• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

"Boven" Ă€r hittad!! 😀
Den var nog tjurig för att den inte fick va med dom andra😉 Legat pĂ„ laddning i fönstret alldeles ensam....
IMG_20210609_161029.jpg

IMG_20210609_161115.jpg

Jobbigt med repor i glaset...

För min del sÄ Àr det ok med slitage pÄ bandet eller bezel dÄ det Àr rÀtt lÀtt att byta ut dem. TÄl inte repor pÄ glaset, speciellt inte nÀr det ser ut sÄ hÀr...
Screenshot_20210609-143904.jpg

Jag vill dÄ inte betala 1700 spÀnn för en klocka i det skicket. Den skulle behöva vara mycket billigare för att jag personligen skulle övervÀga dem. Inget kul att köpa en som Àr fÀrdigt sliten...
Enig. SÄg inte att den var fullt sÄ sliten

Jag Ă€r ju (ocksĂ„?) en sjĂ€lvutnĂ€mnd seikoholist. Har inte haft tid att bĂ€ra mina g-shocks för min nya seikodykare tagit upp all handledstid... 😯
Har fastnat för SKX007/009 vilket Àr lite roligt med tanke pÄ deras prisbild. Oftast hittar man nÄgot som Àr liiiite bÀttre, och sÄ Àr karusellen igÄng. Visst urverket suger, men jag gillar dom av nÄgon konstig anledning. Lite som nÀr man hoppar in i en gammal bil och inser att det hÀr Àr allt man behöver. Allt Àr genomtÀnkt och bara funkar.

20210609_174122.jpg

CTn Ă€r riktigt trevlig och skulle nog bli riktigt somrig i klĂ€derna du funderade pĂ„đŸ‘
SĂ„g nya för ca 1300 nu. Tror det var pĂ„ Zalando. 🙂
Edit. Klockonline för 1342pengar inkl frakt😉
IMG_20210608_225612.jpg

borde ju funka, funderar lite pÄ den eller den nedan (fast dÄ pÄ vitt eller grön band). Men vill nog helst ha negativ display. Hur Àr siffrorna pÄ CT, orange eller mer Ät det rosa hÄllet?
8BEE72A4-B0B2-4F69-99D8-5D3DA635A74C.png

Nu fÀster jag ingen större vikt vid just den informationen men tar gÀrna emot info om varför den skulle vara sÄ otillförlitlig!
Den Àr inte otillförlitlig, bara alldeles för snÀll. Men det Àr klart att man fÄr en feelgoodkÀnsla av att klockan sÀger att man har jobbat hÄrt, en kÀnsla som inte ska underskattas. SÄ kÀnde i alla fall jag nÀr min klocka sa att jag hade varit duktig! Det var en Suntoo.

Den Àr inte otillförlitlig, bara alldeles för snÀll. Men det Àr klart att man fÄr en feelgoodkÀnsla av att klockan sÀger att man har jobbat hÄrt, en kÀnsla som inte ska underskattas. SÄ kÀnde i alla fall jag nÀr min klocka sa att jag hade varit duktig! Det var en Suntoo.
Just resting time lĂ„ter jag kroppen avgöra och bryr mig inte vad klockan sĂ€ger. Vet dock att jag trĂ€nar för mycket/ofta för att vara i sĂ„pass dĂ„lig form, skulle nog tjĂ€na pĂ„ att ha fler vilodagar egentligen men hjĂ€rnan mĂ„r jĂ€kligt bra av trĂ€ningspassen
 Min feelgoodkĂ€nsla frĂ„n klockan Ă€r mer kopplad till det antal km som klockas eftersom. 🙂

Just resting time lĂ„ter jag kroppen avgöra och bryr mig inte vad klockan sĂ€ger. Vet dock att jag trĂ€nar för mycket/ofta för att vara i sĂ„pass dĂ„lig form, skulle nog tjĂ€na pĂ„ att ha fler vilodagar egentligen men hjĂ€rnan mĂ„r jĂ€kligt bra av trĂ€ningspassen
 Min feelgoodkĂ€nsla frĂ„n klockan Ă€r mer kopplad till det antal km som klockas eftersom. 🙂
Tror nog mest att jag Àr avundsjuk eftersom jag borde trÀna mer :)

SÄ lÀnge man ÄterhÀmtar sig Àr det vÀl inget problem med hög volym. Vad kör du? Gym? Löpning?

borde ju funka, funderar lite pÄ den eller den nedan (fast dÄ pÄ vitt eller grön band). Men vill nog helst ha negativ display. Hur Àr siffrorna pÄ CT, orange eller mer Ät det rosa hÄllet?
8BEE72A4-B0B2-4F69-99D8-5D3DA635A74C.png
Skulle nog sÀga att den Àr mer orange Àn rosa, men skiftar i olika ljus, som Àven en vanlig negativ display gör :)
MGn Àr fasen inte dÄlig den heller;)

Tillbaka
Topp