Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Denna Àr min favorit. Helt omöjligt att hitta ett bra ex till vettigt pris.
Skitsnyggt. SvĂ„rt att byta? Ăr det frĂ„n den dĂ€r lika skejtarvarianten?DĂ„ spammar jag lite dĂ„.
Chevrolet - Amerikansk VolvoDet dÀr Àr inga Volvo 240fÀlgar iaf
Allt frÄn 3k (dÄlig skick) till 6-7k (ok skick). Den Àr riktig fin.Vad brukar de gÄ pÄ? JÀttefina fÀrger.
Jag som inte fattar sÄ mycket förstÄr inte varför de snyggaste modellerna (varianterna) i mÄnga serier inte lÀngre sÀljs?! Förutom för tredubbla priset pÄ Ebay dÄ.Denna Àr min favorit. Helt omöjligt att hitta ett bra ex till vettigt pris.
Lite pill Ă€r det. Man mĂ„ste trycka ut minst 2 pusher för att kunna ta ut skyddet samt den delen som ska byta ut. Det sitter mikro C-clip pĂ„ pusher som Ă€r rĂ€tt jobbigt att ta av och sĂ€tta pĂ„. Zooma in pĂ„ bilden nedan sĂ„ ser du de i mitten till vĂ€nster om caset. Man fĂ„r akta sig för alpha gel, de Ă€r riktigt ömtĂ„liga. InlĂ€gget Ă€r frĂ„n DGK versionen.Skitsnyggt. SvĂ„rt att byta? Ăr det frĂ„n den dĂ€r lika skejtarvarianten?
De gör det för att driva upp intresset för mÀrket. Precis som Rolex gör med sina Hulk, Batman osv.Jag som inte fattar sÄ mycket förstÄr inte varför de snyggaste modellerna (varianterna) i mÄnga serier inte lÀngre sÀljs?! Förutom för tredubbla priset pÄ Ebay dÄ.
Hade Casio tex slÀppt dessa tvÄ nyss postade Kings eller nÄgra gamla fÀrger av Rangeman hade det sÄlt som smör i solsken. Och sÀlja borde man som företag vilja eller. Men men, jag fattar som sagt inte sÄ mycket
Den har en av de roligaste bakgrundsbelysning bland alla squares tycker jag.Botar söndagsÄngesten med att tÀnka pÄ valarna
Ăr det betraktningsvinkeln man justerar nĂ€r man ökar kontrasten pĂ„ en LCD? Vad exakt Ă€r det man Ă€ndrar?DĂ€r har vi ju en sĂ„n med justerbar betraktningsvikel! Har redan glömt vem som frĂ„gade...
Det var dirty ghetto kids jag menade med skejtar versionen kom inte pÄ namnet.Lite pill Àr det. Man mÄste trycka ut minst 2 pusher för att kunna ta ut skyddet samt den delen som ska byta ut. Det sitter mikro C-clip pÄ pusher som Àr rÀtt jobbigt att ta av och sÀtta pÄ. Zooma in pÄ bilden nedan sÄ ser du de i mitten till vÀnster om caset. Man fÄr akta sig för alpha gel, de Àr riktigt ömtÄliga. InlÀgget Àr frÄn DGK versionen.
Den Àr rÀtt kul SvÄrt att fÄnga en bra bild, men ett anstÀndigt försök ÀndÄ.Den har en av de roligaste bakgrundsbelysning bland alla squares tycker jag.
Den har en av de roligaste bakgrundsbelysning bland alla squares tycker jag.
Haha... har haft min stealth king typ 3 Är nu. Ska jag köra stÄlkit sÄ fÄr det bli dessa.Precis. Undrat det ocksÄ
Vi gör ingen bra reklam tydligen
Dom har inte kommit till att klÀ om Kingen till metall Àn dock men det borde bli under nÀsta Är
En LCD skĂ€rm bestĂ„r av en jĂ€kla massa smĂ„ "tappar" som lutar mer eller mindre nĂ€r man slĂ€pper pĂ„ ström genom den. Vilket fĂ„r den effekt att du kan justera betraktningsvinkeln till det ultimata för just den vinkeln du tycker Ă€t optimal för dig om du kan variera strömstyrkan. Eller tja... sĂ„ har jag lĂ€rt mig en gĂ„ng i forntiden iaf.Ăr det betraktningsvinkeln man justerar nĂ€r man ökar kontrasten pĂ„ en LCD? Vad exakt Ă€r det man Ă€ndrar?
Jag har Àgt en Suunto med den funktionen och jag trodde (utan att ha undersökt det hela nÀrmare) att man pÄ nÄt sÀtt ökade "svÀrtan" i siffrorna.
Det hÀr Àr ju intressant. Om man justerar betraktningsvinkeln - hur gÄr det till i praktiken, hur funkar det?
Ja den Àr fin. Jag gillar den vanliga shock resist ocksÄ.HÀr Àr den bakgrundsbelysning jag gillar allra bÀst av dom jag har. Förklaringen? I'm a lover not a fighter baby!
BL stÄr pÄ min vill ha listan.Mer lila
Det var vÀckarklockan som kostar 400kr alltsÄ...
Aa hahah. TÀnkte nÀr jag sÄg annonsen. Det köper jag direktDet var vÀckarklockan som kostar 400kr alltsÄ...
Casio G-shock DW-6600 i fint skick.
Nytt batteri. Trycktestad
Alla funktioner fungerar.
Alarm, stoppur med mellantid, timer, bakgrundsbelysning
Pris 2500kr
Men pÄ G7710 sÄ justerar man kontrasten pÄ display bara, alltsÄ ljusare eller mörkare. Den Àndrar inte betraktningsvinkel.En LCD skÀrm bestÄr av en jÀkla massa smÄ "tappar" som lutar mer eller mindre nÀr man slÀpper pÄ ström genom den. Vilket fÄr den effekt att du kan justera betraktningsvinkeln till det ultimata för just den vinkeln du tycker Àt optimal för dig om du kan variera strömstyrkan. Eller tja... sÄ har jag lÀrt mig en gÄng i forntiden iaf.
Fast vi pratar nog om samma sak? NÀr tapparna ligger parallellt med ditt öga ter sig siffrorna som skarpast och kontrasten ser dÄ bÀst (mörkast) ut. NÀr dom ligger rakt mot ditt öga Àr dom i princip osynliga, dvs ljusast?Men pÄ G7710 sÄ justerar man kontrasten pÄ display bara, alltsÄ ljusare eller mörkare. Den Àndrar inte betraktningsvinkel.