• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Snart hemgĂ„ng frĂ„n jobb Àntligen. Ska man köra samma imorgon eller kanske min GD-350? đŸ€”
Vad sĂ€ger panelen? @roosterman hjĂ€lp mig broder 😂
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    369.6 KB · Visningar: 5
NÀr jag nu har haft Rangeman ett antal timmar sÄ har jag upptÀckt en negativ sak.
AvstÄndet mellan skÀnklarna Àr lÄngt men armbandsdesignen gör den platta delen av baksidan Ànnu lÀngre. NÀstan 6cm mellan dÀr armbandet gÄr nedÄt.
Detta kunde gjorts bÀttre. Och Casio verkar ha förstÄtt det, för pÄ G-squaden som vad jag förstÄr Àr en nyare modell, Àr det konstruerat bÀttre.
Det Àr ingen stor sak nÀr klockan ÀndÄ Àr sÄ lÀtt, men jag kÀnner hur klockan gÀrna tenderar att fara Ät sidorna nÀr jag rör armen.

Rangeman till höger i jÀmförelse med G-squad:

20210706_175324.jpg


Och hÀr Rangeman pÄ min handled, dÀr det stora glappet pÄ sidorna Àr tydligt:

20210706_180945.jpg


Detta kan dock inte vara sÄ svÄrt att ÄtgÀrda. SkÀra till ett par gummibitar och limma med superlim borde nog gÄ tÀnker jag!

I vÀntan pÄ eventuell modifiering av armbandet sÄ testar jag att dra Ät det ytterligare ett hÄl. Först har jag haft pÄ 5e hÄlet men nu har jag pÄ 4e. Det kÀnns dÄ LITE för snÀvt men blir bÀttre om jag har klockan ett par cm högre upp pÄ handleden. NÄnting liknande hur vissa klocknördar menar att en klocka ska sitta alltsÄ...
Det blir nog bra i slutÀndan hursomhelst tror jag...

20210706_200541.jpg
 

GA-2110SU-9AER​

Sitter som en smÀck men den hamnar hela tiden i skymundan :p stÄlkittet medföljer sÄklart :)
KĂ€nner igen det dĂ€r. FĂ„r dĂ„ligt samvete för klockorna jag inte anvĂ€nder... NĂ„ja, det brukar gĂ„ över hastigt. Har inte tĂ€nkt att införskaffa nĂ„got nytt, sĂ„ kanske Ă„ngrar detta, men vad kan din klocka tĂ€nkas gĂ„ för? 😅
 
KĂ€nner igen det dĂ€r. FĂ„r dĂ„ligt samvete för klockorna jag inte anvĂ€nder... NĂ„ja, det brukar gĂ„ över hastigt. Har inte tĂ€nkt att införskaffa nĂ„got nytt, sĂ„ kanske Ă„ngrar detta, men vad kan din klocka tĂ€nkas gĂ„ för? 😅
Du ska fĂ„ det magiska ordet, vĂ„r nya trĂ„dvĂ€n😉

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😁
 
I vÀntan pÄ eventuell modifiering av armbandet sÄ testar jag att dra Ät det ytterligare ett hÄl. Först har jag haft pÄ 5e hÄlet men nu har jag pÄ 4e. Det kÀnns dÄ LITE för snÀvt men blir bÀttre om jag har klockan ett par cm högre upp pÄ handleden. NÄnting liknande hur vissa klocknördar menar att en klocka ska sitta alltsÄ...
Det blir nog bra i slutÀndan hursomhelst tror jag...

20210706_200541.jpg
Man fĂ„r göra som man vill sĂ„klart men jag Ă€r av den bestĂ€mda uppfattningen att klockor ska sitta dĂ€r. Kan inte förstĂ„ att man vill ha den nĂ„gon annanstans. 😂

Att Rangeman Ă€r "för lĂ„ng" Ă€r vi mĂ„nga som har konstaterat och sörjt. Det funkar dock och man vĂ€njer sig. Börja inte mixtra med den. Kan bli knepigare att sĂ€lja om (nĂ€r) du sĂ€ljer den â˜ș

Edit: och grattis till starka inköp pÄ kort tid. En riktigt bra uppstÀllning du skaffat sig.
 
Man fĂ„r göra som man vill sĂ„klart men jag Ă€r av den bestĂ€mda uppfattningen att klockor ska sitta dĂ€r. Kan inte förstĂ„ att man vill ha den nĂ„gon annanstans. 😂

Att Rangeman Ă€r "för lĂ„ng" Ă€r vi mĂ„nga som har konstaterat och sörjt. Det funkar dock och man vĂ€njer sig. Börja inte mixtra med den. Kan bli knepigare att sĂ€lja om (nĂ€r) du sĂ€ljer den â˜ș

Edit: och grattis till starka inköp pÄ kort tid. En riktigt bra uppstÀllning du skaffat sig.

Tack! Jo det Àr nog sÄ. Det funkar faktiskt bra ÀndÄ!
 
Tradera fortsÀtter att imponera. Korkad köpare som köpte en vara pÄ "köp nu" och Ängrade sig efter tvÄ minuter med hÀnvisning till att man som företag mÄste tillÄta 14 dagars ÄngersrÀtt. Idiot.

Hittade dock hur jag kan anmÀla utebliven betalning och slippa provisionen pÄ den sÄlda varan.
SkÀrmbild 2021-07-06 154533.png
jösses, trÄkigt...jag har Àn sÄ lÀnge bara haft positiva affÀrer pÄ Tradera. Har bara haft ett avbrutet köp dÄ kvinnan hÀvdade de va hennes son som köpt utan lov. Men Tradera krÀvde dem pÄ avgiften för misstaget ÀndÄ och enda sura var att börja om annonsen. Men har sÀkert ~50st bra affÀrer istÀllet.
 
Visst skulle GW-5000U-1JF komma i Juli? NÄgon som har koll pÄ nÀr och/eller om den kommit in nÄgonstans? Sugen.
 
Tillbaka
Topp