snajgel
Silver
Mera bilder!Ăntligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mera bilder!Ăntligen.
Tack! Ăr vĂ€ldigt nöjd sĂ„hĂ€r lĂ„ngt, kĂ€nns som en stabil klocka med mera kvalitetskĂ€nsla Ă€n vad jag förvĂ€ntade mig.Bra förstaval! Direkt pĂ„ screw back.
Perfekt nÀr man Äker till Mauritius. DÄ behöver man inte ens stÀlla om tidenHajfenan Àr en fin detalj. Tur att ingen fÄtt för sig att korta bandet.
De förinstÀllda "homesite"-tiderna Àr ocksÄ ganska exotiskt kul om man som jag inte sett finessen förr; Hawaii, Tahiti, Cayman, Galapagos, Mauritius och liknande.
http://mygshock.com/casio-manual/2016/
Den dÀr Àr sÄ grymt lÀcker! Jag sitter nÀstan och dregglar hÀr!
Finns ju inget som hindrar dig frÄn att skapa den stora Square trÄden risken Àr vÀl att det blir för fÄ inlÀgg dÄ alla andra hÀnger hÀr.Sidan 200...
Jag tycker att denna trÄden om G-Shocks borde ha varit TVà frÄn första början:
1. Square-trÄd (för att square verkligen förtjÀnar egen trÄd)
2. Runda G-Shocks
Seiko har trĂ„dar om nĂ€stan varje modell, jag tycker att moderater hĂ€r kan dela denna trĂ„d och göra lite ordning bland alla Gâs... please
Ăr det verkligen sĂ„n oreda hĂ€r? SjĂ€lv gillar jag att det finns sĂ„n mĂ„ngfald pĂ„ ett och samma stĂ€lle.Sidan 200...
Jag tycker att denna trÄden om G-Shocks borde ha varit TVà frÄn första början:
1. Square-trÄd (för att square verkligen förtjÀnar egen trÄd)
2. Runda G-Shocks
Seiko har trĂ„dar om nĂ€stan varje modell, jag tycker att moderater hĂ€r kan dela denna trĂ„d och göra lite ordning bland alla Gâs... please
En nÀst intill oumbÀrlig finess, nÀr man tÀnker efter.Perfekt nÀr man Äker till Mauritius. DÄ behöver man inte ens stÀlla om tiden
Ăr det verkligen sĂ„n oreda hĂ€r? SjĂ€lv gillar jag att det finns sĂ„n mĂ„ngfald pĂ„ ett och samma stĂ€lle.
Passar bra till din övriga utrustning. GÀrna en recension senare om hur klockan upplevs i arbetet!
Riktigt lÀcker
Jag vill ocksÄ vara med pÄ sida 200
Ăven med min första G-Shock som har sett lite förĂ€ndring sedan den kom. FrĂ„n svartsvart och compositband till stormtrooper stil vilket har bidragit till ökad handledstid.
HÀromveckan testade jag Àven en Rangeman ocksÄ vilken satt bÀttre Àn jag vÀntade mig, tyvÀrr sitter det mesta lite för stort pÄ min handled men kanske fÄ göra ett undantag om det dyker upp nÄgon Rangeman med roliga fÀrger!
Det blir de sÀkert, ÄterstÄr att se worst case sÄ har jag originaldelarna kvar! Hade iofs en vit g2000 för ett tag sedan som fortfarande var helt OK trots mÄnga Är pÄ nacken..
VÀldigt rolig kombination. Jag Àr ocksÄ sugen pÄ en vit G men blir de inte smutsiga och gulaktiga rÀtt fort?
Kan man be om ref pÄ den högra? Riktigt frÀsig!
Kan man be om ref pÄ den högra? Riktigt frÀsig!
Tackar! Nu blir det att hetsletaDet Ă€r en GX-56 (minns inte det exakta modellnumret) s.k âKing of Gâ pga storleken.
Finns i olika versioner, fÀrger, neg display etc.
PĂ„ vilket sĂ€tt skiljer den sig frĂ„n andra squares som ger den överlĂ€gsen komfort?Firar 200 sidor med min första G-SHOCK som jag haft i nĂ€stan 1Âœ Ă„r och som Ă€r överlĂ€gset skönast bĂ€ra av alla Squares som jag testat: GW-5000-1JF
Lite nörderi om synkning av G-Shock med multiband/atomic funktion.
