• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

det Àr vÀl svenska posten det hÀnger pÄ tyvÀrr.
Att sortera och skicka ivÀg borde gÄ pÄ 48timmar, flygfrakt max24timmar, sen hantering och utkörning av ankommande gods 1-45dagar pga semester,sjukdom,för mycket paket,maskinfel,vikarier,för kallt,för varmt ,fan o hans moster osv osv...

Mindre Àn en vecka. Japan Post Àr mkt effektiva.

Nu sitter den Àntligen pÄ handleden :)
Oavsett sneda moduler hit o dit sÄ kÀnns den oerhört gedigen.
D5D21B0E-2689-4178-8325-7BA55183E621.jpeg

det Àr vÀl svenska posten det hÀnger pÄ tyvÀrr.
Att sortera och skicka ivÀg borde gÄ pÄ 48timmar, flygfrakt max24timmar, sen hantering och utkörning av ankommande gods 1-45dagar pga semester,sjukdom,för mycket paket,maskinfel,vikarier,för kallt,för varmt ,fan o hans moster osv osv...
Det kan bli liggandes i tullen. Sist jag skickade efter nÄt frÄn andra sidan jordklotet, inte frÄn Japan dÄ, tog det nÀstan tre mÄnader. Minst tvÄ och en halv mÄnader hade paketet varit i Sverige.

.
Ja om man har alla + en ny i reserv av alla liggandes dÄ börjar det gÄ överstyr.
Annars ganska harmlöst sparande dÄ priserna Àr relativt överkomliga.

Fast mÄnga bÀckar smÄ. FrÄga de som sitter pÄ typ 20+ shocks. :)
Vilket leder till frÄgan hur mÄnga shocks Àger ni egentligen @Fujoor och @S.L ?

20-25 Àr mycket bra, i svenska mÄtt kan jag tÀnka mig.
Varför fastnade du /ni för just G-shocks?

Bra frĂ„ga som jag stĂ€ller mig sjĂ€lv utan att veta sĂ€kert varför. Har haft klockintresset i snart tvĂ„ Ă„rtionden och provat de mesta med en tyngdpunkt Ă„t dyk/sport klockor. Men det senaste Ă„ret har nĂ„t hĂ€nt och min fokusering pĂ„ G-Shock tagit över rĂ€tt rejĂ€lt samtidigt som mitt intresse för andra ur avtagit markant. Kanske hade jag blivit botad och en potentiell OWG (nĂ„ja...) om jag inte pĂ„ allvar ”upptĂ€ckt” G-Shock.

Har lÀnge haft 1-2 G-Shocks i lÄdorna men i Àrlighetens namn sÄ anvÀnde jag dem vÀldigt sÀllan. NÀr @Jaggis lurade pÄ mig en Frogman i början av detta Är sÄ rÀmnade vallarna och jag blev fascinerad av modellen specifikt men ocksÄ mÀrket mer generellt.

Relativt sett Àr de ju ocksÄ överkomliga i pris (gÄr ganska mÄnga g-shocks per anrik schweizare man lednat pÄ) sÄ det kan bevisligen rinna ivÀg rÀtt fort...

Bra frĂ„ga som jag stĂ€ller mig sjĂ€lv utan att veta sĂ€kert varför. Har haft klockintresset i snart tvĂ„ Ă„rtionden och provat de mesta med en tyngdpunkt Ă„t dyk/sport klockor. Men det senaste Ă„ret har nĂ„t hĂ€nt och min fokusering pĂ„ G-Shock tagit över rĂ€tt rejĂ€lt samtidigt som mitt intresse för andra ur avtagit markant. Kanske hade jag blivit botad och en potentiell OWG (nĂ„ja...) om jag inte pĂ„ allvar ”upptĂ€ckt” G-Shock.

Har lÀnge haft 1-2 G-Shocks i lÄdorna men i Àrlighetens namn sÄ anvÀnde jag dem vÀldigt sÀllan. NÀr @Jaggis lurade pÄ mig en Frogman i början av detta Är sÄ rÀmnade vallarna och jag blev fascinerad av modellen specifikt men ocksÄ mÀrket mer generellt.

Relativt sett Àr de ju ocksÄ överkomliga i pris (gÄr ganska mÄnga g-shocks per anrik schweizare man lednat pÄ) sÄ det kan bevisligen rinna ivÀg rÀtt fort...

Tack för din story! Det Àr alltid trevligt att fÄ en inblick hos folk som nördar ner sig i ett specifikt klockmÀrke, kanske till den grad att intresset för andra mÀrken t om svalnar. Man kanske kunde misstÀnka att det var en frogman som fick dig att Àndra kurs, med tanke pÄ alla frogmans du postar hÀr pÄ KS. :)
Jag kan vÀl inte sÀga att mitt intresse har svalnat för andra klockmÀrken (Àn!?) men mina fÄ G-shocks jag Àger, fÄr definitivt mycket mer handledstid.

• Like
Reactions: S.L
Tack för din story! Det Àr alltid trevligt att fÄ en inblick hos folk som nördar ner sig i ett specifikt klockmÀrke, kanske till den grad att intresset för andra mÀrken t om svalnar. Man kanske kunde misstÀnka att det var en frogman som fick dig att Àndra kurs, med tanke pÄ alla frogmans du postar hÀr pÄ KS. :)
Jag kan vÀl inte sÀga att mitt intresse har svalnat för andra klockmÀrken (Àn!?) men mina fÄ G-shocks jag Àger, fÄr definitivt mycket mer handledstid.
Jag kanske har 10 st just nu. Har blivit lite spretig. Jag ska skÀrpa mig, sÀlja av det mesta och försöka hÄlla mig till squares igen. NÄgon nisch fÄr man ju försöka ha :)

Tillbaka
Topp