• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Testa borsta bandet med bikarbonat eller tandkrÀm. Borde hjÀlpa lite.
@spammerstakeahike, Testade det pĂ„ fruns JLC MCD GMT dĂ€r den vit gummerad lĂ€nken har gulnat lite plus lite missfĂ€rgningar frĂ„n jeans. Jag körde med eltandborste och sensation white tandkrĂ€m 😂 och det blev bra resultat bara efter 3-4 minuter. 😁👌. SĂ„ testa det innan du provar starkare kemikalier. 🙂

@spammerstakeahike, Testade det pĂ„ fruns JLC MCD GMT dĂ€r den vit gummerad lĂ€nken har gulnat lite plus lite missfĂ€rgningar frĂ„n jeans. Jag körde med eltandborste och sensation white tandkrĂ€m 😂 och det blev bra resultat bara efter 3-4 minuter. 😁👌. SĂ„ testa det innan du provar starkare kemikalier. 🙂

Ah, tackar för tipset. Whitening tandkrÀm borde ju fungera om nÄgot :)
Eltandborsten du anvÀnde, Àr den sonic eller roterande?

Ja, tror det kan bli bra. Är lite allmĂ€nt skeptisk till negativ display och har hört vissa med smalare handleder som haft problem att fĂ„ till lĂ€nken, men för den pengen sĂ„ kĂ€nns det vĂ€rt att testa. Hoppas pĂ„ fint skick, det kĂ€nns ju alltid lite mer osĂ€kert att handla pĂ„ tratten jĂ€mfört med klocksnacks köp och sĂ€lj.
Hade tĂ€nkt lĂ€gga bud pĂ„ den bara för att priset var sĂ„ rĂ€tt😉 Men den hamnar ju i trĂ„den iaf👍

G2000, vÀldigt kompakt och bekvÀm.

PXL_20210608_104944579.jpg

Ja, tror det kan bli bra. Är lite allmĂ€nt skeptisk till negativ display och har hört vissa med smalare handleder som haft problem att fĂ„ till lĂ€nken, men för den pengen sĂ„ kĂ€nns det vĂ€rt att testa. Hoppas pĂ„ fint skick, det kĂ€nns ju alltid lite mer osĂ€kert att handla pĂ„ tratten jĂ€mfört med klocksnacks köp och sĂ€lj.
Tycks vara mÄnga som Àr skeptiska till den negativa displayen, och sÄ klart, vi pÄverkas ju av varandra. NÀr det snackas sÄ pÄverkas man.

Kan bara tala för egen del. Hade tidigare en enkel DW-5600BB, en enkel square med negativ display. Tyckte först den var ball, men efter en tid, rÀtt trÄkig klocka med för lite info runt displayen. Dessutom var den svÄravlÀst vid fel ljusstyrka. Billig, rÀtt och slÀtt. PÄ alla sÀtt. Bandet var inte heller kul.

Men att lÄta den tala för negativa displayer generellt Àr helt fel. Det blir lite som att sÀga att allt som produceras Kina Àr skrÀp. Det finns det som Àr mindre bra, men det finns ocksÄ mycket bra grejer.

Avseende negativa displayer som sitter i stÄlisarna sÄ Àr min erfarenhet att de inte alls Àr dÄliga pÄ nÄgot sÀtt. Det Àr lÀtt att lÀsa av dem i alla förhÄllanden utom nÀr det Àr för mörkt. Men det finns en riktigt bra autolight-funktion, sÄ jag ser det inte ens som en tillstymmelse till problem.

Jag skulle istÀllet vilja sÀga att man fÄr vad man betalar för, och att det i stÄlisfallet kommer till en frÄga om smak och design. Inte funktion.

Hade inte bytt till positiv display, för att negativ Àr sÄ mycket ballare. Tycker jag.
20210608_120419.jpg

japp, lÄter alltid. Mailat med Klockmaster nu och dem sÀger det Àr samma pÄ 4st dem har. hmm.

Lyssnade pÄ min MRG. KnÀpptyst.
Problemet kanske inte Àr utbrett men det verkar inte vara sÄÄÄ ovanligt :

Men det mÀrkliga Àr ÀndÄ att MRG Àr utrustad med en liten led(?) lampa istÀllet för EL, electro luminescense dÀr hela tavlan lyser upp och enligt en del dÄ kan orsaka oljud?

Har svÄrt att tro att 4 ex hos dem lÄter. @Ncs Àger samma modell som du har, kan kanske verifiera om den ocksÄ lÄter?

TandkrÀm med blekningsfunktion (Colgate Charcoal White) och eltandborste (sonic) fungerar inte.
NÄgon form av slipmedel kanske mÄste finnas i tandkrÀmen. Eller sÄ krÀvs det en oscillerande eltandborste :)

Hmm... Undrar om de verkligen har packat upp alla 4 klockor och lyssnat. đŸ€”đŸ€šđŸ˜‰ Jag skulle har gĂ„tt dit och lyssnat sjĂ€lv.
troligen inte, men iom att det inte Àr nÄgot direkt "fel" sÄ vette fan vad man ska hÀvda.
jobbar till vardags med att sÀlja datorer och dem har ju ocksÄ mer och mindre "coil whine" som anvÀndarna fÄr acceptera till viss del. Trodde dock i MRG klassen att dem inte kapade nÄgra hörn.

TandkrÀm med blekningsfunktion (Colgate Charcoal White) och eltandborste (sonic) fungerar inte.
NÄgon form av slipmedel kanske mÄste finnas i tandkrÀmen. Eller sÄ krÀvs det en oscillerande eltandborste :)
Ok, hur lĂ€nge har du borstat? 3-4 minuter kan kĂ€nnas som en evighet alltsĂ„. Hehe 😄 Jaja, men bandet luktar gott nu iaf. 😄😉

troligen inte, men iom att det inte Àr nÄgot direkt "fel" sÄ vette fan vad man ska hÀvda.
jobbar till vardags med att sÀlja datorer och dem har ju ocksÄ mer och mindre "coil whine" som anvÀndarna fÄr acceptera till viss del. Trodde dock i MRG klassen att dem inte kapade nÄgra hörn.
Jag har lyssnat alla mina Gs som har led och ingen av de lĂ„ter, eller sĂ„ Ă€r jag döv och inte hör det. đŸ€”đŸ˜„đŸ˜‰đŸ˜‚.
Tro Gravitymaster har den starkaste led och den Àr knÀpptyst.
PXL_20210221_202240930.MP.jpg

Tillbaka
Topp