• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PÄ vilket sÀtt skiljer den sig frÄn andra squares som ger den överlÀgsen komfort?
Tycker ocksÄ den Àr skön. Det Àr ett nÄgot mjukare band pÄ den.

SjÀlv har jag fastnat för codurabandet!

B9811122-C448-42EE-BA4B-91CFACCA919A.jpeg

Yay, made page 200!
3EA09163-0018-4065-AFBC-392A8DD3258C.jpeg

Lite nörderi om synkning av G-Shock med multiband/atomic funktion.
Mina G-Shocks synkar alltsom oftast men inte alltid och det finns ju flera faktorer som pĂ„verkar detta (klockans placering, vĂ€derförhĂ„llanden) men dĂ„ funktionen finns dĂ€r sĂ„ vill jag helst att den ska synka varje dag och jag tĂ€nkte bara kolla om fler Ă€n jag ”fuskar” för att uppnĂ„ synk?

Med fusk menar jag passiva/aktiva ÄtgÀrder för att sÀkerstÀlla lyckad synk.
Exempel pÄ ÄtgÀrder kan ju vara att lÀgga klockan pÄ en viss plats pÄ kvÀllen dÀr man vet att den enklare synkar (fönsterbrÀde Ät ett visst vÀderstreck tex). Andra exempel kan vara att bÀra klockan pÄ sig nÀr man sover vilket Àr ett bra knep men lite opraktiskt för sömnkvalitet och samliv om vi snackar >20 klockor.

SjĂ€lv fuskar jag lite med nĂ„gra andra knep varav ett Ă€r anvĂ€ndandet av denna ”wave receiver” frĂ„n Citicen som enligt uppgift förstĂ€rker mottagning av DCF77 stationens signaler frĂ„n Tyskland.

Jag förvarar den vid lÄdan dÀr mina G-shocks ligger nÀr de inte anvÀnds. HjÀlper den, ja jag tycker mig se en markant förbÀttring av synk statistiken sedan denna införskaffades men vem vet, kanske Àr det lite placebo effekt. Placering av denna Àr ju ocksÄ kritiskt för att den ska fungera optimalt sÄ man fÄr leta efter allra bÀsta plats (hustrun uppskattar dock inte att ha ett peli case fullt med G-Shocks pÄ köksbÀnken tyvÀrr). Lit ediskussion kring denna tingest pÄ DWF för den intresserade: http://newdwf.com/viewtopic.php?f=59&t=4736

Ett annat fusk Àr att aktivt/manuellt stÀlla klockan i synklÀge och synka mha denna app som replikerar(?) DCF77 signalen frÄn din telefon/padda, funkar utmÀrkt, L3 mottagning direkt och synkar felfritt.

Är det bara jag som Ă€r sĂ„hĂ€r? :sorry:
Tack för apptipset, har normalt inga problem med att synca med min gshock men har en vÀggklocka frÄn Sinn som jag skall testa pÄ dÄ den ibland fÄr in fel signal och stÀllet sig ett par timmar fel.

• Like
Reactions: S.L
Nu har jag smygit runt pÄ den hÀr trÄden ett tag och funderat om man ska prova en G-shock.
Nu har jag den pÄ armen och jÀvlar vilken klocka:)
Hel nöjd fast det Àr ett as:cigar:
SÄ nu har man vell fastnat i det hÀr trÀsket:)

BAB172B2-249E-44B2-9BE8-11B58BD1463B.jpeg

En första G-shock och det blev en Mudmaster? Skönt köp dÀr.
VĂ€lkommen till G-klubben :)

Haha :D ja det kan man ju undra sig, vi fÄr se:)
Funderar pÄ o köpa ett gult band till min oxÄ.
Är det ebay som gĂ€ller?

Artikelnr 10506520
PÄ ebay frÄn Japan finns nÄgra för 550-600kr inkl frakt.
Watchtech vill ha 858kr + moms.
Tiktox vill ha ÂŁ55 (plus frakt).
Pacparts vill ha $87 (plus frakt).

Lite nörderi om synkning av G-Shock med multiband/atomic funktion.
Mina G-Shocks synkar alltsom oftast men inte alltid och det finns ju flera faktorer som pĂ„verkar detta (klockans placering, vĂ€derförhĂ„llanden) men dĂ„ funktionen finns dĂ€r sĂ„ vill jag helst att den ska synka varje dag och jag tĂ€nkte bara kolla om fler Ă€n jag ”fuskar” för att uppnĂ„ synk?

Med fusk menar jag passiva/aktiva ÄtgÀrder för att sÀkerstÀlla lyckad synk.
Exempel pÄ ÄtgÀrder kan ju vara att lÀgga klockan pÄ en viss plats pÄ kvÀllen dÀr man vet att den enklare synkar (fönsterbrÀde Ät ett visst vÀderstreck tex). Andra exempel kan vara att bÀra klockan pÄ sig nÀr man sover vilket Àr ett bra knep men lite opraktiskt för sömnkvalitet och samliv om vi snackar >20 klockor.

SjĂ€lv fuskar jag lite med nĂ„gra andra knep varav ett Ă€r anvĂ€ndandet av denna ”wave receiver” frĂ„n Citicen som enligt uppgift förstĂ€rker mottagning av DCF77 stationens signaler frĂ„n Tyskland.

Jag förvarar den vid lÄdan dÀr mina G-shocks ligger nÀr de inte anvÀnds. HjÀlper den, ja jag tycker mig se en markant förbÀttring av synk statistiken sedan denna införskaffades men vem vet, kanske Àr det lite placebo effekt. Placering av denna Àr ju ocksÄ kritiskt för att den ska fungera optimalt sÄ man fÄr leta efter allra bÀsta plats (hustrun uppskattar dock inte att ha ett peli case fullt med G-Shocks pÄ köksbÀnken tyvÀrr). Lit ediskussion kring denna tingest pÄ DWF för den intresserade: http://newdwf.com/viewtopic.php?f=59&t=4736

Ett annat fusk Àr att aktivt/manuellt stÀlla klockan i synklÀge och synka mha denna app som replikerar(?) DCF77 signalen frÄn din telefon/padda, funkar utmÀrkt, L3 mottagning direkt och synkar felfritt.

Är det bara jag som Ă€r sĂ„hĂ€r? :sorry:

Prylar Àr roligt :). FÄr du plats med alla dina G-shock klockor pÄ en och samma bild ;)?

Nu har jag smygit runt pÄ den hÀr trÄden ett tag och funderat om man ska prova en G-shock.
Nu har jag den pÄ armen och jÀvlar vilken klocka:)
Hel nöjd fast det Àr ett as:cigar:
SÄ nu har man vell fastnat i det hÀr trÀsket:)

BAB172B2-249E-44B2-9BE8-11B58BD1463B.jpeg

Riktigt schysst! var/Àr sjÀlv bra sugen pÄ en mudmaster men blir lite avskrÀckt av storleken, verkar vara en riktig best till stor klocka!

Tillbaka
Topp