Mina G-Shocks synkar alltsom oftast men inte alltid och det finns ju flera faktorer som pĂ„verkar detta (klockans placering, vĂ€derförhĂ„llanden) men dĂ„ funktionen finns dĂ€r sĂ„ vill jag helst att den ska synka varje dag och jag tĂ€nkte bara kolla om fler Ă€n jag âfuskarâ för att uppnĂ„ synk?
Med fusk menar jag passiva/aktiva ÄtgÀrder för att sÀkerstÀlla lyckad synk.
Exempel pÄ ÄtgÀrder kan ju vara att lÀgga klockan pÄ en viss plats pÄ kvÀllen dÀr man vet att den enklare synkar (fönsterbrÀde Ät ett visst vÀderstreck tex). Andra exempel kan vara att bÀra klockan pÄ sig nÀr man sover vilket Àr ett bra knep men lite opraktiskt för sömnkvalitet och samliv om vi snackar >20 klockor.
SjĂ€lv fuskar jag lite med nĂ„gra andra knep varav ett Ă€r anvĂ€ndandet av denna âwave receiverâ frĂ„n Citicen som enligt uppgift förstĂ€rker mottagning av DCF77 stationens signaler frĂ„n Tyskland.
Jag förvarar den vid lÄdan dÀr mina G-shocks ligger nÀr de inte anvÀnds. HjÀlper den, ja jag tycker mig se en markant förbÀttring av synk statistiken sedan denna införskaffades men vem vet, kanske Àr det lite placebo effekt. Placering av denna Àr ju ocksÄ kritiskt för att den ska fungera optimalt sÄ man fÄr leta efter allra bÀsta plats (hustrun uppskattar dock inte att ha ett peli case fullt med G-Shocks pÄ köksbÀnken tyvÀrr). Lit ediskussion kring denna tingest pÄ DWF för den intresserade: http://newdwf.com/viewtopic.php?f=59&t=4736
Ett annat fusk Àr att aktivt/manuellt stÀlla klockan i synklÀge och synka mha denna app som replikerar(?) DCF77 signalen frÄn din telefon/padda, funkar utmÀrkt, L3 mottagning direkt och synkar felfritt.
Ăr det bara jag som Ă€r sĂ„hĂ€r?
Lite nörderi om synkning av G-Shock med multiband/atomic funktion.
Mina G-Shocks synkar alltsom oftast men inte alltid och det finns ju flera faktorer som pĂ„verkar detta (klockans placering, vĂ€derförhĂ„llanden) men dĂ„ funktionen finns dĂ€r sĂ„ vill jag helst att den ska synka varje dag och jag tĂ€nkte bara kolla om fler Ă€n jag âfuskarâ för att uppnĂ„ synk?
Med fusk menar jag passiva/aktiva ÄtgÀrder för att sÀkerstÀlla lyckad synk.
Exempel pÄ ÄtgÀrder kan ju vara att lÀgga klockan pÄ en viss plats pÄ kvÀllen dÀr man vet att den enklare synkar (fönsterbrÀde Ät ett visst vÀderstreck tex). Andra exempel kan vara att bÀra klockan pÄ sig nÀr man sover vilket Àr ett bra knep men lite opraktiskt för sömnkvalitet och samliv om vi snackar >20 klockor.
SjĂ€lv fuskar jag lite med nĂ„gra andra knep varav ett Ă€r anvĂ€ndandet av denna âwave receiverâ frĂ„n Citicen som enligt uppgift förstĂ€rker mottagning av DCF77 stationens signaler frĂ„n Tyskland.
Jag förvarar den vid lÄdan dÀr mina G-shocks ligger nÀr de inte anvÀnds. HjÀlper den, ja jag tycker mig se en markant förbÀttring av synk statistiken sedan denna införskaffades men vem vet, kanske Àr det lite placebo effekt. Placering av denna Àr ju ocksÄ kritiskt för att den ska fungera optimalt sÄ man fÄr leta efter allra bÀsta plats (hustrun uppskattar dock inte att ha ett peli case fullt med G-Shocks pÄ köksbÀnken tyvÀrr). Lit ediskussion kring denna tingest pÄ DWF för den intresserade: http://newdwf.com/viewtopic.php?f=59&t=4736
Ett annat fusk Àr att aktivt/manuellt stÀlla klockan i synklÀge och synka mha denna app som replikerar(?) DCF77 signalen frÄn din telefon/padda, funkar utmÀrkt, L3 mottagning direkt och synkar felfritt.
Ăr det bara jag som Ă€r sĂ„hĂ€r?