• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

troligen inte, men iom att det inte Àr nÄgot direkt "fel" sÄ vette fan vad man ska hÀvda.
jobbar till vardags med att sÀlja datorer och dem har ju ocksÄ mer och mindre "coil whine" som anvÀndarna fÄr acceptera till viss del. Trodde dock i MRG klassen att dem inte kapade nÄgra hörn.

Du har nog fÄtt ett mÄndagsex. Ingen av mina drygt 20 G lÄter nÀr lampan tÀnds.
Tycker du ska ligga pÄ klockbutiken och be om att fÄ den utbytt.

Har för mig att fenomenet diskuterats tidigare (minns inte i vilken trÄd dock). Jag har bara en klocka i samlingen som "piper/viner" nÀr ljuset Àr aktiverat. Den hÀr:
cas_w741_04.jpg

(W-741)

EDIT: Hittade en trÄd hÀr https://klocksnack.se/threads/varför-piper-digitalare.38303/

Senast Àndrad:
troligen inte, men iom att det inte Àr nÄgot direkt "fel" sÄ vette fan vad man ska hÀvda.
jobbar till vardags med att sÀlja datorer och dem har ju ocksÄ mer och mindre "coil whine" som anvÀndarna fÄr acceptera till viss del. Trodde dock i MRG klassen att dem inte kapade nÄgra hörn.
Hade en mudmaster GG-B100 dÀr jag kÀnner igen fenomenet. OcksÄ stark led som summade.
Störde mig ocksÄ pÄ det.

Hade en mudmaster GG-B100 dÀr jag kÀnner igen fenomenet. OcksÄ stark led som summade.
Störde mig ocksÄ pÄ det.
ok, tack för infon.
det bli mÀrkligare för nÀr jag ber min fru och son lyssna hör dem det inte alls. SÄ kanske börjar tro att det Àr en viss frekvens som jag kanske hör tydligare Àn dem. Ljudet pÄminner ju lite om dem dÀr tonerna man hör nÀr man gör hörseltest dÀr vissa inte alltid hör alla frekvenser.

ok, tack för infon.
det bli mÀrkligare för nÀr jag ber min fru och son lyssna hör dem det inte alls. SÄ kanske börjar tro att det Àr en viss frekvens som jag kanske hör tydligare Àn dem. Ljudet pÄminner ju lite om dem dÀr tonerna man hör nÀr man gör hörseltest dÀr vissa inte alltid hör alla frekvenser.

Ja det kan mycket vÀl vara sÄ att vi som inte hör börjar bli till Ären ;)
Jag failar doktorns hörseltester nÀr frekvenserna Àr höga. SÄ, kanske mina G lÄter men att jag helt enkelt inte hör det?

Ja det kan mycket vÀl vara sÄ att vi som inte hör börjar bli till Ären ;)
Jag failar doktorns hörseltester nÀr frekvenserna Àr höga. SÄ, kanske mina G lÄter men att jag helt enkelt inte hör det?
möjligt, men med mina 38 bast och vÀldigt mycket hÄrdrock pÄ hög volym genom Ären borde inte mina öron va top'notch heller. men jag ska nog iaf ta och Äka till butiken och jÀmföra. ;)

ok, tack för infon.
Eftersom barn har bĂ€ttre hörsel Ă€n vuxna sĂ„ bad jag sonen lyssna pĂ„ mina klockor och han hör ingen missljud alls förutom sekundvisare tickar. Han har super kĂ€nslig hörsel och blir galen nĂ€r jag startar clock wave appen. SjĂ€lv höger jag bara lite tickande ljud frĂ„n appen men för honom lĂ„ter skithögt han hör det frĂ„n annat rum. Det hĂ€r bevisar bara att personalen inte alls har packat upp klockorna och lyssnat pĂ„ dem. 🙂

ok, tack för infon.
SÄ kan det sÀkert vara. Högfrekvent surr, liksom.

Hur mycket jag Àn vill att den ska passa sÄ Àr jag nog för klent byggd för moderna grodor. Vad tycker panelen?
1422C943-2F89-402F-AFA2-33B6920CAE21.jpeg
660D66BD-6968-48BB-84F7-440F0B743E50.jpeg
NÀr du frÄgar sÄ.
Det brukar ju bli annorlunda om man tar bild frÄn lÀngre hÄll, men klockan Àr biffig, det kommer man inte undan ÀndÄ.

SÄ, tyvÀrr, den Àr frÀck, men den ser för stor ut. Du avgör sjÀlv, men jag hade valt nÄt mindre.

Hur mycket jag Àn vill att den ska passa sÄ Àr jag nog för klent byggd för moderna grodor. Vad tycker panelen?
Beror pÄ om du Àr bekvÀm med hur det ser ut och kÀnns pÄ handleden, men om du frÄgar sÄ jag tycker att den Àr för stor för dig. Det ser man rÀtt tydligt i den andra bilden.

Camomod, ska nog dock köpa annan klocka att modda. Funderar pĂ„ nĂ„got dĂ€r armbandet kan gĂ„ i nĂ„gon somrig fĂ€rg och gĂ€rna negativ display đŸ€”
511F89FF-A8F7-4480-A2FF-AC894953E286.jpeg

Edit: kanske denna med blÄtt eller orange band?
C7B9BF1C-4296-4C4D-A33F-8E1AF6796AFA.jpeg

Senast Àndrad:
SÅLD ! Har en liten svacka vad gĂ€ller det hĂ€r intresset just nu och frĂ„gar dĂ€rför hĂ€r i trĂ„den:
NĂ„gon som vill ta över en groda i mycket fint skick, bara nĂ„gra mĂ€rken pĂ„ metallhylsan som hĂ„ller in bandet efter spĂ€nnet. Aldrig skruvad med eller nedsmutsad. Uttagen i Ă„r hos AD. Fullset med stĂ€mplade papper förstĂ„s. Dessutom skickar jag med en oöppnad CoolFire, behövs kanske nĂ€r vintern kommer 🙂.
Ref GWF-D1000-1ER
Listpris 12498 kr
Nu 5500 kr inkl rek vid snabb o smidig affÀr under veckan (8 juni idag).
Hör av dig via pm om du vill köpa!
3145246B-1E47-402A-B0D3-C72391BC9B99.jpeg
0F228D03-3CDF-40BF-9A92-1D10953671F9.jpeg
43800B85-4E64-4551-A355-9AF6E933205C.jpeg

Senast Àndrad:
Inga synpunkter om den passar dig el ej, det viktigaste Àr vad man sjÀlv kÀnner!
Jag kör 40mm-56mm pÄ 15.6 cm. Funkar för mig. Bryr mig inte om andras Äsikter, om jag inte sjÀlv ber om dom.:)

Du kan absolut ha den, inga problem. Foton pĂ„ handleden blir oftast inte rĂ€ttvisa heller. BehĂ„ll och anvĂ€nd, men kĂ€nner du sjĂ€lv att du tycker den kĂ€nns obekvĂ€m pĂ„ nĂ„got vis, ja men dĂ„ Ă€r det kanske inte precis som du vill ha den. Men jag ser inget problem med den grodan pĂ„ din handled. 👍😊

Tillbaka
Topp