PÄ tal om stora klockor pÄ tunn handled.
Denna kom med posten idag. Jag gillar verkligen hur GW-7900 sitter att jag köpte en till med negativ display.
Jag brukar oftast bara, utan att plocka isÀr klockan rengöra med tandborste och tvÄl/diskmedel.
Rekommendera att nÀr man har köpt en klocka i andra hand att man ta bort bezel som rutin, för ibland
nÀr klockan har repa pÄ glaset syns det inte lika lÀtt för bezel blockera ljuset och Àven reflekteras pÄ glaset. ( speciellt nÀr klockan Àr svart )
Klockan sÄg inte sÄ smutsig ut, men nÀr jag plockade bort bezel var det super Àcklig under.
SÀljaren sÄg sÀkert inte det och erbjöd mig 100kr i rabatt eller om jag ville hÀva köpet.
Valde att behÄlla klockan dÄ priset frÄn början var lÄgt ÀndÄ.
Det Àr inte ofta det hÀnder men, det hÀr Àr nog andra gÄngen. Köpte en GD-350 hÀr pÄ KS, jag upptÀckte att glaset hade en repa nÄgon vecka efter. MÄnga G-shocks har jag bara haft pÄ mig hemma och jag vet med 100% att jag sjÀlv har inte skadat klockan.
Men klockan var sÄ billig ÀndÄ att jag inte ens sa nÄgonting till sÀljaren. Han Àr en bra sÀljare och vet att han bara ha missat det,
repan var verkligen svÄrt att se om man inte tog bort bezel.
Plus att det har gÄtt minst en vecka innan jag upptÀckte felet och jag borde ha kontrollerat den bÀttre första dagen jag fick den.
SÄ mitt tips till alla Àr att alltid som rutin ta bort bezel och kontrollera klockan noga första dagen nÀr ni fÄr den.
Titta gÀrna pÄ bilderna nedan. PÄ första bilden syns inte skadan alls, men nÀr jag tog bort bezel ser man att repan Àr rÀtt stor.
Edit: Fotot Àr missvisande, displayen Àr inte sÄ skarp som pÄ bilden, synligheten Àr rÀtt dÄlig. Men den Àr cool.
Repan vid 20BAR texten.