Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
G-shocks Àr verkligen trevliga klockor. Minns squares med en stor dos nostalgi nÀr jag i tioÄrsÄldern var pÄ besök hos bekanta till mina förÀldrar (som hade bott i HK). Ungarna dÀr var i min Älder och hade just fÄtt ett par g-shocks (mÄste ha varit i nÀstan direkt anslutning till lansering) och de var sÄ stolta över de stöttÄliga klockorna som dessutom var vattentÀta ner till 200m! Vilken avundsjuka en liten unge kunde kÀnna tÀnker jag nu. DÀr och dÄ vÀcktes mitt klockintresse men det blev inga G-shocks frÄn mina pÀron. Bara no-name klockor med inbyggda spel och annat. Inte förrÀn 90-talet började jag köpa trevligare klockor till mig sjÀlv och Àven G-shock. En square kommer jag alltid att Àga!
Jag hade en tuff Gul klocka nÀr jag var kanske 12-13. Men man sÄg alltid g-shock annonserna i skate och snowboardtidningarna man lÀste o en G var det man egentligen ville ha.
Var faktiskt först 3-4 Är sen som jag faktiskt skaffade min första G.
Om du inte trycker pÄ ljusdiodknappen jÀmt sÄ kommer det med största sannolikhet hÄlla de tidsrymder du förvÀntar dig. De Àr vÀldigt konservativa med sina batterilÀngdsangivelser.Dagens köp pÄ Klockmaster Globen, en DW-5750E.
Mycket nöjd, ville inte ha nÄgon ABC-klocka.
Valde bort tough solar (fanns egentligen inte i butiken!) men jag nu googlar batterilivslÀngden stÄr det ynkliga 2 Är!!!
Det Àr ju ett lithiumbatteri vi snackar om, jag hade förvÀntat mig 5, 7 eller varför inte 10 Är.
Dagens köp pÄ Klockmaster Globen, en DW-5750E.
Mycket nöjd, ville inte ha nÄgon ABC-klocka.
Valde bort tough solar (fanns egentligen inte i butiken!) men jag nu googlar batterilivslÀngden stÄr det ynkliga 2 Är!!!
Det Àr ju ett lithiumbatteri vi snackar om, jag hade förvÀntat mig 5, 7 eller varför inte 10 Är.
En frÄga angÄende en vÀldigt (enligt mitt tycke) cool display.
För nÄgra mÄnader sen köpte jag denna Baby-G till dottern, men hon tyckte den var "för lyxig". Har behÄllit den för jag har ÀndÄ tyckt att den kan fÄ ligga till sig och den har en display som jag inte sett pÄ nÄgon annan klocka. Den Àr guldig och riiiiiktigt spegelblank.
KÀnner nÄgon till en G-shock med sÄn hÀr display eller vet nÄtt om varför den Àr sÄ ovanlig? AnsÄgs den för brÀcklig eller för dyr att jobba vidare med?
En sÄn display vore ju riktigt nice pÄ en 5000 i metall.
MSG-172CG
Cool, har den mörkt blÄlila resin? Ser svart ut pÄ bilden.This just in! Första intrycket efter att ha haft den ett par timmar Àr att den Àr riktigt bra. FÄr bli owg en vecka och se om jag tycker lika mycket om den dÄ!
G-2000A-2JF aka Vice Eye
Nice klocka och knivDW-6700 "Skyforce"
I den hÀr sÄ skall alla mina g-shocks fÄ en hedersplats! perfekt överraskning nÀr man kommer hem frÄn jobbet. (ja jag Àr medveten om att det Àr en analog klocka pÄ handleden )
Shysst. Har du nÄgra planer för jellyn? Sett vissa som fÀrgar in dem med bra resultat.En ovanlig square:
GW-M5625 frÄn 25 Ärs anniversary. Kommer pÄ en gulnad resin jelly. Bytte till svart. Kommer förmodligen försöka hitta en gul. Har redan en neon gul som jag tyckte den inte riktigt kom överrens med.