• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

KenKun

Patek
2-Faktor
Fin 😌

A9ACBC43-A146-4069-93A9-F6E05E696905.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Du har fÄtt mig nyfiken pÄ kingen, en modell som jag aldrig förut har tittat nÀrmare pÄ. Vad tycker du om den? Storlek, funktioner, kÀnsla?
Den Ă€r trots sin storlek vĂ€ldigt bekvĂ€m att bĂ€ra🙂
FuntinsmĂ€ssigt Ă€r den ungefĂ€r som en GW-M5610, alltsĂ„ rĂ€tt basic men med allt du egentligen behöver👍
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Du har fÄtt mig nyfiken pÄ kingen, en modell som jag aldrig förut har tittat nÀrmare pÄ. Vad tycker du om den? Storlek, funktioner, kÀnsla?

Den Àr brutal pÄ alla vis. SÄklart, stor Àr den men Àr en av de bekvÀmaste klockor jag har (pÄ 16,5cm handled).
HÀrligt bullig och bulkig. Tycker inte man ska vara rÀdd för mÄtten enligt spec, de sÀger inte sÄ mkt om hur klockan upplevs pÄ armen.

Funktioner = standard plus extra tidszon.

PXL_20210721_121508465.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det Àr storleken jag funderar lite pÄ, samtidigt har jag bÄde Frogman och GWG-1000 vilka jag tycker funkar.


Om du tycker GWG 1000 och Frogman funkar, kommer King ocksÄ att funka tror jag.

Displayen pÄ King Àr rÀtt litet sÄ det i sig gör att klockan inte ser sÄ överdrivet stor ut.

Ska sÀgas att pÄ nÀra hÄll och pÄ bild ser King rÀtt stor ut men pÄ avstÄnd tycker jag inte alls att den sticker ut pÄ nÄgot vis. NÀstan som en lite bulligare square.

HÀr, pÄ lite avstÄnd.

PXL_20210721_122547312.jpg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Den Àr brutal pÄ alla vis. SÄklart, stor Àr den men Àr en av de bekvÀmaste klockor jag har (pÄ 16,5cm handled).
HÀrligt bullig och bulkig. Tycker inte man ska vara rÀdd för mÄtten enligt spec, de sÀger inte sÄ mkt om hur klockan upplevs pÄ armen.

Funktioner = standard plus extra tidszon.

PXL_20210721_121508465.jpg
Det Àr bland annat det som gör den sÄ tilltalande tror jag, att den Àr brutal! Vi har ungefÀr samma mÄtt pÄ handleden sÄ dÄ lÀr den sitta bra, stor men bra. Hade varit kul att testa!
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Om du tycker GWG 1000 och Frogman funkar, kommer King ocksÄ att funka tror jag.

Displayen pÄ King Àr rÀtt litet sÄ det i sig gör att klockan inte ser sÄ överdrivet stor ut.

Ska sÀgas att pÄ nÀra hÄll och pÄ bild ser King rÀtt stor ut men pÄ avstÄnd tycker jag inte alls att den sticker ut pÄ nÄgot vis. NÀstan som en lite bulligare square.

HÀr, pÄ lite avstÄnd.

PXL_20210721_122547312.jpg
Det dÀr ser ju skitbra ut
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det dÀr ser ju skitbra ut

Ja, den Àr perfekt pÄ mÄnga vis.
Definitivt en underskattad modell.

Dubbla lager resin, mudresist, dubbla glas, feta knappskydd, dubbel uppsÀttning Alpha-Gel inne i klockan för extra stötskydd, feta philipsskruvar pÄ spÀnnet.

Den helsvarta jag har heter GX-56 BB. Den sÀljs i Sverige och kostar runt 1650-1700 spÀnn.
Den andra jag har med positiv display Àr som sagt jdm och sÀljs bara i Japan eller nÄn KS'are som tröttnat.
Den kostar ungefÀr lika mkt (ex moms etc) och har dessutom radiosynk om det Àr viktigt.

PXL_20210721_124336094.jpg
PXL_20210721_124345482.jpg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ja, den Àr perfekt pÄ mÄnga vis.
Definitivt en underskattad modell.

Dubbla lager resin, mudresist, dubbla glas, feta knappskydd, dubbel uppsÀttning Alpha-Gel inne i klockan för extra stötskydd, feta philipsskruvar pÄ spÀnnet.

Den helsvarta jag har heter GX-56 BB. Den sÀljs i Sverige och kostar runt 1650-1700 spÀnn.
Den andra jag har med positiv display Àr som sagt jdm och sÀljs bara i Japan eller nÄn KS'are som tröttnat.
Den kostar ungefÀr lika mkt (ex moms etc) och har dessutom radiosynk om det Àr viktigt.

PXL_20210721_124336094.jpg
PXL_20210721_124345482.jpg
Absolut grym modell, som sagt helt förbisedd av mig tidigare. Schyssta detaljer, bara skruven pÄ spÀnnet dÀr fÄr mig att vilja köpa. Den med positiv display Àr den som lockar mig mest, grym fÀrgsÀttning!

Ser att Àven den svarta gÄr att fÄ tag pÄ med MB6 om man bestÀller frÄn Japan.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Absolut grym modell, som sagt helt förbisedd av mig tidigare. Schyssta detaljer, bara skruven pÄ spÀnnet dÀr fÄr mig att vilja köpa. Den med positiv display Àr den som lockar mig mest, grym fÀrgsÀttning!

Ser att Àven den svarta gÄr att fÄ tag pÄ med MB6 om man bestÀller frÄn Japan.


Hehe, den gick under min radar vÀldigt lÀnge ocksÄ. Jag Àr alltid sÄ sen pÄ bollen.

Fina detaljer pÄ den. Inte minst snygg design. Titta bara pÄ knappskyddens vackra och estetiska krökningar!

Ja den svarta med radiosynk finns som jdm.
Den positiva tycker jag Àr snyggast och mest mÄngsidig. Den helsvarta Àr "bara" cool. ^^
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Absolut grym modell, som sagt helt förbisedd av mig tidigare. Schyssta detaljer, bara skruven pÄ spÀnnet dÀr fÄr mig att vilja köpa. Den med positiv display Àr den som lockar mig mest, grym fÀrgsÀttning!

Ser att Àven den svarta gÄr att fÄ tag pÄ med MB6 om man bestÀller frÄn Japan.
Den svarta med MB6 finns att köpa i Europa.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Hehe, den gick under min radar vÀldigt lÀnge ocksÄ. Jag Àr alltid sÄ sen pÄ bollen.

Fina detaljer pÄ den. Inte minst snygg design. Titta bara pÄ knappskyddens vackra och estetiska krökningar!

Ja den svarta med radiosynk finns som jdm.
Den positiva tycker jag Àr snyggast och mest mÄngsidig. Den helsvarta Àr "bara" cool. ^^
Man vill ju ha bĂ„de en funktionell och en cool 😎
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Absolut grym modell, som sagt helt förbisedd av mig tidigare. Schyssta detaljer, bara skruven pÄ spÀnnet dÀr fÄr mig att vilja köpa. Den med positiv display Àr den som lockar mig mest, grym fÀrgsÀttning!

Ser att Àven den svarta gÄr att fÄ tag pÄ med MB6 om man bestÀller frÄn Japan.
Denna king e ju riktigt ball ocksĂ„! 😎

 
Topp