• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har bara kört med skrÀpverktyg, kanske dags för mig att uppgradera.
Hur fÄr man rabatten @Danne.l ?
Hittade den hÀr

Tackar.

Bergeon ska ju vara bra och men undrar hur denna Àr?
Till skillnad frÄn Bergeon finns bÄde en smal och bred gaffel.

zulu bandverktyg.jpg
Jag har den och jag kör med smala gaffeln. Funkar perf!

Hittade den hÀr
Tack @Danne.l. Tydligen fungerar klocksnack15 ocksÄ. :)

Finns det nÄgra bra tutorials?
HĂ€r har du en tutorial. Do it on your own risk. 😜

HĂ€r har du en tutorial. Do it on your own risk. 😜
Hmmm kÀnns smidigare köpa en ny med rÀtt display dÄ :)

Den som sĂ„lde klockan till @parasec borde skĂ€mmas. Även om jag nu fixar den kommer jag aldrig sĂ€lja den vidare.
Inte nu nÀr jag ser i vilket skick den Àr i. Lite moral borde man ha.
Jag brukar bli arg nÀr folk har lÀmnat fingeravtryck i samband med batteribyte. Detta var ju pÄ en helt annan level!

listade du ut varför knappen inte fungerade dÄ?

Den som sĂ„lde klockan till @parasec borde skĂ€mmas. Även om jag nu fixar den kommer jag aldrig sĂ€lja den vidare.
Inte nu nÀr jag ser i vilket skick den Àr i. Lite moral borde man ha.
- TyvÀrr hÀnder sÄnt hÀr nÀr man köper begagnat. MÄnga verkar hitta nÄt fel pÄ klockan eller stÀller till nÄt sjÀlva och dÄ Äker den ut pÄ sÀljsidan. Mycket svagt av sÀljaren oavsett priset pÄ klockan, speciellt pÄ ett entusiastforum :-(

Jag brukar bli arg nÀr folk har lÀmnat fingeravtryck i samband med batteribyte. Detta var ju pÄ en helt annan level!

listade du ut varför knappen inte fungerade dÄ?

@Fujoor, om du blir arg pĂ„ fingeravtryck pĂ„ batteriet, tror jag att du skulle bli som Michael Douglas i filmen Falling down om du skulle ha öppnat upp klockan. 😆

Vad klockan hade för fel....hmmm i vilken Ă€nda ska jag börja med? 😂

1. O-ring satt helt fel, dÀrför började baklocket rosta och en av skruvarna mé.
2. Den vita plasten som ligger pÄ modellen, de 2 metall "flÀrpen" ska vara över den. Personen satte den vita plasten över sÄ den mosade flÀrparna.
3. FjÀrdern som ligger gÄr igenom den vita plasten, den var nedklÀmd. Skadad sÄ att den nÀstan Àr av. ( kunde inte böja tillbaka den, ser ut som om nÄgon har försökt att dra ut den )
4. NÀr jag lyfte ut modulen ser jag att nÄgon la ditt ett tunt dubbelhÀftande tejp pÄ solpanelen, sÀkert för att hÄla modulen still, inte konstig att modulen stod ut.
5. Metall flÀrpen som fungerar som en fjÀder till knappen som inte fungerade korrekt, nÄgon mÄste ha öppnat hela modulen och nÀr man satte tillbaka metallen som hÄller modulen, den var sned vilket gjorde att flÀrpen ocksÄ var det.

Den största utmaningarna var att böja tillbaka dem 2 flÀrparna utan att dem skulle gÄ av, eftersom dem var sÄ illa klÀmda,
fjĂ€rden som inte Ă€r rakt lĂ€ngre, hur ska jag fĂ„ tillbaka den genom den vita plasten? đŸ˜±

MÄste vara stolt över mig sjÀlv hur pÄhittig jag kan vara ibland.
Se lösningen hÀr under.

Även om sĂ€ljaren inte visste att skicket var sĂ„ dĂ„lig under locket kan vara förstĂ„elig.
Men skadorna vid bandhornen kan man ju inte missa, det ju jÀttemycket mÀrke, sÄ pass sÄ att plasten stÄr ut till och med.
Och bandet var inte den originala utan det var bandet frÄn DW-6900 med plastspÀnnet.
För mig gör det inget, jag kommer ÀndÄ aldrig att sÀlja klockan. Plus att hÀlften av kostnaden gick till vÀlgörenhet.
( Tack @parasec )

Ja, det tog ju mig nÄgra timmar att fixa klockan. Och svettig var det.
Men vilken kĂ€nsla nĂ€r man vĂ€l klarade att fixa den. 😅

IMG_6114.JPG

Jag tog en synÄl och trÀdde den igenom hÄlet och i sin tur genom hÄlet i fjÀdern och pÄ sÄ sÀtt kunde jag fÄ den igenom. :cool:
Man ser tom pÄ bilden att fjÀdern inte Àr helt ok om man tittar noga.

IMG_6115.JPG

Senast Àndrad:
Jag som skulle trÀna hemma idag. Efter den hÀr reparationen orkar jag inte lÀngre. FÄ trÀna imorgon istÀllet. :rolleyes:

Det som förvÄnar mig mest, hur i helsike fungerar solcellspanelen? Jag ser inte pÄ nÄgot sÀtt att den Àr kopplade mot modulen. Om jag gissar sÄ kan det vara dem 2 metal flÀrparna som ligger mot baklocket, i sÄ fall lÀnkar ljudfjÀdern ihop allt. o_O

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp