• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MĂ€rkte hemma att den var stĂ€ngt sĂ„ hĂ€r đŸ˜łđŸ€Šâ€â™‚ïžđŸ€Šâ€â™‚ïžđŸ€Šâ€â™‚ïž
IMG_20210706_164653.jpg
IMG_20210706_164642.jpg
IMG_20210706_164633.jpg

Jag skulle behöva lite hjÀlp av er G-shockveteraner.

NĂ€r en av grabbarna ryckte in i lumpen tog han min GW-M5610-1ER.

gw-m5610-1er.jpg

Kanonklocka; smidig med bra storlek och funktioner. Nackdelen tycker jag var att knapparna var lite för smÄ, sÄ nu funderar jag pÄ om jag ska köpa en ny GW-M5610-1ER eller byta till en GW-7900-1ER. BÄda har funktionerna jag vill ha, men 7900 Àr ju större och ffa avsevÀrt högre Àn 5610.

GW-7900-1ER.jpg

Vi har tyvÀrr ingen ÄterförsÀljare av G-shock i min del av landet. Ni som provat bÄda, vÀnjer man sig vid höjden? Min handled Àr 18,5 cm i omkrets och 57 mm bred. Tror ni 7900 blir för stor för en dylik handled?

gw-m5610-1er.jpg

Kanonklocka; smidig med bra storlek och funktioner. Nackdelen tycker jag var att knapparna var lite för smÄ, sÄ nu funderar jag pÄ om jag ska köpa en ny GW-M5610-1ER eller byta till en GW-7900-1ER. BÄda har funktionerna jag vill ha, men 7900 Àr ju större och ffa avsevÀrt högre Àn 5610.

GW-7900-1ER.jpg

Vi har tyvÀrr ingen ÄterförsÀljare av G-shock i min del av landet. Ni som provat bÄda, vÀnjer man sig vid höjden? Min handled Àr 18,5 cm i omkrets och 57 mm bred. Tror ni 7900 blir för stor för en dylik handled?
Personligen gillar jag fyrkanterna mycket, men har Àven haft GW7900. Tycker inte att den Àr orimligt stor. Och har du en handled pÄ 18,5 Àr det nog inga som helst problem. Dessutom kul med mÄnfas och tidvattengraf

gw-m5610-1er.jpg

GW-7900-1ER.jpg

Jag har runt 15,5-16cm och GW-7900 sitter jÀttebra pÄ mig, pga "vingarna" under bandhornen.
BÄde GW-5600 & GW-7900 Àr mycket bra klockor för pengarna. Om man anvÀnder funktionerna mycket Àr 7900 bÀttre, i och med att det Àr lÀttare att trycka pÄ
dem större knapparna.

Senast Àndrad:
Glömde ta en wrist shot.
Klockan Àr fin som den Àr, men jag tror att den kommer att bli Ànnu bÀttre i svart med orange text.
Bezel och band Àr pÄ vÀg frÄn Polen, hoppas dem kommer fram till nÀsta vecka.

Tack och lov att smutsen gick bort med lite tvÄl och vatten.

Ledljuset Àr i en fin gul fÀrg, tyvÀrr gÄr det inte att fÄ till en bra bild pÄ det.
Displayen Ă€r mer i orange i verkligheten och siffrorna Ă€r i spegelblanka silverfĂ€rg. Inte bĂ€sta lĂ€sbarhet, men sĂ„ cool den Ă€r. 😁

IMG_6464.JPG

Fick inspiration frÄn denna. ( bild lÄnat frÄn internet )

1625781747043.png

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp