• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FÄr jag frÄga vad du gav för den via Klockor.se?
Jag fick den för 8446kr. Jag chansade och frĂ„gade de om de kommer att fĂ„ in den och ett par dagar senare fick jag mail med en lĂ€nk om att den finns pĂ„ lager och jag fick 25% rabatt istĂ€llet 13% om du kollar pĂ„ hemsidan nu. đŸ€© det ser ut som att de fick bara en dĂ„ det stĂ„r slutsĂ„ld direkt efter jag köpte den.😐

Jag fick den för 8446kr. Jag chansade och frĂ„gade de om de kommer att fĂ„ in den och ett par dagar senare fick jag mail med en lĂ€nk om att den finns pĂ„ lager och jag fick 25% rabatt istĂ€llet 13% om du kollar pĂ„ hemsidan nu. đŸ€© det ser ut som att de fick bara en dĂ„ det stĂ„r slutsĂ„ld direkt efter jag köpte den.😐
Riktigt bra pris pĂ„ en fantastisk klocka 😍

• Love
Reactions: L&W
Nikotingult kan ju se lite trÄkigt ut.
FrÄgan Àr om det finns ersÀttningsband till denna modell.
TÀnk pÄ att det finns olika vita band, 5600 till VÀnster, 5610 till höger.
20210607_125257.jpg

Senast Àndrad:
DÀr ser man. TÀnk att rÄka köpa ett band med annan nyans Àn bezeln. Vad fult.
Byter man inte bezel samtidigt kan det se fel ut Àven med rÀtt band. Ser att watchband shop sÀljer bÄde bezel och band till M5610MW men Àr slut pÄ lager just nu. Kolla om de fÄr in de snart.

Kolla in pÄ den hÀr Instagram feed. Helt sjukt vilka coola Gs han har till salu dÀr. Synd att han inte skickar till Sverige.

Byter man inte bezel samtidigt kan det se fel ut Àven med rÀtt band. Ser att watchband shop sÀljer bÄde bezel och band till M5610MW men Àr slut pÄ lager just nu. Kolla om de fÄr in de snart.

Bra hittat!
Tack för lÀnkarna.
Yes och det Àr nog lite dumsnÄlt att bara bestÀlla band.

Edit : Vita g-shocks som Àr vÀldigt slitna brukar resultera i en fin patina. T ex Kikuo Ibe har en vit g som Àr nÀstintill massakerad. Ser rÀtt snygg ut ÀndÄ. Men de första mÀrkena Àr liksom "ouch".

Till min fasa upptĂ€ckte jag att ett litet avsnitt om ca 1cm pĂ„ resinet (pĂ„ insidan) börjar visa begynnande tecken pĂ„ gulnande. Än sĂ„ lĂ€nge syns det bara om jag tittar noga. Men det kommer ju att bli vĂ€rre med tiden.

Kanske jag har extra svettkörtlar precis dÀr?

Jag tejpade iaf över den del som ligger an mot handleden dÀr jag tror att svett och smuts ansamlas extra mycket. Tror att skyddet blir bra :)

PXL_20210607_071839440.jpg
Tejp brukar ju annars ha motsatt effekt, dvs missfĂ€rga dĂ€r det sitter. NĂ„got att tĂ€nka pĂ„? 😬

Tillbaka
Topp