• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

AlltsÄ, har ni prinskorvar till fingrar? Man har ju pincett för hylsan, sen Àr det hur enkelt som helst ;) Allt Àr knepigt utan verktyg, men har man bara en basic uppsÀttning gÄr det mesta :)
I mitt fall sĂ„ Ă€r svaret pĂ„ frĂ„gan ett tveklöst ja - jag har falukorvsfingrar! đŸ€Ł Jag anvĂ€nde pincett men tyckte det var ett pillergöra Ă€ndĂ„.

Tack! Nuvarande samling:
GW-B5600BC
GW-B5600BCB
GW-5000
GMW-B5000D
GMW-B5000GDLTD
GMW-B5000TB
Har lite framtida planer pÄ Carbon fiber modellen GW-S5600, nÄn som har den och kan dela lite tankar?
IMG_20210424_151307_675.jpg
Riktigt bra gĂ€ng! Men visst mĂ„ste du in och nosa pĂ„ GWG-1000 😁

FAC102F2-8B16-41DA-9033-15D906C0F3FA.jpeg
Tack! Nuvarande samling:
GW-B5600BC
GW-B5600BCB
GW-5000
GMW-B5000D
GMW-B5000GDLTD
GMW-B5000TB
Har lite framtida planer pÄ Carbon fiber modellen GW-S5600, nÄn som har den och kan dela lite tankar?
IMG_20210424_151307_675.jpg
Jag har GW-S5600 och tycker att den Àr riktigt grym. Utseendet slÄr det mesta, med den synliga kolfiberstrukturen i bandet och den lite transparenta bezelen. Den Àr vÀldigt lÀtt, vilket jag uppskattar. Bandet Àr i stelaste laget och har lite dÄlig passform, men pÄ grund av den lÄga vikten tycker jag inte att det stör. Om klockan hade varit tyngre tror jag att det det hade varit svÄrt att ha överseende med.

NÄgra Àldre bilder bifogas
E59A5241-F79A-4E11-B111-A694CBE2BA32.jpeg

Sitter hylsan kvar i lÀnkbitens centrumdel, eller behöver man oroa sig för att delarna far ivÀg?
- Hylsan Àr lös, men hÄll dig pÄ ett bord med bra belysning sÄ Àr det inget problem. Den ligger i ett urtag i lÀnkbiten och sprÀtter inte ivÀg eller sÄ, utan ligger bara lös dÀr nÀr du tagit ur sprinten.

Kan det vara UV-ljuset som pÄverkar? Det har ju en tendens att pÄverka lite av varje med avseende pÄ Äldring.

Jag tror du Àr inne pÄ rÀtt spÄr!
UV ljus pÄverkar ju de kemiska egenskaperna pÄ den yta strÄlarna trÀffar och inte minst fÀrger pÄverkas ju vÀldigt kraftfullt (fÀrgglada böcker som har stÄtt nÀra ett fönster i nÄgra Är blir ju bleka till slut!). Undrar hur fÀrgglada solar klockor hÄller sig efter +10 Är?

Hittade en lÀnk som diskuterar Àmnet : https://www.watchuseek.com/threads/yellowed-resins-query.4429050/

Tillbaka
Topp