• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hmm, apropÄ saker som gör en till en klocknörd. NÀr jag fick hem min GW-9401KJ-3 sÄ var det lite slitage pÄ bandet, inget farligt och definitivt vad man kan vÀnta sig av en sex Är gammal klocka, men jag har spanat runt efter ett orginalband. Ok jag ska vara Àrlig och jag har vÀl inte lagt jÀttemycket tid pÄ det. Hittills har jag bara hittat det hos sÀljare i UK vilket jag inte hade lust med efter Tiktox-debaklet tidigare i Är. Men idag hÀnde det, jag hittade bandet hos en sÀljare inom EU! Jag var jÀvligt snabb pÄ knappen ska ni veta, nytt band och bezel bestÀllt. Nu kan jag med lugn och ro börja anvÀnda klockan vetandes att om nÄtt hÀnder sÄ har jag lite delar att fixa det med!

God morgon trÄden!
Morgonens klocka blev ingen mindre Àn denna:
65EBB92D-93DD-4E22-9140-B200438B3516.jpeg

Man kan, men det krÀver verktyg, lite kunskap, och en gnutta mod.
Man kan sĂ€ga att de Ă€r uppbyggda i tre ”nivĂ„er”. Det yttre - bezel och band - Ă€r lĂ€tta att byta.
Mellan - glas, boett och baklock - liknar en vanlig klocka. Öppna baklocket, plocka ut modulen (urverket), sĂ„ kan man trycka ut glaset inifrĂ„n.
Inre - modulen - hÀr avgörs hur displayen ser ut, positiv/negativ, fÀrg etc.
PÄ metall square sitter glaset som berget och solcellen limmad i boetten vilket gör det extra lurigt. Lite lÀttare i resin squares.
361F6FDC-2E70-4549-A87B-0987723EAC2A.jpeg

B8DF91CF-D1A7-4A66-86C8-43E03D1830F3.jpeg
Grymt snyggt visat och förklarat! Tack!

FrÄga frÄn en som nÀstan uteslutande samlat Squares och fortfarande Àr lite nybörjare.
Förutom design finns det nÄgra specifika funkstionsskillnader mellan dem hÀr Mudman/master, Rangeman, Frogman, Gulfmaster, Gravitymaster etc? FörstÄr att dem riktar sig till specifika saker men inte förstÄtt om dem har nÄgra speciall funktioner eller om det bara Àr utseendemÀssigt?

FrÄga frÄn en som nÀstan uteslutande samlat Squares och fortfarande Àr lite nybörjare.
Förutom design finns det nÄgra specifika funkstionsskillnader mellan dem hÀr Mudman/master, Rangeman, Frogman, Gulfmaster, Gravitymaster etc? FörstÄr att dem riktar sig till specifika saker men inte förstÄtt om dem har nÄgra speciall funktioner eller om det bara Àr utseendemÀssigt?
VÀldigt förenklat sÄ skulle jag sÀga lite sÄ hÀr:

Rangeman, Mudman/master bushklockor som ska tÄla att grÀva ner sig i en jordhög typ. FunktionsmÀssigt , mer Ät navigation/vÀder/vind.
Froggen Àr specad för dykare med djupmÀtare/dyktid.
Gulfman/master mer Ät sjöfartshÄllet, med ebb/sjö/mÄnfunktioner.
Gravitymaster mer Ät flyghÄllet med höjd/vÀder funktioner.

Sen har mÄnga av dom samma funktioner, men utformade för att passa i "sina" miljöer.

Blir gĂ€rna rĂ€ttad om jag uttryckt mig fel😀

Tillbaka
Topp