• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rengöringstest 1:
Dw5600MW7 vs Klorin wc gel. 1timma blötlÀggning.
20210607_200734.jpg

Haha awesome! Jag som hade tÀnkt att sno lite klorin frÄn mina pÀron. De har en gammal flaska stÄende nÄnstans.

Otur! Jag har 16,5-17 beroende pÄ hur varmt det Àr sÄ jag vet hur det kÀnns nÀr det inte riktigt passar.
Samma som mig, sen Ă€r det lite form och storlek pĂ„ hand oxĂ„. Personligen tyckte jag det var lite stort men men det finns fler. Är vĂ€ldigt nöjd med gwb5600bc sen har jag en gd350 om jag kĂ€nner för lite större

giphy (1).gif

Det finns inga för smala handleder (sÀrskilt inte för Rangeman) :oops:
Jag har kvar min GW-9401KJ-3 och den kommer inte lÀmna i första taget sÄ det Àr lugnt! https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=GW-9401KJ-3&subseries=GW-9400&series=9400

Samma som mig, sen Ă€r det lite form och storlek pĂ„ hand oxĂ„. Personligen tyckte jag det var lite stort men men det finns fler. Är vĂ€ldigt nöjd med gwb5600bc sen har jag en gd350 om jag kĂ€nner för lite större
PÄ mig sitter Mudmastern bÀttre pÄ handleden men Rangemannen bÀttre over all intryck pÄ armen.

UpptÀckte en liten störig grej pÄ MRG-B1000 som inhandlades idag. NÀr jag aktiverar LED ljuset sÄ ger klockan ifrÄn sig ett högfrekvent ljud. Typ liknande man hör pÄ kretskort i datorer (coil wine). NÄn som har upplevt liknande och om det rÀknas som acceptabelt Àven pÄ en dyrare klocka? Inga av mina andra G-Shocks lÄter nÀr man aktiverar ljuset.

Senast Àndrad:
Rengöringstest 1:
Dw5600MW7 vs Klorin wc gel. 1timma blötlÀggning.
20210607_200734.jpg

NO NO NO!!! Skit i det... köp smutsborttagare pÄ Ica eller Clas Ohlson (vit, mycket finporig svamp som man bara fuktar med vatten och gnider med)
TvÄ omgÄngar med en sÄn sÄ blir bezeln och bandet kritvita!

HÀr ser du resultatet i lÀngst upp i trÄden pÄ min DW-6900ww7:

Senast Àndrad:
NO NO NO!!! Skit i det... köp smutsborttagare pÄ Ica eller Clas Ohlson (vit, mycket finporig svamp som man bara fuktar med vatten och gnider med)

Har kört slut pÄ 2st sÄna redan. Dom funkar bra till "vanlig" smuts, men denna klocka har blivit utsatt för en hel del pÄ min arm. Tex motorolja, hydraulolja, bromsvÀtska, smörjfett, osv

Åh. LĂ„ter lite farligt hehe. Klorin dĂ„?
Minns jag fel eller sÀljer Clas ohlson vÀteperoxid? De sÄlde nÄn typ av tvÀttsvamp med nanoteknik men jag vet inte om vÀteperoxid var inblandad. NÀ det kan det nog inte vara. NÄn uv var det nog inte pÄ tal om.
Prova linsrengöringsvÀtska. Det innehÄller vÀteperoxid.

@lulemarcus
Grattis till klippet igÄr ;)
Ja, tror det kan bli bra. Är lite allmĂ€nt skeptisk till negativ display och har hört vissa med smalare handleder som haft problem att fĂ„ till lĂ€nken, men för den pengen sĂ„ kĂ€nns det vĂ€rt att testa. Hoppas pĂ„ fint skick, det kĂ€nns ju alltid lite mer osĂ€kert att handla pĂ„ tratten jĂ€mfört med klocksnacks köp och sĂ€lj.

UpptÀckte en liten störig grej pÄ MRG-B1000 som inhandlades idag. NÀr jag aktiverar LED ljuset sÄ ger klockan ifrÄn sig ett högfrekvent ljud. Typ liknande man hör pÄ kretskort i datorer (coil wine). NÄn som har upplevt liknande och om det rÀknas som acceptabelt Àven pÄ en dyrare klocka? Inga av mina andra G-Shocks lÄter nÀr man aktiverar ljuset.

LÄter det alltid nÀr du trycker in ljusknappen?
Jag hade inte accepterat "coil whine" pÄ en klocka, speciellt pÄ en MRG.

Jo nu minns jag diskussionen vi hade om svampen frÄn Clas.
Vill Àven minnas att jag aldrig köpte den för att den innehöll nanopartiklar.

Tillbaka
Topp