Rengöringstest 1:
Dw5600MW7 vs Klorin wc gel. 1timma blötlÀggning.
Haha awesome! Jag som hade tÀnkt att sno lite klorin frÄn mina pÀron. De har en gammal flaska stÄende nÄnstans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Rengöringstest 1:
Tro mig, hade gÀrna haft kvar den men dÄ jag Àr begÄvad med smala handleder fick jag inse att den Àr för stor för mig.Köp en till!!!
Otur! Jag har 16,5-17 beroende pÄ hur varmt det Àr sÄ jag vet hur det kÀnns nÀr det inte riktigt passar.Tro mig, hade gÀrna haft kvar den men dÄ jag Àr begÄvad med smala handleder fick jag inse att den Àr för stor för mig.
TÀnkt pÄ att klorin och plast som reagerar kan avge klorgas sÄ se till att det Àr bra ventilation.Rengöringstest 1:
Otur! Jag har 16,5-17 beroende pÄ hur varmt det Àr sÄ jag vet hur det kÀnns nÀr det inte riktigt passar.
Samma som mig, sen Ă€r det lite form och storlek pĂ„ hand oxĂ„. Personligen tyckte jag det var lite stort men men det finns fler. Ăr vĂ€ldigt nöjd med gwb5600bc sen har jag en gd350 om jag kĂ€nner för lite störreOtur! Jag har 16,5-17 beroende pĂ„ hur varmt det Ă€r sĂ„ jag vet hur det kĂ€nns nĂ€r det inte riktigt passar.
Jag har kvar min GW-9401KJ-3 och den kommer inte lÀmna i första taget sÄ det Àr lugnt! https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=GW-9401KJ-3&subseries=GW-9400&series=9400
Det finns inga för smala handleder (sÀrskilt inte för Rangeman)
PĂ„ mig sitter Mudmastern bĂ€ttre pĂ„ handleden men Rangemannen bĂ€ttre over all intryck pĂ„ armen.Samma som mig, sen Ă€r det lite form och storlek pĂ„ hand oxĂ„. Personligen tyckte jag det var lite stort men men det finns fler. Ăr vĂ€ldigt nöjd med gwb5600bc sen har jag en gd350 om jag kĂ€nner för lite större
Tittade lite Ät mudman g9300 men det blev square istÀlletJag har kvar min GW-9401KJ-3 och den kommer inte lÀmna i första taget sÄ det Àr lugnt! https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=GW-9401KJ-3&subseries=GW-9400&series=9400
PÄ mig sitter Mudmastern bÀttre pÄ handleden men Rangemannen bÀttre over all intryck pÄ armen.
Update efter test1:Rengöringstest 1:
Rengöringstest 1:
Vad letar du efter? Metall?Letar lite nya âklĂ€derâ till min 5600, nĂ„n som har nĂ„got kuligt?
Har kört slut pÄ 2st sÄna redan. Dom funkar bra till "vanlig" smuts, men denna klocka har blivit utsatt för en hel del pÄ min arm. Tex motorolja, hydraulolja, bromsvÀtska, smörjfett, osvNO NO NO!!! Skit i det... köp smutsborttagare pÄ Ica eller Clas Ohlson (vit, mycket finporig svamp som man bara fuktar med vatten och gnider med)
TvÄ omgÄngar med en sÄn sÄ blir bezeln och bandet kritvita!
HÀr ser du resultatet i lÀngst upp i trÄden pÄ min DW-6900ww7:
FlÀcksuddare - den ljusa G-Shockens bÀsta vÀn!
https://m.clasohlson.com/se/FlÀcksuddare/Pr346395000 Den hÀr magiska svampen hittade jag pÄ Classe och den kommer i 4-pack: 1. Halva svampen rÀcker för en rengöring, sÄ ta en halva och spola den med vatten. OBS! Inga andra medel behövs, bara vatten. Om svampen innehÄller slipmedel, vet jag...klocksnack.se
Ja faktiskt det oxÄVad letar du efter? Metall?
OjdÄ! NÄgot spÀnnande pÄ vÀg in?@lulemarcus
Grattis till klippet igÄr
Prova linsrengöringsvÀtska. Det innehÄller vÀteperoxid.à h. LÄter lite farligt hehe. Klorin dÄ?
Minns jag fel eller sÀljer Clas ohlson vÀteperoxid? De sÄlde nÄn typ av tvÀttsvamp med nanoteknik men jag vet inte om vÀteperoxid var inblandad. NÀ det kan det nog inte vara. NÄn uv var det nog inte pÄ tal om.
Ja, tror det kan bli bra. Ăr lite allmĂ€nt skeptisk till negativ display och har hört vissa med smalare handleder som haft problem att fĂ„ till lĂ€nken, men för den pengen sĂ„ kĂ€nns det vĂ€rt att testa. Hoppas pĂ„ fint skick, det kĂ€nns ju alltid lite mer osĂ€kert att handla pĂ„ tratten jĂ€mfört med klocksnacks köp och sĂ€lj.@lulemarcus
Grattis till klippet igÄr
Svarta stÄlisen fyndades pÄ tratten igÄrOjdÄ! NÄgot spÀnnande pÄ vÀg in?
UpptÀckte en liten störig grej pÄ MRG-B1000 som inhandlades idag. NÀr jag aktiverar LED ljuset sÄ ger klockan ifrÄn sig ett högfrekvent ljud. Typ liknande man hör pÄ kretskort i datorer (coil wine). NÄn som har upplevt liknande och om det rÀknas som acceptabelt Àven pÄ en dyrare klocka? Inga av mina andra G-Shocks lÄter nÀr man aktiverar ljuset.
Update efter test1:
Blev lite bÀttre, fortsÀttning följer.
NO NO NO!!! Skit i det... köp smutsborttagare pÄ Ica eller Clas Ohlson (vit, mycket finporig svamp som man bara fuktar med vatten och gnider med)
TvÄ omgÄngar med en sÄn sÄ blir bezeln och bandet kritvita!
HÀr ser du resultatet i lÀngst upp i trÄden pÄ min DW-6900ww7:
FlÀcksuddare - den ljusa G-Shockens bÀsta vÀn!
https://m.clasohlson.com/se/FlÀcksuddare/Pr346395000 Den hÀr magiska svampen hittade jag pÄ Classe och den kommer i 4-pack: 1. Halva svampen rÀcker för en rengöring, sÄ ta en halva och spola den med vatten. OBS! Inga andra medel behövs, bara vatten. Om svampen innehÄller slipmedel, vet jag...klocksnack.se
SÄg den! 2k. Riktigt bra!Svarta stÄlisen fyndades pÄ tratten igÄr