• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

😍 Stor? Ja! För stor?
Nej det tycker jag inte!
Kan vara nykĂ€r iofs 😝
A94F175F-DB80-4CEC-8E46-2C790EE3F40D.jpeg
Snyggt

Det hÀr med armband Àr ibland knepigt. Det Àr tydligen inte ovanligt att man uppfattar att inget lÀge Àr perfekt sÄ att det antingen sitter för löst eller för hÄrt. Det borde antingen finnas tÀtare steg eller steglös justering.
PÄ min Rangeman 9400 sÄ hade jag först armbandet instÀllt pÄ 5e hÄlet frÄn klockan sett. Den kÀndes dock lite för lös sÄ att klockan ville svÀnga runt pÄ handleden. SÄ jag spÀnde Ät den pÄ 4e hÄlet. DÄ sitter den ordentligt och Àven lite för snÀvt sÄ jag placerade klockan ca 2cm lÀngre upp pÄ armen. SÄ som vissa vill ha en klocka normalt. Nu sitter den perfekt.

SÄ hÀr ser det ut pÄ armen:
20210806_183611.jpg

Och om jag böjer handen uppÄt sÄ kommer den i kontakt med sidan pÄ klockan Àven nÀr den Àr lite högre upp pÄ handen.
Jag hÄller Ànnu pÄ att vÀnja mig och inser att Àven om jag inte vill ha en dressklocka sÄ hÀr sÄ Àr det rÀtt för en stor klocka som Rangeman.

20210806_183617.jpg

Senast Àndrad:
Det hÀr med armband Àr ibland knepigt. Det Àr tydligen inte ovanligt att man uppfattar att inget lÀge Àr perfekt sÄ att det antingen sitter för löst eller för hÄrt. Det borde antingen finnas tÀtare steg eller steglös justering.
PÄ min Rangeman 9400 sÄ hade jag först armbandet instÀllt pÄ 5e hÄlet frÄn klockan sett. Den kÀndes dock lite för lös sÄ att klockan ville svÀnga runt pÄ handleden. SÄ jag spÀnde Ät den pÄ 4e hÄlet. DÄ sitter den ordentligt och Àven lite för snÀvt sÄ jag placerade klockan ca 2cm lÀngre upp pÄ armen. SÄ som vissa vill ha en klocka normalt. Nu sitter den perfekt.

SÄ hÀr ser det ut pÄ armen:
20210806_183611.jpg

Och om jag böjer handen uppÄt sÄ kommer den i kontakt med sidan pÄ klockan Àven nÀr den Àr lite högre upp pÄ handen.
Jag hÄller Ànnu pÄ att vÀnja mig men inser att Àven om jag inte vill ha en dressklocka sÄ hÀr sÄ Àr det rÀtt för Rangeman.

20210806_183617.jpg
Passa dig bara för att lÀgga för mycket tryck pÄ klockan nÀr du vrider vristen sÄ. De har en tendens att gÄ sönder :oops:

Tillbaka
Topp