• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja, vatten/pigment-ratio plus hur lÀnge materialet ligger i fÀrglösningen spelar stor roll enligt vad jag lÀst.
Det gÄr knappast att fÄ för mycket fÀrg, det man vill undvika Àr att fÀrgen blir för svag och mesig i guess.

Det ska bli kul att se slutresultatet pĂ„ ditt projekt. :) 👍

Ja hellre lite för mycket fÀrg Àn halvdant.

Har jag tur kan jag börja fÀrga i mitten pÄ maj :cool:

Undrar vad det Àr som gör att Jelly / transparenta resins blir nikotingult med tiden? Kan ju inte vara handsvett eller smuts.

Klockan Àr i mkt gott skick i övrigt.

IMG_20210428_075727.jpg
Det Àr vÀl om den utsatta för ljus vÀl?

Jag hade Àven i lite salt, tror jag. OsÀker pÄ om jag fixerade fÀrgen med Àttika men jag tror att jag kan ha gjort det :)

Ja jag lÀste pÄ deras sajt att Àttika Àr nödvÀndigt för fixering av fÀrgen men blev lite osÀker om det Àven gÀller fÀrgning av resin.
Men jag ska anvÀnda det för sÀkerhetsskull.
Du som har fÀrgat jelly - det fÀrgar inte av sig nÄgot alls?

Ja jag lÀste pÄ deras sajt att Àttika Àr nödvÀndigt för fixering av fÀrgen men blev lite osÀker om det Àven gÀller fÀrgning av resin.
Men jag ska anvÀnda det för sÀkerhetsskull.
Du som har fÀrgat jelly - det fÀrgar inte av sig nÄgot alls?
Nej inte det minsta! Jag vill minnas att jag kokade upp vatten och sen lÀt det svalna lite och sen höll en lÄg vÀrme och lade i sakerna. Sen kollade jag lite dÄ och dÄ hur mkt fÀrg den hade fÄtt.

Nej inte det minsta! Jag vill minnas att jag kokade upp vatten och sen lÀt det svalna lite och sen höll en lÄg vÀrme och lade i sakerna. Sen kollade jag lite dÄ och dÄ hur mkt fÀrg den hade fÄtt.

Finemang. Det kanske rÀcker med en vattenkokare, jag kan nog inte koka /sjuda resinet utan att folk ser vad jag gör lol.
Hur gjorde du med keepern? Den kan tydligen krympa dÄ den Àr mycket tunnare Àn bandet.

Finemang. Det kanske rÀcker med en vattenkokare, jag kan nog inte koka /sjuda resinet utan att folk ser vad jag gör lol.
Hur gjorde du med keepern? Den kan tydligen krympa dÄ den Àr mycket tunnare Àn bandet.
Haha hĂ„rda bud nĂ€r man mĂ„ste smyga med det đŸ€Ł. En idĂ© kan nog vara att köpa en billig kastrull pĂ„ secondhand ist för att anvĂ€nda nĂ„n frĂ„n ert kök.😄💡

Haha hĂ„rda bud nĂ€r man mĂ„ste smyga med det đŸ€Ł. En idĂ© kan nog vara att köpa en billig kastrull pĂ„ secondhand ist för att anvĂ€nda nĂ„n frĂ„n ert kök.😄💡

Vill inte trÀngas i en butik - har sett lÄnga köer bildas utanför secondhandbutiken nÀr vi skulle lÀmna lite grejer för nÄgra dagar sen.

Min plan Àr att anvÀnda kokande vatten (hög ratio av fÀrg!) i en tom syltburk, lÄta det svalna lite, lÀgga i resinet och lÄta den ligga i minst 5 minuter. Sen kanske det krÀvs lite pÄfyllning av varmt vatten + fÀrg.

Vill inte trÀngas i en butik - har sett lÄnga köer bildas utanför secondhandbutiken nÀr vi skulle lÀmna lite grejer för nÄgra dagar sen.

Min plan Àr att anvÀnda kokande vatten (hög ratio av fÀrg!) i en tom syltburk, lÄta det svalna lite, lÀgga i resinet och lÄta den ligga i minst 5 minuter. Sen kanske det krÀvs lite pÄfyllning av varmt vatten + fÀrg.
Kolla hur han fÀrgar sin casioak

Han visade aldrig att han fixerade fĂ€rgen med Ă€ttika eller dyl.đŸ€”
Ser i comments att nÄn klagar pÄ att fÀrgen slÀppt och fÀrgat huden efterÄt, det kan ju bero pÄ att man inte fixerat.
Kanske skiljer mellan olika fÀrgfabrikat.

Funkar ÀppelcidervinÀger tro?

@Fujoor varför hade du salt i soppan, hjÀlper den till att fixera fÀrgen?

Tillbaka
Topp