrpen" ska vara över den. Personen satte den vita plasten över sÄ den mosade flÀrparna.
3. FjÀrdern som ligger gÄr igenom den vita plasten, den var nedklÀmd. Skadad sÄ att den nÀstan Àr av. ( kunde inte böja tillbaka den, ser ut som om nÄgon har försökt att dra ut den )
4. NÀr jag lyfte ut modulen ser jag att nÄgon la ditt ett tunt dubbelhÀftande tejp pÄ solpanelen, sÀkert för att hÄla modulen still, inte konstig att modulen stod ut.
5. Metall flÀrpen som fungerar som en fjÀder till knappen som inte fungerade korrekt, nÄgon mÄste ha öppnat hela modulen och nÀr man satte tillbaka metallen som hÄller modulen, den var sned vilket gjorde att flÀrpen ocksÄ var det.
Den största utmaningarna var att böja tillbaka dem 2 flÀrparna utan att dem skulle gÄ av, eftersom dem var sÄ illa klÀmda,
fjÀrden som inte Àr rakt lÀngre, hur ska jag fÄ tillbaka den genom den vita plasten?
MÄste vara stolt över mig sjÀlv hur pÄhittig jag kan vara ibland.
Se lösningen hÀr under.
Ăven om sĂ€ljaren inte visste att skicket var sĂ„ dĂ„lig under locket kan vara förstĂ„elig.
Men skadorna vid bandhornen kan man ju inte missa, det ju jÀttemycket mÀrke, sÄ pass sÄ att plasten stÄr ut till och med.
Och bandet var inte den originala utan det var bandet frÄn DW-6900 med plastspÀnnet.
För mig gör det inget, jag kommer ÀndÄ aldrig att sÀlja klockan. Plus att hÀlften av kostnaden gick till vÀlgörenhet.
( Tack
@parasec )
Ja, det tog ju mig nÄgra timmar att fixa klockan. Och svettig var det.
Men vilken kÀnsla nÀr man vÀl klarade att fixa den.
Jag tog en synÄl och trÀdde den igenom hÄlet och i sin tur genom hÄlet i fjÀdern och pÄ sÄ sÀtt kunde jag fÄ den igenom.
Man ser tom pÄ bilden att fjÀdern inte Àr helt ok om man tittar noga.