• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kör fortfarande med Majestic Realistic G
5CBA84B1-69E8-429E-A61E-8DE02B536458.jpeg

En liten sak jag undrar av intresse:
Ni som har Rangeman, mudmaster osv av de mer avancerade G-shocks, Àr det nÄgon som verkligen har anvÀndning för en sÄdan klocka och dess funktioner? AlltsÄ Àr det nÄgon som har den för en annan anledning att de Àr sjukt coola =)
Vilka funktioner?? 😁

Ni som har Rangeman, mudmaster osv av de mer avancerade G-shocks, Àr det nÄgon som verkligen har anvÀndning för en sÄdan klocka och dess funktioner? AlltsÄ Àr det nÄgon som har den för en annan anledning att de Àr sjukt coola =)
Jag har de mest för att de Àr coola. Rangeman och GD350 Àr enda G-Shock dÀr jag anvÀnder funktioner som tidtagning och timer för att de har en snabbknapp för det.

Kompass Àr ju lite kul att ha ibland. SoluppgÄng och solnedgÄng har jag nytta av. Temp anvÀnder jag aldrig, ett jÀkla bök att ta av klockan i en kvart för att se hur varmt det Àr.

Barometern som visar lufttryckets historik och framförallt trender Àr ju mer trÀffsÀker Àn SMHI's prognoser. ^^
Det fĂ„r mig undra om vĂ€derförhĂ„llandena Ă€r svĂ„rare att förutspĂ„ i Norden Ă€n t ex i Japan dĂ€r prognosen nĂ€stan alltid trĂ€ffar rĂ€tt, flera dagar in i framtiden. Å andra sidan tycks norrmĂ€nnen vara duktigare pĂ„ att spĂ„ vĂ€der Ă€n SMHI. Who knows. Var det inte SMHI som fick rĂ€tt hĂ€ftig kritik av regeringen för nĂ„gra Ă„r sedan just för deras undermĂ„liga prognoser?

Absolut! Ibland anvĂ€nder exempelvis timern nĂ€r jag kokar Ă€gg đŸ€“

TĂ€nker mest om nĂ„gon Ă€r i det militĂ€ra kanske och anvĂ€nt det i "fĂ€lt" osv. Är mest intresserad dĂ„ jag tycker det Ă€r sjukt hĂ€ftigt att en klocka för bara nĂ„gra tusenlappar kan vara sĂ„ jĂ€kla bra och omtyckt av diverse yrkeskategorier och specialförband.

Kompass, barometer, altimeter o allt vad de har
Åh fasen finns det sĂ„na grejer i dom?? 😳

SkĂ€mt Ă„ sido, barometern och timer Ă€r vĂ€l det jag anvĂ€nder mest. GPS-funktionerna i GBD-H1000 och stora Rangeman Ă€r riktigt kul att anvĂ€nda oxĂ„, sĂ„ man kan se hur man klippt grĂ€set till exempel😀
Screenshot_20210804_154831.jpg

Senast Àndrad:
Jag anvÀnder termometern för att kolla sovrummets temperatur t.ex. Barometern ger en indikation om vart lufttrycket Àr pÄ vÀg och den funktionen uppskattar jag för att kunna följa vÀderförÀndringar. De flesta tror jag dock anvÀnder g-shocks p.g.a. deras stryktÄlighet.

Jag anvĂ€nde GBD-H1000 idag senast för att kolla temperaturen i vattnet nĂ€r jag badade 😎

Tillbaka
Topp