• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja den Àr riktigt najs!
PXL_20210706_120549463-01.jpeg
Kingen Ă€r nice. Önskar den satt bĂ€ttre pĂ„ mig. Brukar aldrig hamna mellan tvĂ„ hĂ„l men gjorde det denna gĂ„ngen.
 
Mina G-shocks. FrÄn ingen till fyra inom loppet av tvÄ veckor! Detta Àr rekord för mig nÀr det gÀller inköpsfrekvens.
Jag har uppenbarligen löpt amok i mitt klocknörderi!
Kan solsting vara en förklaring? đŸ„Ž

20210706_152815.jpg
 
Tradera fortsÀtter att imponera. Korkad köpare som köpte en vara pÄ "köp nu" och Ängrade sig efter tvÄ minuter med hÀnvisning till att man som företag mÄste tillÄta 14 dagars ÄngersrÀtt. Idiot.

Hittade dock hur jag kan anmÀla utebliven betalning och slippa provisionen pÄ den sÄlda varan.
SkÀrmbild 2021-07-06 154533.png
 
Senast Àndrad:
Tradera fortsÀtter att imponera. Korkade köpare som köpte en vara pÄ "köp nu" och Ängrade sig efter tvÄ minuter med hÀnvisning till att man som företag mÄste tillÄta 14 dagars ÄngersrÀtt. Idiot.

Hittade dock hur jag kan anmÀla utebliven betalning och slippa provisionen pÄ den sÄlda varan.
SkÀrmbild 2021-07-06 154533.png

Skön snubbe. GÄr det inte att anmÀla honom sÄ att han blir bannad?
 
NÀr jag nu har haft Rangeman ett antal timmar sÄ har jag upptÀckt en negativ sak.
AvstÄndet mellan skÀnklarna Àr lÄngt men armbandsdesignen gör den platta delen av baksidan Ànnu lÀngre. NÀstan 6cm mellan dÀr armbandet gÄr nedÄt.
Detta kunde gjorts bÀttre. Och Casio verkar ha förstÄtt det, för pÄ G-squaden som vad jag förstÄr Àr en nyare modell, Àr det konstruerat bÀttre.
Det Àr ingen stor sak nÀr klockan ÀndÄ Àr sÄ lÀtt, men jag kÀnner hur klockan gÀrna tenderar att fara Ät sidorna nÀr jag rör armen.

Rangeman till höger i jÀmförelse med G-squad:

20210706_175324.jpg


Och hÀr Rangeman pÄ min handled, dÀr det stora glappet pÄ sidorna Àr tydligt:

20210706_180945.jpg


Detta kan dock inte vara sÄ svÄrt att ÄtgÀrda. SkÀra till ett par gummibitar och limma med superlim borde nog gÄ tÀnker jag!
 
TvÄ köpnu-tips frÄn Tratten. Visst var det nÄgon i trÄden som letade efter en svart stÄlis? Edit: SemistÄlis pÄ Tratten. Aningen dyr.
Casio G-Shock GMW-B5000G-1ER
Slutpris strax över 1600, bra pris! NÄgon hÀr som knep den?
 
Tillbaka
Topp