• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

.
Ja jag försöker alltid passa pĂ„ ta lĂ„ngledigt under jul och sommarlovet 😊. Skit dĂ„ men men.

Haha typ đŸ˜‚đŸ€Ł. Vi ordinarie personal har alltid semester v28-31 och det Ă€r just den perioden som flera fritids gĂ„r ihop sĂ„ det blir gott och blandat frĂ„n hela kommunen.
Skönt att slippa jobba den perioden nu nĂ€r jag Ă€r ”fast” anstĂ€lld 😎. Det Ă€r sjukt mĂ„nga vĂ„rdnadshavare som fifflar pĂ„ alla möjliga sĂ€tt för att fĂ„ mer ”egentid” under sommaren 😂.

Ser riktigt bra ut med klockan 😍.

Jag har aldrig ens tagit ut vabb. Är ungen sjuk Ă€r jag hemma och jobbar. Jag kallar det vabb men arbetsgivaren betalar lol. Är fusket sĂ„ utbrett?

On topic : Plantagen

PXL_20210606_121238517.jpg

.

Jag har aldrig ens tagit ut vabb. Är ungen sjuk Ă€r jag hemma och jobbar. Jag kallar det vabb men arbetsgivaren betalar lol. Är fusket sĂ„ utbrett?

On topic : Plantagen

PXL_20210606_121238517.jpg
Den möjligheten skulle jag inte tacka nej till direkt 😉.

BĂ„de och av egen erfarenhet, sen Ă€r det givetvis fĂ„ vĂ„rdnadshavare som fifflar och med vissa Ă€r det uppenbart iallafall pĂ„ den skolan jag jobbar pĂ„ 😊.
Majoriteten av vĂ„rdnadshavare gör by the book som man ska 🙌.

Den möjligheten skulle jag inte tacka nej till direkt 😉.

BĂ„de och av egen erfarenhet, sen Ă€r det givetvis fĂ„ vĂ„rdnadshavare som fifflar och med vissa Ă€r det uppenbart iallafall pĂ„ den skolan jag jobbar pĂ„ 😊.
Majoriteten av vĂ„rdnadshavare gör by the book som man ska 🙌.

Tur det. DÀremot har det uppdagats att folk droppar sina ungar pÄ förskolan och sjÀlva utför de privata Àrenden. LÀste det i tidningen att det Àr rÀtt vanligt förekommande.

Tur det. DÀremot har det uppdagats att folk droppar sina ungar pÄ förskolan och sjÀlva utför de privata Àrenden. LÀste det i tidningen att det Àr rÀtt vanligt förekommande.
Oja tyvĂ€rr Ă€r det sant 😮, det sker med vissa kids pĂ„ fritids regelbundet. SĂ€g att barnet/en har tid till 16 sĂ„ kan vissa vĂ„rdnadshavare komma 17:30 och hĂ€mta dom.
Jag Ă€r dock en sĂ„dan person som tyvĂ€rr har svĂ„rt att hĂ„lla kĂ€ften ”pĂ„ gott och ont” sĂ„ jag brukar sĂ€ga vad jag tycker och tĂ€nker till dom vĂ„rdnadshavare 🙄. Inte jĂ€tte populĂ€rt alltid men jag skiter it 😊.

Jobbat i tio Ă„r. De flesta sköter sig. Andra smusslar lite. En del skiter i det helt, tar vabb och jobbar (lĂ€mnar pĂ„ förskolan sĂ„ man fĂ„r betalt frĂ„n FK samtidigt) eller tar f-ledigt och lĂ€mnar barnen heltid. Beror lite pĂ„ kommun med. En del krĂ€ver arbetsgivarintyg vilket Ă€r bra (med skriftlig % av hur mkt man jobbar ocksĂ„) andra inte. Ex dĂ€r jag Ă€r nu litar man blint pĂ„ vĂ„rdnadshavares sagda behov. SĂ„ nĂ„gra fĂ„ fuskar ju sĂ„ mkt att alla vet det. Personligen har jag inga problem krĂ€va intyg, har man inget dölja sĂ„ Ă€r det ju skitsamma. Men kunde visst vara ”krĂ€nkande” sa kommunen 😂

Senast Àndrad:
Vet ni experter vad det Ă€r för bandstift till lĂ€nken pĂ„ GW-B5600BC-1BER? 😇
Och Ă€r det nĂ„gon vĂ€nlig person hĂ€r som har ett över till försĂ€ljning? 😁

Letade idag efter min trogna GW-5000. Hittade den inte. Har slÀngt ifrÄn mig den nÄnstans, hÀr hemma förhoppningsvis. Hittade den hÀr i en lÄda istÀllet som fick rycka in. Har legat oanvÀnd i minst 2 Är, förmodligen mer. Behövde inte stÀllas.

