• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
PXL_20210822_162214730.PORTRAIT~2.jpg
 
Denna Àr min favorit. Helt omöjligt att hitta ett bra ex till vettigt pris.
unnamed (4).jpg
Jag som inte fattar sÄ mycket förstÄr inte varför de snyggaste modellerna (varianterna) i mÄnga serier inte lÀngre sÀljs?! Förutom för tredubbla priset pÄ Ebay dÄ.

Hade Casio tex slĂ€ppt dessa tvĂ„ nyss postade Kings eller nĂ„gra gamla fĂ€rger av Rangeman hade det sĂ„lt som smör i solsken. Och sĂ€lja borde man som företag vilja eller. Men men, jag fattar som sagt inte sĂ„ mycket đŸ€·đŸ˜
 

L&W

Patek
2-Faktor
Skitsnyggt. SvĂ„rt att byta? Är det frĂ„n den dĂ€r lika skejtarvarianten?
Lite pill Ă€r det. Man mĂ„ste trycka ut minst 2 pusher för att kunna ta ut skyddet samt den delen som ska byta ut. Det sitter mikro C-clip pĂ„ pusher som Ă€r rĂ€tt jobbigt att ta av och sĂ€tta pĂ„. Zooma in pĂ„ bilden nedan sĂ„ ser du de i mitten till vĂ€nster om caset. 🙂 Man fĂ„r akta sig för alpha gel, de Ă€r riktigt ömtĂ„liga. InlĂ€gget Ă€r frĂ„n DGK versionen.
PXL_20210822_102044351__01__01.jpg
 

L&W

Patek
2-Faktor
Jag som inte fattar sÄ mycket förstÄr inte varför de snyggaste modellerna (varianterna) i mÄnga serier inte lÀngre sÀljs?! Förutom för tredubbla priset pÄ Ebay dÄ.

Hade Casio tex slĂ€ppt dessa tvĂ„ nyss postade Kings eller nĂ„gra gamla fĂ€rger av Rangeman hade det sĂ„lt som smör i solsken. Och sĂ€lja borde man som företag vilja eller. Men men, jag fattar som sagt inte sĂ„ mycket đŸ€·đŸ˜
De gör det för att driva upp intresset för mÀrket. Precis som Rolex gör med sina Hulk, Batman osv.
 

Sorubim

Audemars
DĂ€r har vi ju en sĂ„n med justerbar betraktningsvikel! 🙌 Har redan glömt vem som frĂ„gade... 😌
Är det betraktningsvinkeln man justerar nĂ€r man ökar kontrasten pĂ„ en LCD? Vad exakt Ă€r det man Ă€ndrar?
Jag har Àgt en Suunto med den funktionen och jag trodde (utan att ha undersökt det hela nÀrmare) att man pÄ nÄt sÀtt ökade "svÀrtan" i siffrorna.

Det hĂ€r Ă€r ju intressant. Om man justerar betraktningsvinkeln - hur gĂ„r det till i praktiken, hur funkar det? đŸ€”
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Lite pill Ă€r det. Man mĂ„ste trycka ut minst 2 pusher för att kunna ta ut skyddet samt den delen som ska byta ut. Det sitter mikro C-clip pĂ„ pusher som Ă€r rĂ€tt jobbigt att ta av och sĂ€tta pĂ„. Zooma in pĂ„ bilden nedan sĂ„ ser du de i mitten till vĂ€nster om caset. 🙂 Man fĂ„r akta sig för alpha gel, de Ă€r riktigt ömtĂ„liga. InlĂ€gget Ă€r frĂ„n DGK versionen.
PXL_20210822_102044351__01__01.jpg
Det var dirty ghetto kids jag menade med skejtar versionen :) kom inte pÄ namnet.
 

Urtyp

Audemars
Är det betraktningsvinkeln man justerar nĂ€r man ökar kontrasten pĂ„ en LCD? Vad exakt Ă€r det man Ă€ndrar?
Jag har Àgt en Suunto med den funktionen och jag trodde (utan att ha undersökt det hela nÀrmare) att man pÄ nÄt sÀtt ökade "svÀrtan" i siffrorna.

Det hĂ€r Ă€r ju intressant. Om man justerar betraktningsvinkeln - hur gĂ„r det till i praktiken, hur funkar det? đŸ€”
En LCD skĂ€rm bestĂ„r av en jĂ€kla massa smĂ„ "tappar" som lutar mer eller mindre nĂ€r man slĂ€pper pĂ„ ström genom den. Vilket fĂ„r den effekt att du kan justera betraktningsvinkeln till det ultimata för just den vinkeln du tycker Ă€t optimal för dig om du kan variera strömstyrkan. Eller tja... sĂ„ har jag lĂ€rt mig en gĂ„ng i forntiden iaf. 😜
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Det var vĂ€ckarklockan som kostar 400kr alltsĂ„... 😄

Casio G-shock DW-6600 i fint skick.
Nytt batteri. Trycktestad
Alla funktioner fungerar.
Alarm, stoppur med mellantid, timer, bakgrundsbelysning
Pris 2500kr
Aa hahah. TĂ€nkte nĂ€r jag sĂ„g annonsen. Det köper jag direkt 😂
 

L&W

Patek
2-Faktor
En LCD skĂ€rm bestĂ„r av en jĂ€kla massa smĂ„ "tappar" som lutar mer eller mindre nĂ€r man slĂ€pper pĂ„ ström genom den. Vilket fĂ„r den effekt att du kan justera betraktningsvinkeln till det ultimata för just den vinkeln du tycker Ă€t optimal för dig om du kan variera strömstyrkan. Eller tja... sĂ„ har jag lĂ€rt mig en gĂ„ng i forntiden iaf. 😜
Men pÄ G7710 sÄ justerar man kontrasten pÄ display bara, alltsÄ ljusare eller mörkare. Den Àndrar inte betraktningsvinkel.
 

Urtyp

Audemars
Men pÄ G7710 sÄ justerar man kontrasten pÄ display bara, alltsÄ ljusare eller mörkare. Den Àndrar inte betraktningsvinkel.
Fast vi pratar nog om samma sak? NÀr tapparna ligger parallellt med ditt öga ter sig siffrorna som skarpast och kontrasten ser dÄ bÀst (mörkast) ut. NÀr dom ligger rakt mot ditt öga Àr dom i princip osynliga, dvs ljusast?
 
Topp