• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FÀrgen kan variera en del IRL beroende pÄ ljuset men bilden Àr ganska rÀttvis. Pendlar mellan mörkblÄ till nÄn konstig intensiv lila nyans.

PÄ handleden nu pÄ morgonen (i lite svagare ljus),

98A9B0A5-BE50-4AE0-B3D6-70DB9D4866C7.jpeg

Sitter som en smÀck pÄ mina ~20cm handleder. BÀr större Àn Rangeman men inte GWG Mudmaster. Lite tail pÄ stronken mÄste man ocksÄ gilla.

Stora skillnaden mot andra klockor Ă€r lug-to-lug (ursĂ€kta engelskan) avstĂ„ndet som Ă€r ganska lĂ„ngt sĂ„ det hjĂ€lper att ha lite platta handleder. Fotoexempel pĂ„ min handled och olika G’s finns det ju en del av i trĂ„den redan.
Tack för ett utförligt svar. 20cm handleder förklarar varför de ser ut att sitta sÄ bra pÄ alla fina bilder du postar :).
Vi som inte Àr lika handledsomkretsbegÄvade fÄr vÀl hoppas pÄ att Casio slÀpper en "midsize" variant av Frogman framöver, alternativt leta Àldre modeller.

20180629_094036.jpg

NÄgra meter fel dÄ jag glömde kalibrera om klockan pÄ morgonen. Men altimeterfunktionen Àr verkligen livsnödvÀndig i fjÀllen! Vet nÄgon om den loggar ackumulerad höjdskillnad eller bara total höjdskillnad frÄn start till slut? Jag tycker det verkar som att den bara gör det sistnÀmnda, men det kanske finns nÄgot sÀtt att fÄ den att inte ta hÀnsyn till den negativa höjdskillnaden?

@Ploprof och @S.L och andra som Àger de nyare generationen Frogman. Jag undrar vad du har för handledsmÄtt och hur du tycker klockan sitter? GÀrna jÀmfört med Àldre Frogman, Rangeman eller andra G-Shocks.
Jag har lÄngt ifrÄn lika manliga handleder som @S.L men tycker den sitter riktigt bra pÄ mina 18,5 handleder @Sorubim men som S.L sÀger sÄ Àr platta handleder ett plus.
404AD7C8-2780-4F9C-AC31-0ABB5EF3A904.jpeg

Kanske att det skiljer mellan modellerna men det bör vara samma...
Min GW-5000 vaknar ifall man utsÀtter den för ljus, eller om man gör en "tippande" rörelse (samma rörelse som nÀr du vrider handleden för att kolla klockan).
Blir det Àven bakgrundsbelysning nÀr man vrider pÄ handleden ?

Tillbaka
Topp