• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hur mycket jag Àn vill att den ska passa sÄ Àr jag nog för klent byggd för moderna grodor. Vad tycker panelen?
1422C943-2F89-402F-AFA2-33B6920CAE21.jpeg
660D66BD-6968-48BB-84F7-440F0B743E50.jpeg
Även om klockan Ă€r stor, hur tycker du att den sitter pĂ„ dig?
Sen tycker jag att det beror pÄ kroppsbyggnaden ibland. Som vissa hÀr pÄ forumet Àr kralliga, dÄ kommer dem undan med stora klockor Àven om deras handleder Àr smÄ och det ser inte konstigt ut heller.

Kanske dÀrför jag Àr mer motiverad att trÀna Àn innan. SÄ jag en dag kanske kan bÀra en Frogman hahaha.

PÄ tal om stora klockor pÄ tunn handled.
Denna kom med posten idag. Jag gillar verkligen hur GW-7900 sitter att jag köpte en till med negativ display.

Jag brukar oftast bara, utan att plocka isÀr klockan rengöra med tandborste och tvÄl/diskmedel.
Rekommendera att nÀr man har köpt en klocka i andra hand att man ta bort bezel som rutin, för ibland
nÀr klockan har repa pÄ glaset syns det inte lika lÀtt för bezel blockera ljuset och Àven reflekteras pÄ glaset. ( speciellt nÀr klockan Àr svart )
Klockan sÄg inte sÄ smutsig ut, men nÀr jag plockade bort bezel var det super Àcklig under.
SÀljaren sÄg sÀkert inte det och erbjöd mig 100kr i rabatt eller om jag ville hÀva köpet.
Valde att behÄlla klockan dÄ priset frÄn början var lÄgt ÀndÄ.

Det Àr inte ofta det hÀnder men, det hÀr Àr nog andra gÄngen. Köpte en GD-350 hÀr pÄ KS, jag upptÀckte att glaset hade en repa nÄgon vecka efter. MÄnga G-shocks har jag bara haft pÄ mig hemma och jag vet med 100% att jag sjÀlv har inte skadat klockan.
Men klockan var sÄ billig ÀndÄ att jag inte ens sa nÄgonting till sÀljaren. Han Àr en bra sÀljare och vet att han bara ha missat det,
repan var verkligen svÄrt att se om man inte tog bort bezel.
Plus att det har gÄtt minst en vecka innan jag upptÀckte felet och jag borde ha kontrollerat den bÀttre första dagen jag fick den.

SÄ mitt tips till alla Àr att alltid som rutin ta bort bezel och kontrollera klockan noga första dagen nÀr ni fÄr den.

Titta gÀrna pÄ bilderna nedan. PÄ första bilden syns inte skadan alls, men nÀr jag tog bort bezel ser man att repan Àr rÀtt stor.

Edit: Fotot Ă€r missvisande, displayen Ă€r inte sĂ„ skarp som pĂ„ bilden, synligheten Ă€r rĂ€tt dĂ„lig. Men den Ă€r cool. 😆

IMG_6360.JPG

Repan vid 20BAR texten.

IMG_6359.JPG

Senast Àndrad:
Börjar bli sugen pĂ„ en Rangemen, ingen som gĂ„r i sĂ€ljtankar ? 🙂
Du missade en av mina som sÄldes igÄr men nÀr du köper en sÄ har jag snyggaste bezeln och bandet till den.

Camomod, ska nog dock köpa annan klocka att modda. Funderar pĂ„ nĂ„got dĂ€r armbandet kan gĂ„ i nĂ„gon somrig fĂ€rg och gĂ€rna negativ display đŸ€”
511F89FF-A8F7-4480-A2FF-AC894953E286.jpeg

Edit: kanske denna med blÄtt eller orange band?
C7B9BF1C-4296-4C4D-A33F-8E1AF6796AFA.jpeg
CTn Ă€r riktigt trevlig och skulle nog bli riktigt somrig i klĂ€derna du funderade pĂ„đŸ‘
SĂ„g nya för ca 1300 nu. Tror det var pĂ„ Zalando. 🙂
Edit. Klockonline för 1342pengar inkl frakt😉
IMG_20210608_225612.jpg

Senast Àndrad:
Är det nĂ„gon som Ă€r sugen pĂ„ att sĂ€tta snyggaste klĂ€derna pĂ„ Rangemannen? Kompispris i trĂ„den sĂ„klart!

Tillbaka
Topp