• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PXL_20210607_065755596-01.jpeg
SÀÀÀÀlj! 😂

GÄr vÀl att bleka med vÀteperoxid och en UV-lampa om det blir för mycket? Brukar gÄ fint med de flesta sorters plast i alla fall men har inte provat med resin.

Det gÄr sÀkert att fÄ bort det pÄ nÄt sÀtt, men vÀteperoxid och uv lampa var nytt för mig. SÄ lÀnge det inte sliter pÄ materialet Àr alla metoder vÀlomna!

Det gÄr sÀkert att fÄ bort det pÄ nÄt sÀtt, men vÀteperoxid och uv lampa var nytt för mig. SÄ lÀnge det inte sliter pÄ materialet Àr alla metoder vÀlomna!
Hade ju inte provat pĂ„ nĂ„gon gammal limited edition men jag tror att det funkar. Har blekt allt möjligt med sĂ„nt och det blir oftast vĂ€ldigt bra. PĂ„ med vĂ€teperoxid (anvĂ€nd handskar och akta ögonen), i med det i en plastpĂ„se och ut i solen eller under en UV-lampa nĂ„gra timmar. 👍

Hade ju inte provat pĂ„ nĂ„gon gammal limited edition men jag tror att det funkar. Har blekt allt möjligt med sĂ„nt och det blir oftast vĂ€ldigt bra. PĂ„ med vĂ€teperoxid (anvĂ€nd handskar och akta ögonen), i med det i en plastpĂ„se och ut i solen eller under en UV-lampa nĂ„gra timmar. 👍

Åh. LĂ„ter lite farligt hehe. Klorin dĂ„?
Minns jag fel eller sÀljer Clas ohlson vÀteperoxid? De sÄlde nÄn typ av tvÀttsvamp med nanoteknik men jag vet inte om vÀteperoxid var inblandad. NÀ det kan det nog inte vara. NÄn uv var det nog inte pÄ tal om.

Minns jag fel eller sÀljer Clas ohlson vÀteperoxid? De sÄlde nÄn typ av tvÀttsvamp med nanoteknik men jag vet inte om vÀteperoxid var inblandad. NÀ det kan det nog inte vara. NÄn uv var det nog inte pÄ tal om.
https://www.clasohlson.com/se/Fläcksuddare-4-pack/p/Pr346395000 Denna tipsade nĂ„gon om i trĂ„den för ett par Ă„r sen, har inte testat pĂ„ nĂ„gon g-shock men pĂ„ ett par sneakers och tyckte det fungerade rĂ€tt bra.

Inte sĂ„ farligt, anvĂ€nds för att bleka hĂ„r hos frisören. đŸ€· Den svampen Ă€r bra om det Ă€r vĂ€ldigt ytligt men fungerar dĂ„ligt om det satt sig i plasten. VĂ€teperoxid kostar typ 50kr och inte vĂ€rre att ha hemma Ă€n nĂ„gon annan hushĂ„llskemikalie. 😊

Kul! Förmodar att du gillar den skarpt? :)
vÀldigt, suttit hela eftermiddagen och försökt förstÄ hur man navigerar alla funktioner. Àr inte van vid analoga G-Shocks. Men ja, dem Àr otroligt fint gjorda, dregglade lite över MRG-G2000 ocksÄ inne pÄ Klockmaster, dem va Ànnu finare i verkligheten.
Gillar att det första som hÀnder nÀr man konfigurerar dem med appen Àr att man fÄr upp ett certifikat samt en text om att dem Àr "handgjorda i japan fabriken" av certifierade arbetare.

https://www.clasohlson.com/se/Fläcksuddare-4-pack/p/Pr346395000 Denna tipsade nĂ„gon om i trĂ„den för ett par Ă„r sen, har inte testat pĂ„ nĂ„gon g-shock men pĂ„ ett par sneakers och tyckte det fungerade rĂ€tt bra.

Inte sĂ„ farligt, anvĂ€nds för att bleka hĂ„r hos frisören. đŸ€· Den svampen Ă€r bra om det Ă€r vĂ€ldigt ytligt men fungerar dĂ„ligt om det satt sig i plasten. VĂ€teperoxid kostar typ 50kr och inte vĂ€rre att ha hemma Ă€n nĂ„gon annan hushĂ„llskemikalie. 😊

Funkar som sagt pÄ "vanlig smuts" men inte dÀr resin Àr missfÀrgat.
Denna Àr skrubbad ordentligt med sÄna svampar.
16230876003381506716098211347115.jpg

Jepp, det var den suddaren frÄn Clas jag menade. Trist att den bara tar ytlig smuts. Den verkar ju inte ha tagit bort nÄgot alls av det nikotingula. Ingrodd svett tycks krÀva starkare kemikalier ^^
Innan jag ger mig pÄ vÀteperoxid, brukar inte bakpulver ocksÄ kunna rengöra en del grejer?

Jepp, det var den suddaren frÄn Clas jag menade. Trist att den bara tar ytlig smuts. Den verkar ju inte ha tagit bort nÄgot alls av det nikotingula. Ingrodd svett tycks krÀva starkare kemikalier ^^
Innan jag ger mig pÄ vÀteperoxid, brukar inte bakpulver ocksÄ kunna rengöra en del grejer?
Testa borsta bandet med bikarbonat eller tandkrÀm. Borde hjÀlpa lite.

Letar lite nya ”klĂ€der” till min 5600, nĂ„n som har nĂ„got kuligt?
Inte till den men till din GW-9400!!!

Inte till den men till din GW-9400!!!

Jag har inte kvar min Rangeman :(

Tillbaka
Topp