DW-9052-1w.jpg

Godafton pĂ„ er! 😊

Idag har det varit fullt upp med auktionsarbete igen. 😊
Dags att fÄ ut en ny lista nu nÀr de andra gÄr ut ikvÀll.

@dragonhf
Ber om ursÀkt, jag tÀnkte svara tidigare men sÄ har det varit sÄ mkt. Du undrade vad jag hade för alias och var auktionerna lades ut.
Alias Àr turboflow och auktionerna kommer hamna hÀr (ca 23.00 Àr de nya uppladdade): https://www.tradera.com/profile/items/477356/turboflow

Klockan som varit med och jobbat idag Àr följande:
F335B4F7-FE1B-49AA-AA71-E79CA7DD561F.jpeg
E2EE0F30-C987-401D-AFF0-80B9C0D3A98E.jpeg
D0890F15-4D30-48B5-B98C-E819E4D685D8.jpeg

Har funderat om en G-shock Àr vad som Ànnu saknas i min klocksamling.
Jag köpte en Casio Àventyrsklocka i början av 90-talet. Kostade 800kr nÄnting.
Den hade bÄde djup och höjdmÀtare för vatten/luft. Samt kronograf och nÄt annat. Vattenresistens angiven till 100m. Fungerade bra. AnvÀnde den för att ta tid pÄ intervaller samt se höjdskillnader nÀr jag var pÄ mina trÀningsrundor med cykeln.
Provade den Àven i bassÀng. Den mÀtte höjdskillnad i luft pÄ ett par meters exakthet samt i vatten med 1dm exakthet. Har inte anvÀnt den pÄ lÀnge för armbandet har spruckit. Den ska ligga nÄnstans i mina gömmor men hittar den inte just nu.

Kollar pÄ Casios hemsida. Men oj, vilken djungel, finns ju hundratals modeller! Blir alldeles slut i huvudet att kolla igenom de olika klockorna. Casio borde ha en sökfunktion pÄ deras sida dÀr man kan söka modell efter önskvÀrda funktioner. Det behöver inte vara onödigt mÄnga funktioner jag aldrig kommer att anvÀnda. Men jag vill primÀrt ha kronograf, pulsmÀtare och höjdmÀtare.

Senast Àndrad:
Har funderat om en G-shock Àr vad som Ànnu saknas i min klocksamling.
Jag köpte en Casio Àventyrsklocka i början av 90-talet. Kostade 800kr nÄnting.
Den hade bÄde djup och höjdmÀtare för vatten/luft. Samt kronograf och nÄt annat. Vattenresistens angiven till 100m. Fungerade bra. AnvÀnde den för att se höjdskillnader nÀr jag var pÄ mina trÀningsrundor med cykeln.
Provade den Àven i bassÀng. Den mÀtte höjdskillnad i luft pÄ ett par meters exakthet samt i vatten med 1dm exakthet. Har inte anvÀnt den pÄ lÀnge för armbandet har spruckit. Den ska ligga nÄnstans i mina gömmor men hittar den inte just nu.

Kollar pÄ Casios hemsida. Men oj, vilken djungel, finns ju hundratals modeller! Blir alldeles slut i huvudet att kolla igenom de olika klockorna. Casio borde ha en sökfunktion pÄ deras sida dÀr man kan söka modell efter önskvÀrda funktioner. Det behöver inte vara onödigt mÄnga funktioner jag aldrig kommer att anvÀnda. Men jag vill primÀrt ha kronograf, pulsmÀtare och höjdmÀtare.
Kolla in den hÀr hemsidan.
https://shockbase.org/
Och nĂ€r du sen bestĂ€mt dig för att det Ă€r en Rangeman du ska ha sĂ„ kolla in den hĂ€r 😬😉

Kolla in den hÀr hemsidan.
https://shockbase.org/
Och nĂ€r du sen bestĂ€mt dig för att det Ă€r en Rangeman du ska ha sĂ„ kolla in den hĂ€r 😬😉

Tackar för den lĂ€nken! Ska kolla upp det. 🙂

Tillbaka
Topp