• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20180714_111305_934.jpg

FrÄgebombning! NÄn som har erfarenheter av GA-1100? KÀnns som man fÄr mycket för pengarna mot en GG-1000. Vad missar jag?

Ni som redan fÄtt era:
image.jpeg
Är klocklĂ„dan Casio's standard svarta papplĂ„da, eller nĂ„got finare mĂ„nne ?
Bifoga gÀrna bilder :)

Senast Àndrad:
Hur lĂ„ng Ă€r livstiden pĂ„ solcellsdrivna G shocks ? Är de i praktiken outslitliga ?

Minst tio Är ska den uppladdningsbara batteriet klara utan att förlora mycket prestanda. SjÀlva solcellerna klarar nog sig lÀngre.
Jag har en solcells G-shock som Àr runt tio Är gammal och mÀrker inget speciellt med att prestandan Àr dÄlig pÄ den.

En del föredrar G-shocks med 10-Ärs litiumbatterier dÄ man resonerar som sÄ att solceller kan ocksÄ förlora prestanda med tiden liksom det uppladdningsbara batteriet, medans batteridrivna klockor Àr en beprövad teknik dÀr du i princip behöver endast byta batteriet. Det finns ju mÀngder med G-shocks frÄn Ättiotalet som fortfarande fungerar.
Jag kan förstÄ bÄda resonemangen, men nÀr det gÀller ABC-klockor som drar mer batteri Àn standard G-shocken, Àr det ju ÀndÄ rÀtt skönt att veta att man inte gör slut pÄ batteriet bara för att kompassen eller barometern anvÀnds frekvent.

Tillbaka
Topp