• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En liten sak jag undrar av intresse:
Ni som har Rangeman, mudmaster osv av de mer avancerade G-shocks, Àr det nÄgon som verkligen har anvÀndning för en sÄdan klocka och dess funktioner? AlltsÄ Àr det nÄgon som har den för en annan anledning att de Àr sjukt coola =)
Köpte Rangeman enbart pĂ„ utseende 😊

NĂ€r Saab kom till byn 😁
20210804_173733.jpg

SĂ„ snabb att PMa har du nog aldrig vart va?? 😄

Ja dĂ€r var du snabb 😁 En perfekt kombo!
SÄ löjligt snabb, sÄg nicket, rubriken och att annonsen var tre minuter gammal.
Visste exakt vilken klocka det var â˜ș
VĂ€rsta FOMO jag upplevt nĂ„gonsin! 😳
Trodde Ă€rligt att nĂ„gon annan skulle vara snabbare
 sen strulade det med Swish och BankID dĂ„ jag bytt lur igĂ„r och inte hunnit fixa klart med det 😼

En liten sak jag undrar av intresse:
Ni som har Rangeman, mudmaster osv av de mer avancerade G-shocks, Àr det nÄgon som verkligen har anvÀndning för en sÄdan klocka och dess funktioner? AlltsÄ Àr det nÄgon som har den för en annan anledning att de Àr sjukt coola =)
Kompass - nĂ€r jag mĂ„ste hitta frugan pĂ„ NK đŸ€Ł (nej, nej, jag Ă€r singel, men kompassen pĂ„ Rangemans och Masters har en minnesfunktion för riktningsgraden ifall du glömt den)

Barometer Ă€r alltid pĂ„ i tidvisningslĂ€get istĂ€llet för veckodagen - och, ja, den gissar vĂ€dret bĂ€ttre Ă€n SMHI 👍

Tempen Àr kul bÄde pÄ vintern och sommaren, ta bara av klockar frÄn handleden en kvart innan sÄ sensorn hinner mÀta rÀtt utetemperatur.

HöjdmĂ€taren
 vissa dissar den som pesten, jag sĂ€ger istĂ€llet sĂ„ hĂ€r:
Du Ă€r tex i SĂ€len och ska Ă„ka liften till toppstugan och undrar hur högt Ă€r det dit

eller har du kommit pĂ„ besök i Gbg och ska gĂ„ upp till Skansen Kronan (och undrar hur högt du har gĂ„tt):
RESETA höjdmĂ€taren strax innan du ska upp sĂ„ den visar 0 m
 den visar korrekt höjd hela tiden under gĂ„ngen, och nĂ€r du Ă€r pĂ„ toppen sĂ„ ser du hur högt Ă€r det FRÅN STARTPUNKTEN.
KLART! 👍😉

Finbesök av @Agnby⌚ med tillhörande G-provning😁 Klart han var "tvungen" att ha GWGn pĂ„ sig🙄 Men undrar om det inte landar en rosa Rangeman hos honom oxĂ„đŸ˜
Gwg pÄ mig...
IMG_20210804_171933.jpg

Rosa pĂ„ @Agnby⌚ Klart han behöver en sĂ„ eller vad sĂ€ger ni andra? 😉
IMG_20210804_173107.jpg

IMG_20210804_173452.jpg
Ja, jag blev glatt överraskad att den rosa var sĂ„ snygg IRL! 😍

[
Samma hÀr, vÀrdelös funktion om inte vÀdret Àr 100% samma mellan mÀtningarna

Jag har altimeter pÄ min cykel-gps ocksÄ och det funkar hyfsat Àven om vissa missvisningar uppstÄr eftersom lufttrycket Àndras bÄde nÀr jag förflyttar mig och eftersom pÄ samma plats. Men nÀr jag cyklar i kuperat landskap och höjden över havet Àndras pÄ kort tid sÄ funkar det vÀldigt bra.
Men jag har mÀrkt att höjdvisningen pÄ olika platser Àr nÄgot olika vid olika tillfÀllen Àven om jag nollstÀller den nÀr jag startar hemifrÄn. Samt att vÀrdet inte Àr noll meter nÀr jag Àr tillbaka hemma, vilket visar att lufttrycket hunnit Àndras under den timme eller timmar jag varit borta.

Ja det gör den. Men pilen för baro info pekar alltid nerÄt. Fast barometern har gÄtt uppÄt de senaste dagarna sÄ har den aldrig Àndrat uppÄt
Är inte pilen larmet för plötsligt vĂ€deromslag
 den funktionen kan du stĂ€nga av om du vill att klockan gĂ„r i vilolĂ€ge pĂ„ natten (sĂ„ Ă€r det pĂ„ min RM)
Vad sĂ€ger manualen? đŸ€”

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp